Оформлення землі починається з того, що визначається розпорядник земельної ділянки. Згідно із законом розпорядник також називається власником. Якщо ваша ділянка знаходиться в межах населеного пункту, і ви хочете приватизувати її під садову ділянку, город або розміщення житлового будинку, необхідно звертатися в органи місцевого самоврядування. Реєстрація земельних ділянок, які знаходяться за межами населеного пункту складніша, оскільки розпорядників може бути кілька. Якщо земля має сільськогосподарське призначення, потрібно йти до Головного управління Держгеокадастру. Якщо цільове призначення під будівництво дачі - в районну державну адміністрацію. Людині без спеціальних знань важко розібратися у всіх тонкощах, тому компанія «Альфа-Зем» надає допомогу в оформленні землі.
Як оформити земельну ділянку?
Після того як ви визначили розпорядника земельного паю, необхідно написати заяву. Це обов'язковий крок, який має на увазі оформлення землі у власність. Заява заповнюється за зразком, і в ньому ви або просите дозвіл на розробку документів на землю (Клопотання: «Прошу надаті мені Дозвіл на розробку документації із землеустрою ...»), або прохання надати вам права власності на земельну ділянку (Заява: «Прошу надаті мені безоплатно у приватну власність земельну ділянку ... »). До заяви необхідно додати паспорт, ідентифікаційний код і викопіювання, на якому чітко видно кордони і розташування ділянки землі. Викопіювання можна зробити самостійно, але краще звернутися в спеціальний центр.
Вартість оформлення землі у власність і терміни реєстрації землі
Після того як ви отримаєте дозвіл, потрібно зайнятися пошуком землевпорядної компанії. Зараз їх досить багато, і не зрозуміло, куди звертатися. Однак єдине важлива умова - в числі співробітників компанії повинно бути як мінімум два сертифікованих інженера-землевпорядника. Скільки коштує оформлення документів в Україні? Ціна на технічну документацію нижче, ніж на проект відведення земельної ділянки, при цьому вона швидше і простіше робиться. Після узгодження документації, реєстрації в кадастрі та отриманні всіх дозволів, ви звертаєтеся до реєстраційної служби. З собою потрібно взяти паспорт і рішення про передачу земельного паю вам у власність. Сплативши звичайну таксу податкового збору, яка становить 120 грн, ви отримуєте в 14-денний термін Свідоцтво про право власності. Якщо оплатити подвійну таксу - 240 грн, то Свідоцтво видадуть в 5-денний термін. Вся ж процедура від першого кроку займає від 4 місяців до року. В обласних центрах набагато довше, ніж у великих містах.
Порядок оформлення земельної ділянки
Отримання свідоцтва на право власності - тривала й непроста процедура, тому важливо все зробити правильно. Порядок дій:
- Визначити розподільника.
- Заповнити заяву.
- Подати заяву.
- Отримати дозвіл на розробку землевпорядної документації.
- Пошук і вибір землевпорядної компанії, підготовка документів.
- Узгодження документації і реєстрація в кадастрі.
Якщо вам необхідно терміново оформити земельну ділянку, а ви не знаєте з чого почати, зверніться в компанію «Alfazem», там вам заощадять ваш час і нерви, і проведуть всі процедури замість вас.
Які документи потрібні для оформлення землі у власність?
Існує кілька видів землевпорядної документації, яка необхідна, щоб отримати держакт на землю:
- технічна документація;
- проекти землеустрою.
Технічна документація оформляється, якщо:
- Визначено межі ділянки (наприклад, є договір на оренду).
- Є документи на будинок, який знаходиться на ділянці.
Але що потрібно робити, якщо земля взагалі без документів, і у вас немає прав на земельну ділянку?
Якщо ділянка знаходиться в полі, або її межі не сформовані, тобто якщо немає документів, які можуть це підтвердити (наприклад, акта на землю), немає документів на будівлю, буде розроблятися проект відведення земельної ділянки. При цьому, якщо на ньому планується будівництво, необхідне узгодження з районним архітектором і перевірка на відповідність містобудівної документації (список документів надається архітектором).
Як оформити орендовану землю у власність?
Оформлення орендованої землі має свої нюанси, і повинна мати правильно визначений порядок дій. Переклад земельної ділянки з оренди у власність можливий тільки при виконанні наступних умов:
- Якщо земля в оренді, її цільове призначення під ІЖС, на ній побудований і введений в експлуатацію будинок, що знаходиться у власності.
- Якщо ділянка, яка перебуває в оренді, має цільове призначення для садівництва, і на ньому є такі споруди, як гараж, лазня або сарай, при цьому вони знаходяться у власності, а сам пай в оренду розташований в межах населеного пункту.
Питання, що стосуються оренди землі та її подальшого оформлення краще вирішувати за допомогою фахівців.
Якщо будинок вже у власності
У більшості випадків, якщо необхідно приватизувати землю під приватним будинком, проект відведення земельної ділянки не потрібно. Вам потрібно буде лише оформити технічну документацію, це робиться досить швидко і коштує недорого, навіть якщо звертатися до професіоналів. Оформляється вона тільки в тому випадку, якщо межі ділянки сформовані, і в наявності є правовстановлюючі документи на об'єкт нерухомості, розташований на земельному паї, тобто якщо земля знаходиться під житловим будинком.
У тому випадку, якщо земля знаходиться під будинком, на який у вас є свідоцтво про право спадщини, договір купівлі-продажу або інші документи, але немає ніяких документів на сам ділянку, і його межі ніде не зареєстровані - потрібно робити проект.