Юний шепетівчанин здобув 3 місце на Міжнародній олімпіаді з ментальної арифметики

Автор 08 вересня 2021, 12:46

З 3 по 4 вересня в Об'єднаних Арабських Еміратах відбулась Міжнародна Олімпіада з ментальної арифметики WAMAS-2021. Змагання відбулись у місті Дубай, а призовий фонд складав 10 000 $.

В цьому році в олімпіаді брали участь близько 300 дітей з 12 країн світу. Серед них і чотирикласник Шепетівського НВК №1 Бондар Олександр.

На міжнародних змаганнях йому вдалось посісти третє місце у своїй категорії. Вчителька хлопчика Галина Майдачевська щиро радіє за свого підопічного:

З першого класу Олександр має схильності та талант до точних наук. Він дуже швидко рахує, любить математику та читати енциклопедії. У Шепетівці відвідує гурток із ментальної арифметики.

Що таке ментальна арифметика?

Це програма розвитку розумових здібностей і творчих задатків завдяки арифметичним обчисленням на рахівницях та ментально, тобто в уяві. Методика ментальної арифметики призначена для школярів від п’яти до шістнадцяти років. Вона заснована дві тисячі років тому і зараз працює в 52 країнах світу. Це японська методика розвитку інтелектуальних здібностей дитини за допомогою обчислень на спеціальних рахівницях "соробан", інша назва "абакус".

Абакус має прямокутну раму, яка містить 13-31 спицю, на кожній з яких нанизано по 5 кісточок, розділених поперечною планкою. Над нею знаходиться одна кісточка, яка позначає "п'ятірку", а під нею — 4 кісточки, що позначають одиниці. Пересувати кісточки необхідно тільки двома пальцями — великим і вказівним. Рахунок на соробані починається з першого правого ряду. Він позначає одиниці. Ряд, що знаходиться ліворуч, — десятки, наступний — сотні і т. д.

Роблячи дії з числами ментально, діти уявляють собі абакус і за секунди додають, віднімають, множать і ділять будь-які числа — хоч тризначні, хоч шестизначні. Спочатку учні отримують навички рахунку посередньо на соробані, перебираючи пальцями кісточки. Потім кожна навичка переноситься у ментальну сферу, і учні рахують на уявному абакусі. З кожним наступним заняттям складність прикладів зростає, і учні знову відпрацьовують фізичну навичку обрахунку та ментальний. Після формування стійкої навички з усного рахунку діти без проблем можуть виконувати арифметичні дії, розповідаючи при цьому віршик або присідаючи.

Суть і призначення курсів ментальної арифметики полягає в тому, щоб навчити дитину використовувати свої інтелектуальні резерви, розкрити її таланти, адаптувати до життя в соціумі, допомогти стати цілісною, самодостатньою особистістю.

0
репостів
0
репостів