Переведення житлового приміщення в нежитлове: плюси та мінуси

zhytlo dlya vpo dvichi pereselenczi otrymayut perevaguКоли постає питання отримання прибутку від нерухомості, переведення житлового приміщення в нежитлове має свої переваги, оскільки вона стає дорожчою в рази. Так, перевести квартиру в нежитловий фонд цілком реально, якщо знати юридичні тонкощі та усі "підводні камені". У більшості випадків знадобиться кваліфікована допомога юристів, однак чи варто власнику йти на такий крок? Про це розкажемо далі у статті.

Тонкощі переходу у статус нежитлового фонду

Законодавство України не забороняє власникам нерухомості використовувати своє майно для комерційної діяльності у власних цілях, якщо виконувати встановлені норми та не порушувати закон. Однак є достатня кількість бюрократичних нюансів пов'язаних з переведенням житлової площі в нежитлову.

Ця процедура може включати різні процеси і зміни для використання приміщення для інших цілей, які не пов'язані з проживанням. Серед ключових:

  • вивчення місцевих вимог та правил, які регулюють питання зміни статусу приміщення. Деякі з них можуть бути специфічними;
  • необхідно визначити точні цілі використання нежитлового приміщення - під офіс, магазин, кафе, медичний кабінет тощо. Варто дослідити чи підходить воно для цих цілей і чи необхідні подальші реконструкції;
  • звернення до місцевих виконавчих органів, які надають дозволи на виконання робіт, рішення про зміну використання приміщення та відповідають за забудову. Вони приймають заяву та усі підкріплені документи;
  • розробка проєкту та плану, якщо приміщення необхідно перетворювати;
  • проведення реконструкції та адаптації приміщення під нове призначення;
  • реєстрація в органах місцевого самоврядування змін в документах, звершення робіт та зміну призначення.

Варто знати, що експлуатація нежитлових приміщень у багатоквартирних будинках не допускається і цілях збору вторинної сировини, обладнання громадського туалету, промислового виробництва та такого, яке спричиняє високий рівень шуму, вібрації чи забруднює навколишнє середовище.

Завдяки юридичній компанії DOZVIL власник нерухомості зможе оформити пакет документів "під ключ", або отримати дозвіл на будівництво в Києві та Київській області.

Плюси та мінуси переоформлення

Вони можуть бути вагомими в залежності від конкретних обставин, особливості приміщення, її розташування та вартості переоформлення. Серед плюсів варто виділити вигідне використання площі, а відтак - отримання більше прибутку від комерційної діяльності, а також інвестування у нежитловий фонд для урізноманітнення потоку доходів.

Крім того, це значно підвищує ринкову вартість майна, а оренда комерційного приміщення завжди в рази більша за житлове. Так можна отримати стабільні орендні платежі та підвищений попит на нерухомість.

З мінусів переходу з житлового в нежитлове приміщення: значні витрати на реконструкцію та адаптацію площі під нове призначення. Оскільки це займає деякий час, власник не зможе у цей період отримувати дохід. Це також ризики пов'язані з комерційним ринком, який залежить від економіки країни, попиту.

Також необхідно бути готовим, що доведеться сплачувати значні податки, виконувати певні обов'язки, а також можуть виникнути труднощі з отриманням ліцензій, дозволів для такого типу нерухомості. Це також додаткові витрати та час, які впливають на фінансову стабільність.

Попри це, власники активно переоформлюють майно, адже комерційні приміщення у багатоквартирних будинках - вигідне капіталовкладення. Тут необхідно врахувати усі нюанси, підключити допомогу юристів та ретельно оцінити ризики.

0
репостів
0
репостів