Іще кілька місяців тому в області вибухнув скандал через рейковий автобус, яким замінили дизель на маршруті «Хмельницький – Шепетівка». Після численних скарг до влади та керівництва «Укрзалізниці» пенсіонери та інші пільговики все ж домоглися свого, і «автобус» замінили поїздом.
І ніби з вересня до листопада все було нормально. Але, посилаючись на вищезгаданий закон, осінній «сюрприз» не забарився. Через два місяці, як стверджують пільговики, з маршрутом знову почалися «чудєса». Якщо раніше пільгові категорії українців могли користуватися послугами залізничників безоплатно, то тепер для них ввели ліміт: 40 місць на увесь маршрут. Тобто, ті пенсіонери, які не потрапили до цього «магічного числа», мусили його купувати.
Однієї п’ятниці терпець пасажирам увірвався. Саме тоді до нашої редакції звернувся чоловік поважного віку. Він постійно користується послугами поїзда «Хмельницький-Шепетівка». В одному з сіл, які сполучує залізниця, одиноко живе його старенька мати – 25-го року народження. Тому пенсіонер та його сестра щоразу мають відвідувати стареньку, аби допомогти їй по господі, привести харчів з міста. Знаючи про існуючу проблему, він того дня, озброївшись відеокамерою, пішов на Кам’янецький переїзд, аби подивитися: як же там справи у пасажирів? І того дня там було що побачити: жінки із веретами та сумками, яким увірвався терпець, вийшли на колію та перекрили рух потягу. Приїхавши лише на кілька годин до Хмельницького з села з метою заробити копійчину, продавши якусь городину, вони повернутися додому так і не змогли: коли прибув поїзд, провідники відмовлялися брати безбілетних пасажирів, перекриваючи їм шлях, та чи не силою, зі слів оповідача, виштовхували безбілетних із вагонів.
Як ми зрозуміли з розповіді, причиною такого вчинку стало ігнорування прав пільговиків на безкоштовний проїзд. Тоді залізничники капітулювали: через 15 хвилин простою довелося усіх взяти «на борт». Наступного дня журналісти подалися на Кам’янецький переїзд, аби побачити на власні очі: у чому ж проблема?
Усі знають: цей переїзд – місце специфічне, адже саме тут розташувався ринок «Ранковий», на якому селяни збувають свою продукцію. Коли у суботу ми там перебували, то пересвідчилися: вже о пів на одинадцяту, за двадцять п’ять хвилин до прибуття поїзда, пільгових квитків у касі не було. Касир сказала, що усі тридцять були видані за посвідченнями. Поцікавившись у пасажирів, що вже потроху збиралися на пероні, хто з них встиг придбати пільговий квиток, обізвалося лише кілька стареньких. Іще один немолодий селянин поскаржився: «Я намагався взяти його за посвідченням, проте, уже о пів на восьму їх у касі не було. Довелося купувати». Іншій жінці, інваліду ІІ групи, пощастило більше: їй дістався цінний квиток. Проте, за її словами, у Славуті вона була 12-ю у черзі, а пільгових місць – лише 10, тому там довелося платити повну вартість.
Але пільгові квитки – то півбіди. Люди, які стояли у черзі, почали обурюватися повільній роботі касира. Хмельничанин Віталій Ящук розповів: «Я систематично їжджу у Красилівський район до матері. Щойно постукав до касира, але вона відповіла, що це не її проблеми. А у нас зараз будуть труднощі із посадкою. Вчора люди перекривали дорогу, завтра теж будуть, бо залізниця не може організувати продаж квитків». Пан Віталій запропонував залишитися до прибуття поїзду, аби побачити все на власні очі.
І дійсно: жах почався із прибуттям 802-го. Пасажиропотік одразу ж акумулювався біля дверей вагонів. Ті, хто не встиг взяти квитка, намагалися вмовити провідників впустити їх всередину, погоджуючись сплатити вартість проїзду уже в поїзді. Проте, до того моменту, поки натовпом не поширилася чутка: «Тут кореспонденти!», залізничники залишалися невблаганними. Коли ж міліція, яка цього разу охороняла шляхи, побоюючись повторення вчорашнього бунту, натякнула начальнику поїзда про ЗМІ на станції, ситуація кардинально змінилася. Усіх пасажирів, які не встигли придбати квитки, чемно запросили до третього вагону (останнього), та пообіцяли, що там вони зможуть сплатити провіднику за проїзд.
Під час суботнього штурму потягу «Хмельницький-Шепетівка» вразила одна картина. Старенька бабуся, з палицею у руках та «парашутом» за плечима, благала контролерів і провідника впустити її до вагону. Навіть її вік не справив якогось особливого враження на персонал поїзду. І було до відчаю шкода стареньку, коли вона, йдучи до третього вагону, де її тепер чи не з короваєм зустрічали та допомагали піднятися, дорогою сварилася на своїх кривдників: «Ви мене в поїзд не впускаєте? Я в 1951 році вже вийшла заміж!».
Іще одна деталь: вагони були майже пустими. Ті пасажири, що залишилися на пероні в очікуванні інших потягів, кажуть: нічого подібного з ними не було, та сподіваються, що й не станеться. Проте, знаючи тенденції розвитку політики української держави щодо своїх громадян, варто ще раз згадати закон Чизхолма, аби несподівано не опинитися у халепі: коли справи йдуть добре, щось має статися в найближчому майбутньому.
Прокоментувала ситуацію завідуюча квитковими касами Хмельницького залізничного вокзалу Світлана Василівна Мухіна.
«Поїзд № 802 Хмельницький-Шепетівка тепер вважається поїздом підвищеної комфортності та прирівнюється до потягів міського сполучення. Він замінив дизель, який курсував у цьому напрямку і в якому для пільговиків було передбачено безоплатний проїзд. В зв’язку з браком дизель-поїздів (термін експлуатації скінчився, а коштів на закупівлю нових немає), було прийнято рішення про заміну, про що є відповідна телеграма.
Для окремих категорій громадян у поїзді № 802 передбачено 40 пільгових місць – 10 квитків видається на Хмельницький вокзал та 30 – на Кам’янецький переїзд. У середу ті ж 40 пільгових місць виділяються і у напрямку зі Старокостянтинова на Хмельницький.
Взагалі-то пільговики повинні купувати квитки за повною ціною, а якщо є відповідне посвідчення – зі знижкою 50%. Але наші пенсіонери звикли не платити за проїзд. Навіть якщо квиток коштуватиме 5 гривень, він його не купуватиме, а влаштує скандал, як це було два тижні тому. Окрім того, потурбуватися про квиток пільговикам треба одразу ж: з відкриттям кас саме такі проїзні документи користуються найбільшим попитом.
Махінації із пільговими квитками неможливі. Про кожен виданий подібний квиток можу відзвітувати за касовими архівами. Проте, одна людина, надавши одразу кілька посвідчень пільговиків, може взяти за усіма документами безоплатні білети. Отож і виходить, що людей, які брали пільгові квитки, може бути мало, а у касі їх вже немає.
Щодо повільної роботи касирів… Робота на Кам’янецькому переїзді не автоматизована, як, до прикладу, на центральному вокзалі, і касиру вручну доводиться заповнювати відомості, виписувати квитки, зв’язуватися з диспетчером про наявність вільних місць у поїзді. Тому подекуди доводиться працювати за принципом конвеєру: один записує дані пільговика, другий зв’язується з вокзалом, третій запитує у наступного пасажира необхідний йому напрямок. Адміністрація вокзалу проводить необхідні технічні роботи щодо встановлення автоматизованої системи.
Іще одне питання, яку порушували пасажири – що через повільну роботу касирів неможливо узяти квитка, а провідники у вагон без проїзного документу не пускають. Після того, як пасажири змушені були перекрити колії, керівництво Хмельницького вокзалу звернулося до дирекції «Укрзалізниці» з клопотанням про надання дозволу на продаж квитків безпосередньо у вагоні. Адже пасажирам, які здійснюють посадку на станціях, де наявні каси, провідники не мають права їх продавати. Київське керівництво пішло назустріч, і уже більше тижня пасажири можуть придбати квиток у провідника поїзду безпосередньо під час поїздки.
Про те, яка перспектива очікує на пільговиків щодо безкоштовних перевезень, нічого поки сказати не можу. Ми самі не знаємо, що буде з пільговими місцями наступного року. До того ж ті, хто користується послугами автобусів для здійснення приміських поїздок, вже повністю оплачують свій проїзд, користуючись пільгами лише у певні дні.
А для того, щоб не витрачати своє здоров’я та не нервувати через відсутність проїзних документів, раджу пасажирам потурбуватися про це заздалегідь. Наприклад, придбати квиток для проїзду у поїзді Хмельницький-Шепетівка можна за десять діб, не сплачуючи жодних комісійних зборів».
У сучасних автомобілях використовуються десятки різноманітних підшипників. Їх можна знайти в таких вузлах як система клімат-контролю, коробка передач, двигун, маточина і газорозподільних механізм. Основне завдання цих незамінних виробів - зменшення тертя між статичними і рухливими елементами. У більшості випадків виробники закладають досить великий ресурс в дану продукцію, проте пил, волога, а іноді і неуважність водіїв значно скорочують термін експлуатації. І найменшим злом при виході підшипника з ладу є поява характерного стукаючого звуку, який повідомляє, що відповідну деталь необхідно купити вже зараз. Якщо і ви зіткнулися з такою потребою, то ласкаво просимо на сайт https://uzp.net.ua/ru/podshypnyky/. Тут ви знайдете надійну продукцію за доступною ціною.