Захоплююча географія: як зацікавити предметом учнів різних класів

Вивчати географію завжди буде цікаво, якщо вчитель добре організовує навчальний процес та має додаткові засоби для цього. Так, кабінет географії має бути облаштований не тільки меблями, а й мати усе для творчих дослідницьких завдань: карти, атласи, обладнання загального призначення, глобуси тощо. Не менш важливим є і те, які ідеї втілюються на уроках, аби покращити процес навчання. Тож, зробити уроки географії ідеальними, про це далі у статті.

Географічний клас має бути динамічним та привабливим

Незалежно від того, який клас буде відвідувати уроки географії, клас повинен бути правильно облаштованим. По-перше, усе приміщення має бути поділене на зони:

  • робочі місця учнів, вчителя зі столами та стільцями;
  • для групової роботи;
  • для дослідів та презентацій матеріалів.

Необхідно також купити глобус та такі ресурси, як атласи, карти, стенди, книги та довідкові матеріали. Оптимально карти розмістити на стінах кабінету, це можуть бути регіональні, світу, тематичні карти, аби дітям було легше сприймати інформацію. Глобуси потрібні для розуміння дітей, дослідження форми, географії Землі.

Знадобляться також мікроскопи для дослідження грунту, порід, засоби для польових робіт, аби учні вчилися орієнтуватися в просторі, а також невеликі метеостанції для дослідження та моніторингу зміни погодних умов.

Крім того, спеціальні моделі та глобуси дозволять краще зрозуміти будову вулкана, формування гір, як влаштована сонячна система і багато іншого. З використанням медіа, технологій візуальне сприйняття значно покращиться. Це можуть бути інтерактивні дошки для показу карт, телевізор та комп'ютер з підключенням до інтернет мережі для трансляції навчальних платформ, відео контенту.

Для різних вікових груп мають бути різні ідеї уроків

Початкова ланка

Діти великі візуали, тож вони не охоче будуть сприймати інформацію у вигляді лекцій. Дітям важливо проводити урок як гру. Наприклад, можна розмістити велику карту світу на столі і використати фігурки для відвідування різних країн світу. При цьому важливо розповідати про особливості цих країн, їх культуру та географію.

Інтерактивні заняття актуальні для дітей від 6 років, тому їх важливо залучати на кожному уроці. Це можуть бути відео матеріали, програми, інтерактивні карти. Крім того, є цікаві віртуальні екскурсії, які вчитель може використати на уроці. Діти зможуть уявити себе туристами, які окрім відвідування певних території зможуть досліджувати клімат, їх флору та фауну у групах чи індивідуально.

Середня ланка

Учні 5-10 класів на уроках географії оцінять квести, групові конкурси з розгадуванням головоломок, відповідями на питання. У такій розважальній формі учні набагато краще закріплюють вивчений матеріал. Можна також організувати рольові ігри, де будуть дослідники, мандрівники з вивченням тих країн, територій, які їх зацікавили. Завдання пов'язані з життям, інтересами дітей, орієнтовані на практичні навички допоможуть встановити зв'язки із теоретичними знаннями та реальним світом, обставинами, в яких вони можуть опинитися.

Старша школа

Складніші ідеї для уроків можуть полягати в обговоренні впливу світових проблем на екосистему країн. Також для учнів цікаво буде використовувати інтерактивні заняття, наприклад, ігри-симулятори, вирішуючи в режимі реального часу проблеми країни, а також вплив на неї сусідніх країн.

Корисно влаштовувати групові дискусії, це формує критичне мислення дітей, сприйняття різних точок зору. Творчі завдання також актуальні, допомагаючи краще зрозуміти значення географії у житті кожної людини.

Очевидно, що географія у різному віці має бути цікавою, мати зв'язки з реальним життям, формувати критичне мислення, а також орієнтацію дитини у світі, особливостях країн, природи, географічних вимірах, координатах тощо. З облаштуванням класів, організацією навчання вчителем та використанням інноваційних методів та технологій зробити це буде значно легше.

0
репостів
0
репостів