Українці у соц мережах обурюються, що чомусь певну групу непродуктових товарів у супермаркетах неможливо придбати, хоча вони лежать поряд з товарами, які вільно продаються. У МОЗ пояснюють, що логіка обмежень посиленого карантину ґрунтується на законах епідеміології.
Наприклад, асортимент звичайного супермаркету пропонує широкий вибір будь-яких товарів продуктової та непродуктової групи. Зі 100 людей, яким треба зробити покупки, 20 підуть у супермаркет, аби придбати їжу, 20 придбають засоби гігієни, 20 людей купуватимуть посуд чи побутову техніку. Натомість інші покупці, які планували придбати одяг, батарейки або шкарпетки (у разі заборони реалізації таких товарів у приміщенні магазину), замовляють їх через інтернет-магазини. Іншими словами, зі 100 людей, які могли б перебувати на території супермаркету, наражаючись на небезпеку інфікуватися COVID-19, в магазині знаходитимуться лише 40. Отже, ймовірність того, що вони інфікуються або інфікують оточення, зменшується в рази.
Умови посиленого карантину, встановленого в Україні, не передбачають припинення торгівлі. Разом з тим у МОЗ виправдовуються:
Схожий скепсис викликав карантин «вихідного дня». Водночас заходи спрацювали. Про це свідчать дані статистики. Спочатку показники захворюваності на СOVID-19 стабілізувались, а через два тижні після введення карантину «вихідного дня» було досягнуто зменшення кількості хворих, тенденція до чого спостерігається і наразі.