Ці питання собі задає не один шепетівчанин, який заходить на офіційний сайт міста. Замість того щоб дізнатись які останні значущі рішення для міста прийняли наші місцеві депутати, відвідувача інформують про чудову роботу працівників міськвиконкому, пишуть якісь загальні фрази щодо порядку денного наступних сесій міської ради, розповідають як міський голова швидко і невимушено вирішує питання шепетівчан, які прийшли до нього на прийом, кажуть про те як знову якесь свято відвідав якийсь заступник та як він всіх щиро привітав від імені того ж міського голови. Але ви не знайдете на сайті рішення за яким віддають у користування місцевий стадіон, продають комунальну власність, віддають земельні ділянки...Звичайно чиновникам не дуже хочеться афішувати свою бурхливу діялність у сфері дерибану власності шепетівчан, але тим самим вони вже порушують Закон.
Відповідно до частини 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Частини 4-5 статті 59 зазначеного Закону передбачають, що «рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності. Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію».
Відповідно до пункту 11 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування» «акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування доводяться до відома населення; на вимогу громадян їм може бути видана копія відповідних актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування».
Пункт 2 статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачає, що розпорядники публічної інформації зобов’язані оприлюднювати, зокрема, нормативно-правові акти та акти індивідуальної дії (крім внутрішньо організаційних), прийняті розпорядником, а частина 2 зазначеної правової норми передбачає, що ці акти підлягають обов’язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше 5 робочих днів з дня затвердження документу. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.
Таким чином, Закон України «Про доступ до публічної інформації» чітко встановлює строки оприлюднення нормативно-правових актів та актів індивідуальної дії, до яких відносяться і рішення місцевих рад, і передбачає, що такі рішення підлягають оприлюдненню, в тому числі на сайті, невідкладно, але не пізніше 5 робочих днів з моменту їх затвердження.
Як видно із наведених положень Закону «Про доступ до публічної інформації», він не встановлює окремих строків оприлюднення актів ради, які не відносяться до нормативно-правових.
Відповідно до статті 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні у вчиненні таких порушень, зокрема: не оприлюдненні інформації відповідно до статті 15 цього Закону; наданні або оприлюдненні недостовірної, неточної або неповної інформації. За вчинення вищезгаданих правопорушень, осіб, до посадових обов’язків яких віднесено оприлюднення вищезгаданої інформації, можуть бути застосовані заходи дисциплінарного впливу (зокрема, на підставі подання прокурора про усунення порушень законодавства про доступ до публічної інформації). Крім того, частина 2 статті 24 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачає, що особи, на думку яких їхні права та законні інтереси порушені розпорядниками інформації, мають право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди в порядку, визначеному законом.
На сайті шепетівської міської ради останнє рішення, яке було оприлюднене датується аж 2011 роком. За 2012 рік пройшла не одна сесія, але нових рішень на сайті так і не з'явилось, тому порушення Закону Шепетівським міськвиконкомом можна константувати однозначно. Цікаво коли прокуратура зреагує на такі кричущі порушення Закону України головним державним органом міста?