Subaru Impreza WRX STI – спортсмен с характером

Subaru Impreza - це машина, яка у багатьох асоціюється з автомобільним спортом. У той час, як для одних - це об'єкт зітхань, для інших - це всього лише дешевий несмак. Незважаючи на настільки суперечливих думок, звинуватити легендарний седан у відсутності особливого характеру просто неможливо.

Субару Імпреза другого покоління потрапив у виробництво в 2000 році. Автомобіль випускався в двох типах кузова: седан (GDB) і універсал (GGA). У 2003 році через досить спірний дизайн був проведений фейсліфтінг. У 2006 році, щоб стати схожими на більш великий і красивий Legacy, був організований черговий рестайлінг, який повністю змінив передню частину автомобіля. Імпреза випускалася до 2008 року.

Незважаючи на настільки широкий вибір двигунів, справжні шанувальники марки, напевно вважали за краще б WRX STI або WRX STI Turbo через високу продуктивності моторів і особливих характеристик керованості. Зосередимося саме на цих версіях, тому що вони дуже специфічні.

Конструктивні особливості

Кожна з версій оснащувалася постійним повним приводом всіх коліс, під назвою Subaru Symmetrical AWD. 265-сильний WRX STI дозволяв відчути себе водієм ралійного авто. Для досягнення швидкості 100 км / год йому потрібно всього 5,8 секунди. Бурхливі емоції підживлює породисте звучання чотирициліндрового оппозитника, оснащеного турбіною і проміжним охолоджувачем (інтеркулером).

В Subaru Impreza використовувалися двигуни серії EJ оппозитного типу, розташовані поздовжньо за передньою віссю. У звичайних умовах WRX необхідно близько 12-14 літрів бензину на 100 км шляху. Якщо «топити» по повній, то витрата виявиться в межах 25-30 літрів. Серед слабкостей досвідчені водії відзначають недостатньо точне рульове управління (зрозуміло, за мірками спортивних автомобілів).

Пропонувалися і лімітовані версії, наприклад, Solberg. Потужність двигуна досягала 305 к.с., а тягу між осями розподіляв активний центральний диференціал. Однак, навіть без цього доповнення трансмісія повнопривідного автомобіля була близька до ідеальної.

За рахунок центрального диференціала з електронним управлінням тяга постійно передавалася на обидві осі. Водієві WRX STI надана можливість вибору одного з 6 режимів роботи трансмісії (крім автоматичного). Завдяки диференціалу DCCD Субару особливо гарний на грунтовій дорозі.

6-ступінчаста механічна коробка передач (доступна тільки в STi) працює точно, а передачі перемикаються коротким рухами. Однаково добре працює система підвіски і рульового управління. Була поліпшена і гальмівна система. Гальма Brembo більш ефективні після прогріву і зупиняють Імпрезу за 36 метрів.

Типові проблеми і несправності

На жаль, Subaru Impreza, як і будь-яке авто, не вільна від недоліків. На щастя, їх небагато, і вони не дуже серйозні. Проте, Імпреза - породиста машина з характером, тому експлуатаційні витрати досить високі.

Як розповіло спеціалізоване СТО Subaru, найбільш поширеною несправністю в найпотужніших варіантах цього автомобіля були передні амортизатори, які починали голосно стукати вже через кілька тисяч кілометрів. Вартість одного амортизатора - 250 дол. На більш дешеві замінники навіть не розраховуйте - їх просто не існує.

Інша слабке місце - муфта трансмісії (центральний диференціал), вартість якої понад 380 дол. Крім того, часом підводив турбокомпресор (від 2 000 дол.). Як правило, в цьому були винні самі власники, які після поїздок на високій швидкості, відразу ж глушили двигун. Ще один недолік - досить велика витрата масла.

У деяких примірниках відмовляє генератор. На щастя, інша електроніка нарікань не викликає. Перед покупкою слід ретельно перевірити стан системи охолодження.

Subaru Impreza мужньо переносить варварське поводження і не підносить дуже серйозних несправностей. Однак витрати на утримання WRX значні за рахунок дорогих витратних матеріалів. 

WRX STI з 2,5-літровим турбомотором, створеним з 2-літрового оппозитника - не найкращий вибір. Занадто тонкі стінки блоку циліндрів часто винні в руйнуванні прокладки під головкою. Попутно необхідно замінити оригінальні болти кріплення головки на шпильки з термічно обробленої хромованої сталі ARP.

Ще один дуже суттєвий недолік 2,5-літрового турбоагрегату - тонкі перегородки поршнів між кільцями. Згодом на перегородках з'являються тріщини. Симптомом послужить зростаюча витрата масла. Дефект можна усунути, замінивши поршні на ковані. 

Кожну з двох перерахованих вище процедур слід супроводжувати заміною приводу ГРМ, рекомендований інтервал заміни якого 90 000 км.  Через незвичайну конструкцію опозитного двигуна сума за роботу значно вище, ніж у випадку зі звичайними моторами.

2-літровий турбомотор STI вимогливий до запасу масла в системі. При його недоліку, стрімко зношується вкладиш четвертого циліндра.

Краще уникати Субару Імпреза, ввезені з США. Багато з них в минулому отримали серйозні пошкодження. Винятки, звичайно ж, зустрічаються. Перед покупкою слід ретельно перевірити автомобіль, а в процесі експлуатації необхідно бути готовим до збоїв і швидкого зносу компонентів. 

Висновок

Subaru Impreza WRX STi - не дешева пропозиція. Але, коли усвідомлюєш, що на трасі цей автомобіль може конкурувати з такими суперкарами, як Porsche 911, то ціна вже не здається високою. Однак, придбання - це не кінець витрат. Щоденна експлуатація теж коштує грошей - дорогі шини та запасні частини, велика витрата палива. Можливо варто подумати - чи не буде достатньо слабшого стандартного WRX. Він дешевше в утриманні, але надає чимало задоволення від водіння.

0
репостів
0
репостів