Маска - один з найбільш відомих предметів вуличного гардеробу, який так в останній час полюбився реперам. Далі ми розповімо звідки пішла ця мода і як так вийшло, що цей нібито медицинський засіб захисту став модним аксесуаром.

Ні, ми не будемо розповідати, як з'явилася медична маска, але згадаємо, звідки пішов бум на них. Передбачувано з Азії. Люди почали їх масово носити під час епідемії іспанки в 1918 році, боячись заразитися. Тільки в Японії від неї померло 23 мільйони чоловік.

Після цього маски з азіатських вулиць зникали, але їх кількість різко зросла після епідемії атипової пневмонії в Китаї в 2011 році і аварії на АЕС «Фукусіма-1» в Японії в тому ж році.

Субкультури і маски 

У трагічному 2011 році видання News Post Seven провело власне дослідження і з'ясувало, що 30% опитаних молодих людей з самого модного району Токіо Шібуйя носять маски з причин, не пов'язаних з небезпекою заразитися або отруїтися. Хтось це пояснював тим, що їм здається, ніби в масці їх обличчя здається мініатюрніше, інші говорили, що так простіше приховувати емоції. Тобто купувати маску на рот почали заради моди, а не з медицинської потреби. 

Поступово маски почали кастомизувати і носити прихильники стилю Харадзюку, металісти і любителі корейської попси - для популяризації цього аксесуара чимало зробив Парк Чжи-Мін з групи BTS, так що в підсумку хірургічні маски з логотипом бойз-бенду з'явилися в продажу на Amazon. Нині їх можна навіть придбати в Україні, наприклад  магазині SuperPupers.

Улюблений аксесуар реперів

Природно, тренд, що зародився на вулицях і органічно став частиною вуличної культури, не міг рано чи пізно не привернути до себе увагу реперів. На концертах і в кліпах маски носили Ayo & Teo, Фаррелл Вільямс і 2 Chainz.

У варіанті з кристалами Swarovski репер Future разом з дочкою прийшов на церемонію BET Awards. «Артист іноді показує своє альтер его. Це більше про перформанс, театральна вистава », - пояснив він.

Кардинально інший точки зору дотримувався Cam'ron, коли запускав власну лінію масок в 2014 році. Репер наполягав на тому, що його маски зможуть врятувати шанувальників від Ебола, хоча науково доведено, що вірус не поширюється повітряно-крапельним шляхом і, як наслідок, ніяка маска від нього не врятує. «Ебола - це не жарти. Бережіть себе. Будьте модними », - йшлося в його слогані.

Бренди, які роблять маски

Одними з перших до тренду доклали руку вуличні марки. Мабуть, найбільше хайпу було навколо камуфляжних масок BAPE і Off-White в минулому році. «Випуск масок дизайнерськими брендами - це природна еволюція, спроба відповідати новим запитам аудиторії», - прокоментував Вірджіл Абло, що випустив маски по $ 68.

Окремо в цьому контексті хочеться сказати про пекінського художника Вана Чжіцзюн - він уже не перший рік робить маски із ультрамодних кросівок (нових). Наприклад, в колаборації Off-White і Nike. У цій масці на відкриття власної виставки в галереї Гагосяна в Лондоні прийшов Такасі Муракамі.

А що, маска дійсно допомагає захиститися від хвороб?

Провідні медичні організації, в тому числі Всесвітня організація охорони здоров'я, до цих пір не можуть зійтися на єдиній думці про те, які маски з якими фільтрами здатні або не здатні захистити ще нехвору людину від інфекції. Так що вибір реперів носити їх в якості відверто декоративного аксесуара навіть не здається таким вже абсурдним.