В Україні докорінно зміниться освіта
- pruduk
- Автор теми
- Платиновий учасник
- Дописи: 901
- Подяка отримана: 319
Законопроект вводить у законодавче поле, окрім звичної формальної освіти, що надається за освітніми програмами відповідно до державних стандартів у ліцензованих закладах освіти, освіту неформальну та інформальну.
Знання, вміння та навички, здобуті у системі неформальної освіти, тобто за організованими програма, але без ліцензій, акредитації та інших форм державного контролю, можуть бути підтверджені у системі освіти формальної.
Формальна освіта здобуватиметься на традиційних рівнях - дошкільна, загальна середня, професійна та вища.
Передбачено, що тривалість загальної середньої освіти буде збільшено до 12 років. Професійна освіта має стати двоступеневою - у молоді з’явиться можливість здобути ступінь кваліфікованого робітника та молодшого спеціаліста.
У свою чергу, вища освіта передбачатиме три етапи, що завершуватимуться здобуттям ступеня бакалавра, магістра та доктора філософії.
У Міністерстві освіти наголошують, що у дітей має бути можливість здобуття дошкільної та початкової освіти якомога ближче до місця проживання. Відтак, заклади освіти цих рівнів мають бути у кожному населеному пункті незалежно від його розмірів.
Разом з тим, оскільки для належного функціонування старшої профільної школи необхідна достатня кількість учнів та вчителів, у сільській місцевості старші школи збиратимуть дітей з декількох населених пунктів. Для них проектом закону передбачено забезпечення відповідною інфраструктурною підтримкою, зокрема, гуртожитками.
Законопроект встановлює, що учні зможуть здобути повну загальну середню освіту, як у старшій школі, так і в закладі професійної освіти, паралельно здобуваючи кваліфікацію. Проект закону також передбачає можливість переходу із системи професійної освіти до вищої.
Новим для українського освітнього середовища є принцип освіти впродовж життя, який застосований у проекті. Він означає, що після завершення безперервної освіти на початковому етапі життя людина матиме змогу навчатися далі, підвищуючи чи змінюючи свою кваліфікацію, а також може продовжити навчання після перерви у будь-якому віці.
Суттєвих змін, у разі прийняття законопроекту, зазнає управління освітньою сферою. Документ запроваджує нові принципи управління: чітке розмежування повноважень органів управління освітою різних рівнів, відокремлення здійснення контролю від безпосереднього керівництва, автономія закладів освіти, забезпечення якості освіти, а також прозорість та підзвітність - як органів управління освітою, так і закладів освіти.
Передбачається, що Міністерство освіти і науки здійснюватиме стратегічне управління системою освіти через її аналіз, планування змін і їх впровадження. Також МОН визначатиме зміст освіти, порядок контролю якості, проводитиме перевірки, при цьому контролюючи роботу органів управління освітою, але не закладів освіти.
Також однією з функцій МОН є визначення механізмів розподілу та розподіл державного фінансування загальної середньої, професійної та вищої освіти.
Контролюючі функції виконуватиме Державна інспекція з питань освіти, яка надаватиме органам управління освітою свої висновки.
На Український центр оцінювання якості освіти законопроектом покладені функції зовнішнього моніторингу якості освіти, проведення ЗНО та участь у сертифікації педагогів, шляхом перевірки їх знань.
Органи місцевого самоврядування виступатимуть засновниками закладів освіти. На рівні області формуватиметься мережа закладів професійної освіти та розроблятиметься схема мережі закладів профільної старшої школи. На рівні району та міст обласного значення буде сформована мережа базових шкіл. Заклади початкової та дошкільної освіти засновуватимуться сільськими, селищними радами та радами міст районного підпорядкування.
Проект закону пропонує нові принципи освітньої політики, зокрема, спирання на наукові дослідження і статистичні дані, забезпечення функціонування Єдиної державної бази з питань освіти та її відкритість. Пріоритетом у розвитку освіти має стати підвищення її якості та забезпечення рівного доступу до освіти для усіх бажаючих.
Моніторинг якості освіти здійснюватиметься як самими закладами освіти, так і зовнішніми учасниками. Проектом закону закріплюється автономія закладів освіти - академічна, організаційна та фінансова. Автономія передбачає демократизацію управління закладом. Передбачається, що в управлінні закладом освіти братимуть участь його працівники та ті, хто навчається. А ззовні діяльність керівництва контролюватимуть піклувальні чи наглядові ради.
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- 259051213422@odnoklassniki.com
- Платиновий учасник
- Дописи: 839
- Подяка отримана: 133
Це вже який раз?В Україні докорінно зміниться освіта
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- LuK
- Адміністратор
від тих щорічний нововведень вони як "загнані коні"
щороку їх все більше загружають "по повній",і більша половина того їм взагалі не потрібна.
і в житті ніколи не знадобиться
звідси стрес,хвороби і т.д.....
п.с.як казав мій одногрупник
"краще закінчити інститут з красною мордою та синім дипломом,чим з синьою мордою та красним дипломом "
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Sposterigach
- Платиновий учасник
- Дописи: 607
- Подяка отримана: 287
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- LuK
- Адміністратор
з 1 вересня припиняє своє існування початкова школа у с.Кліментовичі
сумно це все...
і мабуть це лише початок, навіщо школи у селах....
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Sposterigach
- Платиновий учасник
- Дописи: 607
- Подяка отримана: 287
Але закриття шкіл - це півбіди. Головна біда - наявність професій педкерівників. Навіщо всі ці міськво, районо та інші в часи інтернету? Для господарських справ достатньо кількох управлінців найняти. А от тупу писанину давно слід відмінити (бо її все одно з Інтернету 90% учителів скачує), як і втручання в творчу роботу вчителя на уроках.
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- НЕкремлебот
- Платиновий учасник
- Дописи: 603
- Подяка отримана: 156
А я чесно кажучи трохи з острахом чекаю що залишаться педагоги, що навчались в останні часи...Спостерігач пише: Чекаю коли в Шепетівці докорінно зміняться педагогічні керівники. Це актуальніше
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Sposterigach
- Платиновий учасник
- Дописи: 607
- Подяка отримана: 287
А от нових ідей, нових знань, нестандартних підходів вони часто не сприймають.
Подивіться на істориків, наприклад. Якби зараз дали відмашку, то знову б деякі почали прославляти Валю Котика, партизанів Музальова чи героїв громадянської війни, яких "білополяки"повісили на шибениці біля райлікарні.
Говорити їм, що щось архівісти за ці 24 роки опублікували, десь розсекретили архіви, якісь нові історичні монографії вийшли - марна справа. Половина не розуміє навіть самих цих заяв. Вони натомість думають - а чому це він це говорить?
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- 259051213422@odnoklassniki.com
- Платиновий учасник
- Дописи: 839
- Подяка отримана: 133
Ну і не забувайте - у будь-якій країні, як тільки влада міняється, зразу починаються "відкриватись архіви", які кажуть що все, що було до цього - кака, а МИ от зараз вам всю правду й розкажемо. Так що особливо поспішати з "новими" методиками не варт.
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- НЕкремлебот
- Платиновий учасник
- Дописи: 603
- Подяка отримана: 156
Ой не дивіться ви на тих істориків (завжди говорячи про педагогів чомусь мають на увазі і ставлять за приклад саме їх... ну ще біологів з теорією Дарвіна), вони і так кожен рік останнє волосся на голові рвуть, бо аж занадто багато нових ідей, нових знаннь і нестардартних підходів з'являється)))Спостерігач пише: Цінність "старих" педагогів - систематизовані знання в їхніх головах, які вони знають як вкладати в голови дітям.
А от нових ідей, нових знань, нестандартних підходів вони часто не сприймають.
Подивіться на істориків, наприклад......
А в нас саме так і відбулося, тількии відмашку дали з другої сторони. От і прославляють Бандеру, Шухевича і тих кого вішали "червонопузі". А ці товариші є дууууже спірними історичними особами, якщо дивитись незамиленими очима...Якби зараз дали відмашку, то знову б деякі почали прославляти Валю Котика, партизанів Музальова чи героїв громадянської війни, яких "білополяки"повісили на шибениці біля райлікарні.
А це при кожній зміні влади так. При СРСР розсекречувались архіви про царизм, бандеровців та фашистів, при Незалежній - про СРСР, після майдану - про Росію, якщо скинуть цю владу - не повірите, скільки зразу з'явиться наших же архівів, монографій та секретних матеріалів про замовність цього самого майдану та хунту...щось архівісти за ці 24 роки опублікували, десь розсекретили архіви, якісь нові історичні монографії вийшли - марна справа
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.