У класичному розумінні, Велосипед - це транспортний засіб, призначений для пересування на значні відстані і який приводиться в рух м'язовою силою людини. В даний час велосипед використовується не тільки як доступний транспорт, а й засіб для занять фізичною культурою і активним відпочинком. У нашій статті ми не розглядаємо велосипеди, що виходять за рамки даного нами визначення, наприклад велосипеди BMX, призначені для виконання трюків.
Коли ми порівнюємо між собою велосипеди, то в основному беремо до уваги, його наступні характеристики:
- швидкість - здатність велосипеда їхати швидше при однакових фізичних витратах по різним типам покриття і рельєфу
- реактивність - здатність велосипеда швидко розганятися
- керованість - здатність велосипеда, рухатися по бажаній нами траєкторії
- надійність - здатність велосипеда зберігати свої експлуатаційні та технічні характеристики тривалий час
- комфортність - здатність велосипеда зменшувати передачу вібраційних навантажень на велосипедиста.
Останні в свою чергу визначаються: вагою велосипеда, жорсткістю рами і компонентів, опором коченню, наявністю амортизації, аеродинамікою самого велосипеда і посадки велосипедиста.
Основні типи велосипедів
Основний тип велосипеда визначається якістю покриття, по якому передбачається кататися на велосипеді. Велосипеди можна розділити на 3 основних групи для їзди по бездоріжжю, дорогах і шосе:
Гірський байк
ГІРСЬКІ - велосипеди, призначені для катання по пересіченій місцевості, поганих дорогах і бездоріжжю. Вони поділяються на:
- Прогулянкові гірські
- Велосипеди для крос-кантрі
- Фетбайки
- Трейлові
- Велосипеди для даунхілу
Дорожній байк
ДОРОЖНІ - велосипеди, призначені для катання по всіх типах доріг з твердим покриттям різної якості. Вони поділяються на:
- Гібридні
- Циклокросовий
- Міські
- Туристичні
- Комфортні
- Фікс
Шосейник
Шосейно - велосипеди, призначені для катання по дорогах з хорошим твердим покриттям, тобто шосе. Їх поділяють на:
- Фітнес шосейні
- Змагання аеродинамічні
- Змагання гірські
- Змагання комфортні
- Для триатлону та гонок з роздільного старту
- Трекові
Підвиди усередині підгруп
Усередині кожної групи велосипеди випускаються в комбінації різних варіантів:
- за статевою ознакою: юнісекс - універсальні моделі для чоловіків і жінок, жіночі
- за віком: дорослі, дитячі
- по комфорту: підвищеної комфортності, звичайні
- по компактності: складні, що не складні
- за наявністю приводу: електричні, без електроприводу.
Коротко про відмінності основних типів велосипедів
Гірські велосипеди
Це велосипеди, призначені для їзди по пересіченій місцевості з поганою якістю покриття. Конструкція і обладнання гірського велосипеда спрямовані на підвищення керованості, прохідності і комфорту в умовах підвищеної тряски. Передня, а іноді і задня амортизація коліс з ходом від 100 мм, більша ширина покришки 2-5 дюймів борються за збільшення спецпленія і часу контакту шини колеса з поверхнею, зменшення опору кочення на поганому покритті і поглинання ударів, переданих райдеру. Гірські велосипеди побудовані на занижених міцних алюмінієвих або карбонових рамах і обов'язково мають широкий набір передач, що дозволяє вибрати оптимальний передавальне співвідношення для конкретних умов, будь то крутий підйом або спуск. Гірські велосипеди мають найбільшу вагу в порівнянні з іншими типами велосипедів, але зате здатні пересуватися по бездоріжжю.
Дорожні велосипеди
Це тип велосипедів, призначений для їзди по асфальтовим або грунтовим дорогам. Конструкція даного типу велосипеда забезпечує помірну амортизацію за рахунок відносно широких покришок 1,5-1,8 дюйма, а іноді і амортизаційної вилки зі зменшеним до 60-80 мм ходом. Даний тип велосипеда має, як правило, колеса діаметром 26-28 дюймів (за винятком складних велосипедів), з покришками без яскраво вираженого протектора, що знижує силу опору коченню і збільшує швидкість руху. Як правило більшість дорожніх велосипедів мають отвори під установку багажників і повно розмірних крил, що дозволяє їх використовувати для туризму. Існує кілька підтипів дорожніх велосипедів.
Шосейні велосипеди
Вони призначені для їзди по шосе. Це найшвидший і легкий тип велосипедів. Хороша аеродинаміка, вузькі покришки практично без протектора, відсутність амортизації допомагають уникати паразитних втрат і розвивати велику швидкість при менших витратах сил. На шосейних велосипедах проводяться такі легендарні змагання, як багатоденна велогонка "Тур де Франс», «Джиро д'Італія», «Вуельта». Слід згадати, що шосейний велоспорт - це другий за популярністю спорт в Європі і спорт №1 в Італії, Іспанії. На шосейному велосіпеде підготовленому спортсменові не складає труднощів розвивати швидкість понад 50 км / год, а любителям - понад 38 км / год. На шосейному велосипеді Ви можете легко покривати відстані між містами і відчувати ні з чим незрівняне відчуття швидкості.