Адміністративні послуги через "Укрпошту"
1 листопада 2013 року «Укрпошта» оголосила про старт амбітного проекту «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту», запущеного в рамках програми Президента «Відкрита влада»,який переслідує благу мету - полегшити громадянам доступ до державних адміністративних послуг, тобто створити якусь подобу горезвісного «єдиного вікна».
Однак при найближчому розгляді добре розрекламована чиновницька ініціатива з дуже великою натяжкою може претендувати на інноваційність. Під «безпрецедентним» проектом фактично подається давно відома послуга відправки до держорганів через «Укрпошту» рекомендованих листів із повним пакетом документів для отримання тієї чи іншої адміністративної послуги.
Нововведення лише одне - тепер відправник може отримати у працівника «Укрпошти» консультацію щодо комплектності пакету документів та правильності заповнення бланків.
От як сама «Укрпошта» на своєму сайті описує процес надання нової послуги:
«Крок 1: Завітайте у відділення «Укрпошти», отримайте консультацію фахівця про перелік адміністративних послуг та оформлення пакету документів для їх отримання (або запитайте про послугу у свого листоноші).
Крок 2: Заповніть заявку і оформіть необхідний пакет документів на отримання державної послуги.
Крок 3: Відправте (або передайте через листоношу) заявку та пакет документів і чекайте замовлений документ».
Що стосується термінів і вартості пересилання документів, то, поштовий оператор не бере ніякої додаткової плати, окрім оплати прямих витрат на пересилання поштового відправлення відповідно до затверджених тарифів, які залежать від ваги і виду відправлення. Терміни виконання чітко встановлені нормативно-правовими актами, які регулюють строки надання адміністративних послуг та терміни проходження письмової кореспонденції. Вони залежать від виду послуги і відстані між місцем подачі документів і місця знаходження органу реєстрації.
Між тим, до травня місяця «Укрпошта» мала всі передумови перетворити свої відділення і веб-сайт на повноцінне «єдине вікно», здатне надавати адмінпослуги в режимі он-лайн, як це і мається на увазі концепцією єдиного вікна. Але,після нещодавньої зміни керівництва «Укрпошти» впровадження проекту зупинилося на невизначений строк.
Хтось дуже не зацікавлений у перетворенні «Укрпошти» у реальне «єдине вікно», або у керівництва «Укрпошти» і «Укрдержреєстру» існує принципове нерозуміння того, що взагалі має представляти собою «єдине вікно».
Коментарі