Відкриття продуктового магазину: інвестиції, рентабельність, окупність. Покрокова інструкція

Попередня підготовка

Будемо виходити з припущення, що магазин відкриває підприємець, точніше, майбутній підприємець, який бізнесом до цього на практиці не займався. Тому перший формальний крок, який йому належить зробити - зареєструватися в якості індивідуального підприємця  або відкрити своє ТОВ, наприклад, якщо він працює з кимось в партнерстві або якщо у нього серйозні плани щодо розвитку свого бізнесу.

Відкрити ТОВ трохи дорожче і складніше в плані підготовки документів - потрібно буде провести перші збори засновників, оплатити статутний капітал, скласти статут.

Звичайно, це не єдині витрати - потрібно буде заплатити нотаріусу за засвідчення справжності підпису на заяві про реєстрацію, можна буде скористатися платними послугами юридичної фірми. Необхідно відразу вибрати систему оподаткування.

Також необхідно буде зареєструватися в пенсійному фонді, фондах медичного та соціального страхування. Потрібно буде відкрити розрахунковий рахунок в банку.

Якщо в магазині будуть продаватися алкогольні напої та пиво, а швидше за все, будуть, то потрібно вивчити все, що пов'язано з вимогами щодо продажу цих видів продукції і їх перевірки. Абсолютно незайвим буде вивчити закон про рекламу, про регулювання торгівлі, про захист прав споживачів та інші.

Зовсім не важливо, який це буде магазин, що буде продавати підприємець і яким би успішним він не був, теоретичну підготовку пройти необхідно. І зробити це потрібно заздалегідь і тільки потім приступати безпосередньо до практичної частини по відкриттю власного магазину.

Що потрібно для відкриття магазину продуктів: покрокова інструкція

Правильне місце

Серед практичних кроків, перше, що потрібно зробити - знайти правильне місце для магазину. Мабуть, це найголовніше з усього, що потрібно зробити, тому що від цього, а точніше, від прохідності (трафіку) людей буде залежати успіх бізнесу.

Очевидно, що якщо відкрити магазин на околиці міста або в промисловій зоні, то, швидше за все, рентабельність буде невисока. Але якщо ви відкриваєте магазин в межах міста або навіть на жвавій вулиці, потрібно дотримуватися деяких правил і мати на увазі деякі нюанси:

  1. Якщо ви відкриваєте магазин, в якому будуть продаватися продукти харчування або товар першої необхідності, та ще по не найвищим цінами, то ідеальні місця - спальний район міста, жвава вулиця такого району, мікрорайон з великою кількістю житлових будинків (можна відкрити магазин у дворі або в одному з будинків), місця поблизу від зупинок громадського транспорту і метро.
  2. Якщо ви відкриваєте магазин більш дорогих речей, наприклад, бутик дорогого одягу, то краще вибрати великий торговий центр або приміщення на червоній лінії на одній з головних вулиць центральної (діловий) частини міста.
  3. Потрібно постаратися вибрати місце під магазин так, щоб в безпосередній близькості не було інших магазинів, що продають аналогічний товар. Особливо це стосується супермаркетів. Тут потрібно мати на увазі один важливий момент: помічено, що якщо жителям будинків до найближчого супермаркету йти більше 10 хвилин, то за продуктами вони вважатимуть за краще ходити в магазинчик або ларьок, який розташований безпосередньо біля будинку. Можливо, це буде ваш магазинчик.

При виборі місця необхідно ще враховувати доступність комунікацій - води, електрики, інших комунальних послуг, інтернету, наявність зручного під'їзду, хороших доріг і місць для стоянки транспорту.

Придбання обладнання, підбір персоналу

Наступний важливий етап - покупка необхідного обладнання. Дуже в цьому допомагають спеціалізовані компанії як от https://tvs-group.com.ua/. Вони допоможуть вам зробити ваш магазин не лише функціональним, але і з гармотно продуманим маркетингом. Вам знадобляться:

  1. Прилавки.
  2. Стелажі і ємності.
  3. Холодильники (при необхідності).
  4. Касові апарати.
  5. Сканери для зчитування штрих-кодів
  6. Комплект POS-системи.
  7. Комп'ютер для бухгалтера.
  8. Канцелярські товари та пристосування.
  9. Необхідно буде оформити вхідну групу та замовити вивіску.
  10. При необхідності в приміщенні зробити ремонт і обробку.

За вартістю обладнання може дуже сильно відрізнятися: все залежить від марки, складності та інших параметрів. 

Якщо інвестиційний бюджет підприємця обмежений, він може придбати торгове обладнання, що було у використанні.

Далі необхідно набрати персонал. Кількість працівників залежатиме від обсягів продажів продуктів в магазині і режиму роботи. Очевидно, що при цілодобовій роботі персоналу потрібно набрати більше.

 

При наборі персоналу необхідно враховувати встановлене законом максимальна кількість робочих годин на тиждень, зараз це 40 годин. Це потрібно для того, щоб правильно скласти розклад (графік) розставити зміни з дотриманням трудового законодавства.

Персонал, що працює з продуктами харчування, повинен мати санітарні книжки.

Асортимент, ціноутворення, маркетинг, просування

Коли відкрився магазин і почав працювати, продавати продукцію, не має значення, яку - продовольчі товари, запчастини для автомобілів, одяг і взуття - необхідно постійно проводити комплекс заходів, спрямованих на підтримку і збільшення продажів. Серед цих заходів:

  1.  Формування асортименту, виходячи з попиту з боку покупців.
  2.  Мерчендайзинг: правильна викладка товарів.
  3.  Рекламні, маркетингові та промоційні заходи, і інші.

Конкретні заходи з просування, які необхідно проводити в конкретному магазині, залежать, по-перше, від доцільності, а по-друге, від наявного на це бюджету, передбаченого в фінансовому плані або який записаний в бізнес-план.

Відкриття продуктового магазину по франшизі

Ще один варіант відкриття магазину - купити франшизу. Це означає відкриття магазину продуктів під уже розкрученою і відомою маркою, брендом товару. 

Можна придбати франшизу не тільки великої мережі, коли буде потрібно великий обсяг інвестицій не тільки на покупку самої франшизи, але і на відкриття супермаркету: є мережі магазинів дрібніших за обсягами, які також продають франшизи.

У цьому випадку власник франшизи і власник бренду проведе всю підготовчу і початкову роботу з вами або за вас, в залежності від умов франшизи: знайде місце для магазину, підбере обладнання і співробітників, проведе маркетингові та рекламні заходи, забезпечить рекламно-інформаційними матеріалами.

Відкриваючи магазин по франшизі, підприємцю потрібно буде купити саму франшизу, тобто, право працювати під якимось брендом, а також виробляти періодичні (наприклад, щомісячні) виплати - роялті. Також потрібно буде виконувати умови франшизи, наприклад, продавати продукцію, яку продають в даній мережі, використовувати спеціальні розроблені для мережі правила і стандарти продажів продуктів і інші.

В кінцевому підсумку, відкрити свій продуктовий магазин по франшизі або зробити все самому, підприємець вирішує в кожному конкретному випадку, виходячи з власних планів, амбіцій, наявності або відсутності бізнес-плану, а також, що важливо, в залежності від наявних фінансових коштів.

0
репостів
0
репостів