2 minutes reading time (311 words)

Навіщо Вам потрібна вища освіта?

Вступна кампанія набирає обертів. От-от нарешті повноцінно запрацює система електронний вступ. На днях міністерство ОНМС обіцяє таки оприлюднити дані про держзамовлення у вузах на цей рік. Їздять по Україні та намагаються подати документи абітурієнти - з батьками та самостійно. Більшу частину їх думок займає тема вступної кампанії. Але особливо цікаво мені, чого абітурієнти очікують від вищої освіти, якими вони себе бачать через десяток років після її здобуття, для чого їм взагалі вища освіта.

Ви зараз почнете казати, що мовляв і так ясно, навіщо вища освіта: без неї не влаштуєшся на роботу, це візитівка освіченої людини, без неї нереальна кар'єра і висока зарплата. Я ж Вам відповім: брехня. Вища освіта не гарантує роботи, тим паче її  високої оплати і кар'єри, не гарантує мінімального освітнього й морального рівня, не дає достатніх професійних навичок (а на деяких спеціальностях взагалі ніяких затребуваних - прогрес надто стрімкий, щоб вчитись на позаторішніх підручниках), біля 95% відсотків дипломів просто куплено (за хабарі, на контракті, а то і просто в переході).

Жоден український ВНЗ не ввійшов у 500 найякісніших вузів Європи. Мало які наші дипломи визнаються за кордоном, та і у нас, бо роботодавці краще знають, як у нас

здобуваються дипломи. Тому теза, що без вищої освіти  не обійтись, не витримує критики. Тим паче, що засновники середніх підприємств частіше самі не мають вищої освіти,а коли й мають, то куплену.

Ще одна реалія, яка викликає питання, навіщо здобувати вищу освіту, особливо дівчатам, коли одразу після університету  вони  виходять заміж і сидять дома, народжуючи та виховуючи дітей. Для чого вони її отримували? В такому випадку в нагоді стане хіба що педагогічна освіта.

Не секрет, що по спеціальності йдуть працювати  дуже мало молоді, і це скоріше схоже на статистичну похибку.

Звідси і виникає питання: кому тепер потрібна  ваша вища освіта? Відповідаю: Вам самим і вашим батькам для морального задоволення і ще тим, хто отримав ліцензію на підготовку і випуск «спеціалістів» вищої кваліфікації.

Чому в Шепетівці погані дороги та тротуари?
Фотоекскурсія залізничим вокзалом Шепетівки

Читайте також:

 
Коментувати...
Увійти за допомогою ( Зареєструватися? )
або опублікувати як гість
Завантаження коментаря... Коментар буде оновлено через 00:00.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 13:43 31/07/2012
    Погоджуюсь з певною думкою "вишка не квиток в нормальне майбутнє". Підтримаю тих, хто окрім школи/ВУЗ-ів займається додатково. Хтось там казав що ми рвемось в Європу, так в тій Європі цінують будь-яку роботу і ставляться до неї відповідально, не вчаться на 100500 юристів/економістів. Якби ж то не моє захоплення в дитинстві і потроху його розвиток, то сидів би без роботи і коли мене брали на роботу тік запитали за освіту, а все інше просто перевірили знання (які я здобув самостійно). Не живіть примарними думками за нашу "вищу освіту", "спеціалістів" фігня то все на маслі.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 10:23 12/07/2012
    Якби в Шепетівці на заводі платили нормальні гроші і ця професія була престижна - тоді б молодь залюбки йшла вчитися на і ці спеціальності. А за 1500 гривень цілий день фізично вкалувати - вибачте, іншим разом.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 07:48 08/07/2012
    [quote name="Адміністратор"]lamer85 мені здається ви просто не вловили суті коментаря Яни та і поста блогу вцілому. Тут говориться не про протистояння ВУЗів та ПТУ.[/quote]
    Вибачте, шановний Адмін, але я теж не говорив про якесь протистояння. І я не кажу яка з освіт краща. І я не проти ВО. Ні в якому разі. Але тільки якщо вона дійсно допоможе вам у житті. Тема замітки "Навіщо вам ВО?". А факт залишається фактом - 9 з 10 випускників ВУЗів у нас - працюють не за професією. Хочеться, аби молодь і їхні батьки, мали більш тверезий погляд на ВО, і не повязували з нею сподівання, ніби вдасться здобути якусь таку освіту, що можна буде палець об палець не вдарявши отримувати багато грошей. Так не буває.
    Але якщо Яна, чи ще хтось, як говориться, спеціаліст від Бога - тоді звичайно ж їй така освіта потрібна. Зазвичай такі люди хочуть не диплома, а розширення свого багажу знань. І поступають вони не так, як більшість наших випускників - куди візьмуть, або де дешевше.
    Наприклад, у нас в Шепетівці, можна на пальцях перерахувати дійсно грамотних інженерів (у будь-якій сфері), а молодих інженерів - і поготів. Якщо є ті, хто може цей дефіцит покрити - тоді їм треба ОБОВЯЗКОВО поступити вчитись.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 19:03 07/07/2012
    lamer85 мені здається ви просто не вловили суті коментаря Яни та і поста блогу вцілому. Тут говориться не про протистояння ВУЗів та ПТУ.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 17:10 07/07/2012
    Шкода, Яна, що у вас настільки примарні надії. Але життя це виправить. З ваших слів випливає, що спеціалістів (у широкому розумінні) готують тільки ВНЗ. А токар чи медсестра спеціалістами бути не можуть? Їхня освіта - це не освіта? Фабула? І як ви собі уявляєте успіх? Це багато грошей? Тоді готуйте валізи на Італію. Теж непогано, але краще мати професію яка дасть вам можливість працювати будь-де, куди б вас не закинуло життя. Менеджери і юристи можуть існувати лише у середовищі, яке для них побудують ось ці "напівграмотні невдахи" - робітники. Самі по-собі вони просто не потрібні нікому. А от людина яка вміє ГРАМОТНО прикрутити вентиль до труби, чи вставити замок у двері - потрібна завжди.
    Якщо б ми потрапили до Європи - 90 відсотків наших ВНЗ просто б закрили. Вони були б непотрібні. Тому що там найбільш цінується професійно-технічна освіта, і причина тому - там працюють заводи, фабрики і т.д.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 10:45 07/07/2012
    Шановні друзі! Я тільки за розум, за освідченість, за висококласну майстерність у всьому і на кожному робочому місці, але я проти таких навчальних закладів, які не забезпечують всесторонній розвиток людини, а існують заради своєї матеріальної вигоди, коли освіта не забезпечує необхідні знання і навички певної професії і спеціальності. І ще одне, ви повинні знати, що дасть вам цей навчальний заклад, коли ви захочете отримати максимум від навчання, а не просто числитись студентом, здаючи екзамени та заліки за хабарі. Кому такий спеціаліст треба?
  • Цей коментар не опублікований.
    · 23:28 06/07/2012
    [quote]а працювати потрібно, маючи знання чи навички.[/quote]
    Наші ВНЗ тобі цих навичок не дадуть. Інфа 146%
  • Цей коментар не опублікований.
    · 23:06 06/07/2012
    Чудово. Всі ідіть в бурсу. Не маю нічого проти, слава робітничим професіям! Але сама не хотіла б навчатися і працювати так. І суть не в тому, щоб уявляти себе дорослим. Припустимо, я лишаюся в місті і починаю заробляти гроші. Питання: хто мене після школи куди візьме? Інше питання: що тоді значить слово "спеціаліст", якщо для того, щоб працювати на нормальній роботі не треба буде навіть мати додаткової фахової підготовки. Не всі народжуються геніями, а працювати потрібно, маючи знання чи навички. Да, сьогодні є багато випадків, коли людина, особливо в дорослому віці, отримує вищу освіту для галочки, інакше не має права займати керівну посаду. Але, люди, ми рвемося в Європу? Я бачу це так, що навчання - основа для професії.
    Звісно, я можу помилятися. Але мої погляди налаштовані на те, що освіта - це необхідне в моєму житті. Потрібно поїхати з міста, повчитися, спробувати жити самій, не обов'язково у гурті в общазі, намагтися чогось досягти. Скажу більше, університет - моя надія на успіх, бо я думаю, що без вищої освіти я нічого не варта.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 21:32 06/07/2012
    [quote name="Яна"]Дуже цікаво, що ви пропонуєте? Відразу після школи іти в ЖКХ на роботу? Чи куди всім старшокласникам після закінчення навчання діватися? Університетська освіта - це час, за який можна точно визначитися, чого хочеться від життя і, по-моєму, трішки йому повчитися. А на рахунок того, що не всі працюють за професією, то так, не відразу вдається влаштуватися, але все ж, "надія є". Знаю випадки, коли знаходили роботу за спеціальністю через певний час після отримання диплома. А взагалі, знаєте, університет чи інститут, а все ж спілкування з колом розумних людей ще ніколи нікому не завадило. Певно, що не всі особи виправдовують своє звання освічених, але такі є. :-)
    І ще: ніхто зі студентів не згодиться викинути свої студентські роки з пам'яті. А я теж хочу відпити з цієї чаші. То хіба воно того не варте? ;-)
    Тому, я за вищу освіту. Як-не-як, а розум ще ніколи не був зайвим. І досвід теж. Тим більше, не хочеться так різко обривати дитинство трудовими буднями. :roll:[/quote]

    Дитино, послухай дядю Петю. У нього, думаю, уже є досвід - варте воно того, чи ні.
    Я, наприклад, розумію чому вам так хочеться в "общагу" - дуже заманливо уявляти себе дорослим і самостійним, маючи регулярний доступ до маминого холодильника і татової кредитки. Вищу освіту варто здобувати лишу у тому випадку, коли це допоможе вам забезпечувати себе у дорослому житті. І в роботі у ЖКХ немає нічого ганебного. Сьогодні в Україні ДЕФІЦИТ РОБІТНИЧИХ ПРОФЕСІЙ. У нас немає кому працювати. От Яна за 5 років вивчить всі клуби Житомира чи Рівного, можливо знайде зятя для татка і поїде потім виносити сцьоки після італійських пенсіонерів. А тут хто їх виносити буде? Адже і це треба робити кваліфіковано. І знову ж таки, у такій роботі немає нічого ганебного.
    Повторюється російська ситуація - європейські автоконцерни будують там свої заводи і ще й мусять завозити (!) туди своїх робітників (більшість з Азії) - тому що російська молодь не хоче йти навчатись у "бурсу".
  • Цей коментар не опублікований.
    · 00:04 06/07/2012
    І я об этом, Саня. :-?
  • Цей коментар не опублікований.
    · 23:23 05/07/2012
    Ну в принципі Яна діло говорить. Для більшості універи потрібні не так як для освіти як для всебічного розвитку своєї особистості. Саме там ми починаємо вчитись жити самостійно, а не розумом батьків.
    Але для декого, як і для мене, це пуста трата часу. Я витрачав багато часу на речі які мені нецікаві, і не міг займатись повноцінно своїми захопленнями. А саме в ці роки я вважаю в тебе праця виходить найпродуктивніша та і вчитись нового значно легше.
    А тепер мої дипломи мені не потрібні і я заробляю на хліб саме тим чим я займався поза навчанням. І певно якби було більше часу міг би добитись кращих успіхів.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 22:52 05/07/2012
    А чому-б і ні. :-?
    Навіщо витрачати стільки ресурсів.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 22:03 05/07/2012
    Я згодна, що вища не виправдовує себе завжди, але ж не відмовлятися зовсім.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 21:47 05/07/2012
    Яна, воно того не варте. Дійсно вчитись потрібно відсоткам 15-20% студентів, із тих що вчаться зараз. Але так як роботи для інших немає, то вчаться всі.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 21:44 05/07/2012
    Дуже цікаво, що ви пропонуєте? Відразу після школи іти в ЖКХ на роботу? Чи куди всім старшокласникам після закінчення навчання діватися? Університетська освіта - це час, за який можна точно визначитися, чого хочеться від життя і, по-моєму, трішки йому повчитися. А на рахунок того, що не всі працюють за професією, то так, не відразу вдається влаштуватися, але все ж, "надія є". Знаю випадки, коли знаходили роботу за спеціальністю через певний час після отримання диплома. А взагалі, знаєте, університет чи інститут, а все ж спілкування з колом розумних людей ще ніколи нікому не завадило. Певно, що не всі особи виправдовують своє звання освічених, але такі є. :-)
    І ще: ніхто зі студентів не згодиться викинути свої студентські роки з пам'яті. А я теж хочу відпити з цієї чаші. То хіба воно того не варте? ;-)
    Тому, я за вищу освіту. Як-не-як, а розум ще ніколи не був зайвим. І досвід теж. Тим більше, не хочеться так різко обривати дитинство трудовими буднями. :roll:
  • Цей коментар не опублікований.
    · 18:21 03/07/2012
    Маю 2 вищі освіти. Дипломи лежать без діла)) Для чого було стільки років і грошей потратити на навчання не зрозуміло))
  • Цей коментар не опублікований.
    · 16:33 03/07/2012
    [quote]На днях міністерство ОНМС обіцяє таки оприлюднити дані про держзамовлення у вузах на цей рік.[/quote]
    Вже давно надали :-?
0
репостів
0
репостів