Предиктивна аналітика, іншими словами прогнозування, з’явилося у бізнесі задовго до появи програми CRM. Але цей інструмент здійснив революцію і став незамінним. CRM (також відома як СРМ система для продажу), така як Сітнікс, Asteril чи Pipedrive, може не лише автоматизувати процеси взаємодії з клієнтами. Крім цього вона забезпечить глибоку аналітику та точне прогнозування. У цій статті CRM Solutions розкажуть більше про потенціал та вигоди інтеграції систем для здійснення прогнозів продажів.
Роль CRM-системи для бізнесу
CRM система — це перш за все платформа для управління взаємодією з клієнтами. Її часто розглядають як централізоване сховище інформації про клієнтів, включно з історією покупок, комунікацією та уподобаннями.
Але з цим завданням може впоратися й таблиця. Тоді як CRM-система пропонує значно ширший функціонал. Зібрана база даних є основою для аналітики та прийняття стратегічних рішень. Тож із CRM-системою бізнес буде ефективнішим ніж будь-коли раніше, а прибутковість компанії зросте. Читайте далі, щоб дізнатися, як це можливо.
Аналітика в CRM
Для того, аби щось оптимізувати, спочатку потрібно проаналізувати теперішній стан. CRM-системи надають широкий спектр інструментів для проведення глибокої аналітики. Це дозволяє компанії отримувати вичерпну інформацію про свою діяльність, клієнтів і продажі. CRM система передбачає:
1. Аналіз продажів
У CRM-системі ви зможете відстежувати обсяги продажів, визначати найприбутковіші продукти чи послуги, а також аналізувати коливання попиту. Це допоможе зрозуміти, у які періоди відбуваються найактивніші продажі, які товари чи послуги приносять найбільший дохід. І навпаки, виявити нерентабельні пропозиції, які доцільно вилучити або замінити.
Крім того, аналітика продажів дозволяє відстежувати динаміку продажів у різних регіонах, що допомагає виявити перспективні ринки та оптимізувати стратегії збуту.
2. Обробка клієнтських даних
CRM для бізнесу збирають і аналізують дані про клієнтів. Тож компанія може відстежити історію взаємодії з покупцем, кількість його покупок і прибуток, який він приніс компанії. Аналіз таких даних допомагає виявити лояльних клієнтів, вчасно реагувати на їхні потреби та підвищувати рівень задоволеності.
А ще у CRM-системі легко групувати клієнтів, щоб краще розуміти потреби різних сегментів, адаптувати маркетинг та персоналізувати комунікацію. Так споживачі будуть обирати вас серед конкурентів завдяки відмінному сервісу.
3. Виявлення трендів
CRM-системи дозволяють визначати тенденції у поведінці клієнтів і продажах. Аналізуючи історичні дані, компанії можуть передбачати майбутні запити клієнтів і адаптуватися до змін, які диктує ринок. Виявлення трендів допомагає компаніям швидко реагувати на зміни у поведінці споживачів та ринкові умови. А це робить бізнес гнучким і конкурентоспроможним.
4. Моніторинг ефективності маркетингу
CRM-системи дозволяють відстежувати результати маркетингових кампаній у реальному часі. Тобто ви можете аналізувати, які канали взаємодії, повідомлення та методи залучення клієнтів приносять найбільший дохід. Так вам вдасться визначити сильні та слабкі сторони процесу просування. А в результаті бізнес може оптимізувати маркетингові бюджети та підвищити ефективність своїх зусиль.
5. Аналіз продуктивності співробітників
CRM-системи дозволяють оцінювати продуктивність кожного співробітника, залученого у процес продажів. Це потрібно як для налагодження внутрішніх процесів, так і для передбачення можливого навантаження. Умовно, ваша команда може опрацювати від 50 до 100 замовлень на день. А в тому разі, якщо попит збільшується, то виникає потреба у розширенні відділу.
6. Виявлення проблемних зон
Аналітика CRM допомагає виявити проблемні зони в процесі продажів або обслуговування клієнтів. Наприклад, ви можете отримати такі показники, як рівень відмов на певних етапах продажів або кількість скарг. Виявлення таких проблем дозволяє вчасно вживати заходів для їх усунення та покращення загальної якості обслуговування клієнтів.
можно ещё рассказать про фин аналитику, сколько продали, какие клиенты сколько купили, сколько денег принесли, какой цикл сделки
Вся ця аналітика надає бізнесу неоціненну інформацію, яку надалі можна використовувати для прогнозування продажів і оптимізації бізнес-процесів. На основі зібраних даних, будується дієва стратегія, яка допоможе досягати кращих результатів та ефективно використовувати ресурси.
Прогнозування й оптимізація бізнес-процесів
Аналіз даних про попередні продажі дозволяє виявити закономірності та тенденції, які можна використовувати для прогнозування. Так можна передбачати попит на продукцію чи послуги. А це особливо важливо в умовах динамічного ринку.
Дослідження сезонних коливань попиту дозволяє компаніям ретельно готуватися до пікових періодів. Так сезонним бізнесам вдасться уникнути нестачі або надмірного накопичення товарів на складі. Відсутність прогнозування даних для деяких компаній означає не просто зниження ефективності, а ще й відчутні збитки.
Тож аналітика — це міцний фундамент для подальшого планування ресурсів, розумного управління запасами, встановлення цілі та розробки стратегій.
А як бонус до прогнозування, аналітика приносить компанії можливості оптимізації процесів. З впровадженням CRM-системи ви можете:
- виявити проблемні зони у взаємодії з клієнтами, вчасно вжити заходи для їх усунення та формування лояльності;
- зосередити зусилля на найбільш результативних каналах та методах просування, щоб інвестиції у маркетинг були окупними;
- автоматизувати рутинні задачі, такі як обробка замовлень, розсилка електронних листів та управління взаємодією з клієнтами.
Щоб CRM-система дозволяла робити досконалі прогнози й оптимізувала саме ваші бізнес-процеси, потрібно уважно підходити до вибору рішення. У цьому вам допоможе CRM Solutions, тож звертайтеся. Підберемо CRM-систему, якою ви дійсно будете користуватись, або відмовимо від впровадження.