Протягом декількох століть представники давного україно-литовського роду Санґушків займали високі посади при дворі польських королів. В західній частині України вони мали значні земельні володіння, замки та палаци. Одним з їхніх володінь був палац в Ізяславі. Його інтер’єри прикрашали старовинна китайська порцеляна та унікальні гобелени, які сьогодні зберігаються в музеях Бразилії та Японії та визнані їхнім національним надбанням. Для облаштування палацу звозилися матеріали та предмети розкоші з усього світу. Так, стіни прикрашали картини всесвітньо відомого художника Пітера Рубенса.
Провідний архітектор польського короля Якуб Фонтана створив у палаці одну із його родзинок — внутрішній дворик із арками, які були дуже популярні в ті часи в Італії та Іспанії. А приблизно з 1750 року інтер’єри маєтку Санґушків прикрашали статуї авторства Мікеланджело.
В 1781 року чутки про палац доходять до польського Короля. Існує легенда, про те, що син господині палацу Барбари — Януш влаштував великий прийом на його честь. Король нібито був вражений оздобленням палацу, який виявився більш розкішним за його власний. Цікаво, що тут він побачив, що стіни деяких кімнат були оздоблені кольоровим папером. Це були шпалери, які тільки но з’явились в Європі.
Наприкінці 18 століття палац опинився на землях, які загарбала російська імперія. Яка доля чекала на розкішний палац та нащадків славетного роду Санґушків - дивіться серії циклу «Українські палаци. Золота доба» нижче.
Нагадаємо, в документальному циклі із 8 серій продюсер історичних стрічок на 1+1 Акім Галімов разом з командою істориків, архітекторів з 3D реконструкцій та спеціалістів VFX відтворюють 8 повністю або частково зруйнованих українських палаців.
Проєкт в 2021 році став переможцем конкурсу соціально вагомого контенту PITCH UA 3, що був організований медіаконсалтинговою компанією Media Resourсes Management (MRM) за підтримки Проєкту Transformation Communications Activity (TCA) та "Зміцнення Громадської Довіри" (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та за сприяння Міністерства культури та інформаційної політики України.