Розділ Культура

Як Канни без наших акторів?

Автор Володимир Ковальчук 14 травня 2014, 23:47

«За порадою продюсера тримаємо свої закордонні паспорти напоготові», — посміхаються шепетівчани 19-річний Ярослав Білецький та Іван Тишко, 18 років. Обидва в Західній Європі ще не бували, проте незабаром їх можуть туди запросити. Адже новий фільм українського кінорежисера Мирослава Слабошпицького «Плем'я», в якому хлопці зіграли головні ролі, претендує на найвищі нагороди 67-го Каннського кінофестивалю. Цей престижний збір кіношників усього світу розпочався у Франції в середу, 14 травня.

До участі в зйомках української соціально-психологічної драми «Плем'я», про «неформальне» життя в закладі для дітей, що погано чують, Ярослава та Івана заохотила їхня вчителька — сурдопедагог Шепетівської спеціалізованої школи-інтернату Лілія Калюжна.

— Торік навесні випадково побачила оголошення про кастинг на сайті Українського товариства глухих, — згадує Лілія Миколаївна. — Наступного дня зайшла до свого класу й запитала: «Ну що, їдемо?».

Деякі учні розгубилися: сиділи і кліпали очима. Проте знайшлися й ті, хто погодився вирушити до столиці. Загалом із України, Росії та Білорусі на відбір прибуло кілька сотень претендентів.

— Сидимо в коридорі, чекаємо своєї черги, — продовжує розповідати пані Лілія, — аж бачу, режисер Мирослав Слабошпицький із дружиною кудись поспішають. Біля нас із Ярославом Білецьким зупинилися. «Смотри, этот «альбиносик» нам подойдет. Хорошо, что он приехал», — кивнув режисер супутниці на білявого хлопця. «Ну-ну, посмотрим, на что он способен», — відповіла жінка.

Отож, Ярослав пройшов відбір уже з першого разу. Його однокласника Івана Тишка «помітили» згодом. Далі режисер запросив Лілію Миколаївну на розмову. «Зто родные братья? Кто они для Вас?» — поцікавився. «Ні, це просто однокласники. Їх я вже 13-й рік як навчаю», — відповіла педагог. «У Вас очень талантливые дети!», — резюмував Слабошпицький.

Ярослав та Іван тривалий час займаються спортом — боксом, самбо, футболом. Тож вони підійшли на ролі членів неформальної зграї в школі для дітей з вадами слуху. За сценарієм, до цього навчального закладу вступає новачок і намагається приєднатися до неформальної зграї під назвою «Плем'я». Далі пробує відбити в лідера цієї зграї кохану дівчину. Останній не пасує, а за допомогою «своїх» мускулистих хлопців намагається поквитатися з «конкурентом».
— Під час фільмування бійок траплялися кумедні випадки, — каже мовою жестів Ярослав Білецький. — Приміром, одного разу не помітив, як штани тріснули. А ще, коли одного з акторів попросили легенько штурхнути, випадково підбив йому праве око.

Звісно, що все: кров, синці та побої людей у фільмі — не справжні, а намальовані на комп’ютері. Навіть коли один із трьох членів «Зграї» потрапляє під машину, то вона переїжджає не реального актора, а ... живих свиней, вбраних у чоловічий одяг.

Головні дії фільму «Плем'я», що в основному знімався в Києві, відбуваються восени-взимку. Оскільки оператори впродовж минулої зими належних сезонних опадів не «зловили», мусили фільмувати штучний сніг.

— Зйомки проходили в інтенсивному режимі, але чимало відзнятих матеріалів відбраковувалися. Бувало, що над одним-єдиним дублем цілий день працювали. Тому ми з Ярославом виїжджали до столиці більше тридцяти разів. На час зйомок заборонялося сміятися, стригтися, робити татуювання. Діяли й суворі вимоги до фігури: коли після новорічних свят Ярослав набрав зайвої ваги, його змусили 60 хвилин безперервно бігати в спортзалі, — згадує мовою жестів Іван Тишко.

Лілії Калюжній теж «світила» роль у фільмі. Режисеру сподобалося, як вона декламувала поезію Василя Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина?». Проте через напружений робочий графік за основним місцем роботи жінка відмовилася стати акторкою.

— Чим Мирослава Слабошпицького привабила тема, яку підняв у фільмі? — цікавимося в педагога.

— Я запитувала його про це. Пояснив, що з дитинства жив у будинку, неподалік якого розташовувався інтернат для дітей з вадами слуху. Тож про життя тих, хто спілкується мовою жестів, знав не з чуток. Воно відрізнялося від
нашого. В багатьох інтернатах до 1990-х років діяли неформальні молодіжні угруповання, сформувалася своя субкультура, подекуди — із жорстокостями, криміналом, наркотиками. Цю проблему довго не помічали в світі людей, що говорять. Отож, вирішив її екранізувати, — розповідає про задум режисера Лілія Калюжна.

В художньому фільмі «Плем'я» всі актори — непрофесійні, грають мовою жестів. На широкі екрани в Україні ця двогодинна стрічка, за участю двох учнів Шепетівської спеціалізованої школи-інтернату, вийде 11 вересня. «Плем'я» — не перший фільм Мирослава Слабошпицького про життя людей, які погано чують. Чотири роки тому режисер зняв 11-хвилинну стрічку «Глухота».

День за Днем
Останнє редагування 18 липня 2019, 15:26

Відео

Коментувати...
Увійти за допомогою ( Зареєструватися? )
або опублікувати як гість
Завантаження коментаря... Коментар буде оновлено через 00:00.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 21:58 17/05/2014
    [quote name="Островський О.В."]В тобі явно якісь комплекси говорять. Якщо взяли фільм в конкурсну програму то відразу подачка?[/quote]
    Я не про те що взяли. А про можливу перемогу. Такі приклади доволі відомі - як та ж сама "Масква слізам нє вєріт" - дали номінацію, оскільки потрібно було продемонструвати "дружбу" США і совка. Хоча я ж кажу - не факт. Можливо його той фільм і не покажуть нікому.
    І комплекси тут не у мене (хоча у мене, звісно, вони є, як і у будь-якої людини - людей без тих чи інших псиохологічних комплексів не існує в природі) - а у режисюг цього "кіна".
    Хоча мушу визнати - з досвіду роботи з глухонімими - ось такого роду поведінка, як зображено у фільмі їм таки притаманна. Не через їхні вади звичайно. А просто через замкнутість їхнього маленького суспільства. Наприклад, у них практично відсутні поняття моралі, чи сімейних цінностей. Можуть жити "гаремами", по 10 раз на рік міняти жінок чи чоловіків і т.д.
    І біда в тому, що цей "шедевр" присвячений здебільшого опису ось такого різного, вибачайте, бл..ства. Знаю, що там буде і щось хороше показане. Але люди не дуже люблять дивитись на те, як хтось поводиться правильно. Куди цікавіше розглядати чужу брудну білизну.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 21:41 17/05/2014
    В тобі явно якісь комплекси говорять. Якщо взяли фільм в конкурсну програму то відразу подачка?
  • Цей коментар не опублікований.
    · 21:23 17/05/2014
    [quote name="Островський О.В."][quote name="Проклятий ламер"]:-x[/quote]
    і шо то значить?[/quote]
    Це мене так від радості... Більше я радів тільки бородатій бабі, що перемогла на євровідінії. Фільмєц якраз в тон. :oops: Останнім часом чогось кидануло старушку Європу у треш. Згадується фалломорфія тих же Канн стосовно "Необратімості" Гаспара Ное - спочатку тонни блювоти, потім слинотичіння від задоволення. І "культовість" цього нібито супер глибоко-філософського фільму, який всі дивляться лиш заради сцени згвалтування пані Белуччі.
    Ну і політичний момент - треба ж "подачку" цій нещасній Україні дати. Хай потішаться, що їхній недофільм переміг на нікому нецікавому конкурсі, у нікому не цікавій номінації. Хоча - ще не факт.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 16:33 17/05/2014
    [quote name="сергей2220"]Класний фильм!!!! 8) 8) :-* :-*[/quote]
    і де це ти його вже встиг подивитись?
  • Цей коментар не опублікований.
    · 16:12 17/05/2014
    Класний фильм!!!! 8) 8) :-* :-*
  • Цей коментар не опублікований.
    · 17:07 15/05/2014
    [quote name="Проклятий ламер"]:-x[/quote]
    і шо то значить?
  • Цей коментар не опублікований.
    · 16:02 15/05/2014
    :-x
0
репостів
0
репостів