"Клієнтів було вдосталь. Не можу сказати однозначно,що мене підштовхнуло змінити професію. Мабуть у кожного бувають такі моменти,коли хочеться щось поміняти. Водійські права маю вже п'ять років,а на керування вантажівкою отримала рік тому. До того ж, моя сестра з чоловіком ризикнули першими й стали далекобійниками. Зараз надзвичайно приємно перетинатись із сестрою на європейських дорогах", - зізналась Анна.
Подружжя Євтушків працюють на одній вантажівці, у них парний екіпаж. За зміну мають відпрацювати 21 годину, з яких 18 – за кермом. Анна каже, що чергується з чоловіком за кермом по 4 з половиною години. Після зміни водії повинні мати не менше 9 годин відпочинку, щотижня дається один вихідний, а кожних дві неділі – два. Порушувати графік роботи не можуть, бо все фіксує тахограф.
"В Європі дуже строго стосовно часу роботи та відпочинку. Тут великі штрафи за ці порушення. Втома в дорозі, звичайно, є. Адже дуже великий потік машин, тому не розслабляєшся ні на хвилинку. Але з часом вбуваєшся. Оскільки працюємо в парі, то інколи трапляється, що хтось когось повчає. Коли чоловік за кермом, я можу щось бубоніти і навпаки. Та ми до всього ставимось з позитивом. Інакше не можемо, адже два місяці працюємо і живемо в одній машині. До того ж, я прислухаюсь до порад. Зізнаюсь: перші місяці був надзвичайно великий страх їздити вулицями. Тепер мені це цікаво. Також раніше боялася високих мостів, яких тут багато. Завжди додатковим фактор занепокоєння є негода. Коли видимість погана, зменшуємо швидкість, та, на жаль, навіть тоді ми не маємо часу зупинятись – повинні пройти прокладений маршрут", - розповіла Анна .
Анна і Максим Євтушки переважно перевозять продукти харчування.Це завжди термінові вантажі, бо швидко псуються. Тому такі рейси не підлягають під заборону руху вантажівок, що діє в деяких країнах.
Оскільки працюємо в парі, то інколи трапляється, що хтось когось повчає. Коли чоловік за кермом, я можу щось бубоніти і навпаки.
Подружжя готує їжу в мультиварці, на вихідних можуть піти в кафе чи ресторан.
"Намагаємось, аби в раціоні були м'ясо та овочі. Але тут смак продуктів трохи інший. Вдома все смачнішим виходить. Та голодними ніколи не були. Завжди є можливість попасти в магазин та скупити усе необхідне. Щодо комфорту, то я, наприклад, не відчуваю незручностей. Ми маємо змогу приймати душ. Майже в кожному пункті завантажень він є. На кожній заправці також є душові кабіни. У Франції вони безкоштовні. В Німеччині послуга коштує орієнтовно 3 євро. Сон в авто не приносить дискомфорту, хіба в спеку без кондиціонеру важко заснути", - запевнила водійка.
За час роботи далекобійниками Анна і Максим побували у Франції, Німеччині, Іспанії, Бельгії, Нідерландах, Данії, Швеції, Швейцарії та Австрії.
"Найбільше мені подобаються Нідерланди. Міста в них дуже зелені,чисті, та гарні. Багато велосипедних доріжок, місць для відпочинку з дітьми. Незабутні враження і від Франції. Там я вперше купалась в Атлантичному океані. Моєму захвату не було меж. Не хотілося покидати те місце – сонечко,ніжний пісок та поруч кохана людина. То були чудові вихідні. Водночас особисто для мене наша Україна найкрасивіша. Чесно скажу,не змогла б, мабуть, виїхати на постійне місце проживання в іншу країну. Під час рейсу за домівкою сумуємо. Адже вдома на нас чекають дві донечки і батьки. Це і є найбільшим недоліком в цій професії. Адже доводиться по два місяці не бачити рідних. З собою в рейс беру маленьку м'яку іграшку. Щоразу вона інша, бо її вибирають для мене донечки. А мама дає ікони на щасливу дорогу".
Зі слів Анни, в Європі жінки часто керують великогабаритним транспортом.
Ірина Мамрига Gazeta.ua"Тут це не така диковинка, як у нас. Хоча жінка за кермом вантажівки – це завжди увага з боку чоловіків. Але ставлення до жінок-водіїв дуже добре. За весь час своєї роботи ніколи не відчувала дискримінації".