Жоден користувач, шукачи щось для себе в мережі, не планує витрачати багато часу на вишукування релевантної для себе інформації в різних розділах сайту.
Ніхто не любить веб-ресурси, схожі на квест із ребусами: якщо структура вашого сайту багаторівнева і занадто складна, користувач скоріше піде до ваших конкурентів, аніж блукатиме в розділах і підрозділах. Саме тому так важливо оптимізувати структуру сайту під потреби користувачів. Знаходити інформацію, виконувати цільові дії, здійснювати покупку та оплату для відвідувачів вашого сайту має бути легко і просто.
Що дає оптимізація структури:
- Покращення поведінкових факторів: Google враховує в ранжуванні те, яким чином користувачі поводяться на вашому сайті, і якщо шлях від видачі до предмета пошуків буде чітким і прозорим, без зайвих рухів, це буде однозначним плюсом для вашого ресурсу;
- Прискорення індексації сторінок: пошукові алгоритми набагато швидше знаходитимуть необхідні користувачам дані;
- Зниження відсотка технічних помилок завдяки видаленню зайвих сторінок ресурсу;
- Логічне розподілення внутрішньої ваги посилань шляхом визначення пріоритетних сторінок;
- Збільшення охоплень (показів у видачі): сайт з оптимізованою структурою здатен охопити більше ключових запитів, включно з вузькими (нішевими) тематиками.
Замовити розширення структури сайту можна у професіоналів. В Україні якісні послуги в сфері інтернет-маркетингу надає агентство Webpromo. Команда має більше 12 років досвіду роботи та професійне бачення ситуації на ринку. Спеціалісти агентства допоможуть виявити та відкоригувати технічні проблеми сайту, нададуть експертні рекомендації для покращення структури ресурсу.
Коли не обійтись без роботи над структурою?
Існує всього 4 ситуації, коли без детальної роботи над структурою сайту просто не обійтись:
- Старт і запуск. Якщо ви вперше “викочуєте” у світ веб-ресурс, обов’язково переконайтесь заздалегідь, що навігація зрозуміла, а дані легко віднайти. Протестувати це можна на фокус-групах або попросити знайомих, друзів та колег оцінити юзабіліті. В цьому випадку краще проконсультуватися з профільними спеціалістами.
- Збільшення масштабів бізнесу. Нові товари та послуги, а відповідно й розділи та сервіси під них, необхідно логічно і релевантно включити в наявну архітектуру ресурсу. Зазвичай, зробити таке без реорганізації структури або оновлення навігації просто неможливо.
- Перегляд та розширення ЦА. У випадку будь-яких змін в групах вашої цільової аудиторії, ресурс необхідно адаптувати під потреби нових користувачів.
- Відсутність росту органічного трафіку. Якщо веб-ресурс має невідповідно низькі показники органічного трафіку, проблема може полягати в поганій SEO-оптимізації структури сайту.
Як оптимізувати структуру: 6 методів
- Аналіз конкурентів
Знайдіть 4–5 своїх конкурентів у видачі в Google — це сайти, що посідають перші місця. І подивіться, які типи структур вони використовують. Якщо веб-ресурс потрапив у топ видачі, значить він зрозумілий та зручний для користувачів, має якісну SEO-оптимізацію. Для чого це робити? Точно не треба дублювати успішних колег, а от аналіз структури їхніх ресурсів допоможе відстежити певні закономірності побудови успішного сайту, на якому користувач одразу знаходить те, що шукав.
- Аналіз ЦА
Будь-який інтернет-ресурс створюється першочергово для користувачів. А тим паче — комерційний. Тому й орієнтуватися слід завжди на тих, для кого був створений сайт. Відшукайте потреби своєї цільової аудиторії, проаналізуйте їхні поведінкові сценарії і запропонуйте їм найкоротший шлях до того, за чим вони прийшли. Для цього зберіть декілька фокус-груп, зробіть анкетування, проаналізуйте останні відгуки. Таким чином вам стане легше зрозуміти, що саме користувачі шукають на сайті, і підлаштувати структуру під них.
- Закон 3-х кліків
Ідеально, щоб кожен користувач міг знайти бажану інформацію за 3 кліка максимум. Звичайно, є випадки, коли зробити це просто технічно неможливо. Наприклад, з певними товарами чи послугами, замовлення яких вимагає виконання більшої кількості дій, ніж 3. Однак, необхідно хоча б максимально скоротити для користувача шлях від головної сторінки до предмета його пошуків.
- «Хлібні крихти»
Таким терміном в SEO називають відтворену в певній частині кожної сторінки сайту послідовність розділів та сторінок, на яких був користувач, в хронологічному порядку. Зазвичай, таку панель розташовують десь вгорі екрану на видному місці. Це значно полегшує навігацію для відвідувачів ресурсу та дозволяє їм повернутись в будь-який з попередніх етапів.
- Тематичне групування (SILO)
SILO-структура — це метод, за яким сторінки сайту групують тематично. Групи тем закриті, наче бункери (silo дослівно перекладається як «бункер»). Розділи між собою пов’язані за допомогою перелінкування. Пошукові системи краще розпізнають сайти з ієрархією SILO, тому ця методика покращує ранжування окремих сторінок.
- Внутрішні посилання
Пропишіть методики апсейлу та кросс-продажів у структуру свого сайту. Наприклад, якщо відвідувач вашого інтернет-магазину обирає праску, запропонуйте йому такі супутні товари, як олівець для очистки гару, прасувальну дошку або змінні чохли на неї. Так, вашим користувачам не доведеться шукати все самостійно на сайті, а ви продасте більше.