Хороша команда – ключовий фактор успіху в будь-якій діяльності. Щоб співробітники могли працювати максимально продуктивно, важливо створити комфортні умови і дати їм необхідні можливості для професійної реалізації. І для цього потрібна хороша програма адаптації: onboarding – це комплекс інструментів, спрямованих на підтримку нових співробітників у перші місяці роботи.
Основні цілі адаптаційних заходів
Помилки, недоліки, зриви термінів – усе це викликає незадоволеність кінцевих клієнтів, що відбивається на репутації компанії та ефективності її діяльності. Але цього легко уникнути, якщо новачок пройде комплексне навчання, яке включає в себе:
- введення в корпоративну культуру;
- навчання основним обов'язкам і виконанню ключових робочих завдань;
- комбінацію теоретичної та практичної частини.
Протягом усього періоду адаптації нового працівника має супроводжувати досвідчений наставник, який детально розгляне тонкощі та нюанси основних процесів, а також надасть розгорнуті відповіді на всі запитання, які його цікавлять. А головне, це допоможе співробітнику не відчувати стресу і невпевненості на перших етапах, що позитивно позначиться на якості роботи.
Важливість залученості співробітників
Емоційна та інтелектуальна прихильність працівників до своєї роботи та компанії забезпечує високий рівень мотивації та сприяє досягненню поставлених цілей. Злагоджена та зацікавлена в успіху команда дає такі переваги:
- висока продуктивність;
- низька плинність кадрів;
- позитивна атмосфера в колективі;
- покращений клієнтський сервіс;
- відповідальне ставлення до виконання поставлених завдань.
Мотивовані співробітники легше сприймають впровадження інновацій або зміну формату роботи. А в умовах довіри та підтримки, персонал зацікавлений у збереженні робочого місця, що дає змогу створити надійну команду, з якою компанія зможе вистояти в умовах будь-якої кризи.
Компоненти успішної програми адаптації
Перший етап – підготовка якісних інформаційних матеріалів, які спрямовані на знайомство з корпоративними цінностями та місіями, а також розвиток професійних навичок. Новий співробітник має отримати повний супровід:
- наставництво;
- регулярний зворотний зв'язок;
- соціальна інтеграція.
Оптимальним рішенням стануть автоматизовані системи управління навчанням – це дає змогу чітко дотримуватися встановленої програми. Завершує процес обов'язкова атестація, яка на 100% підтверджує готовність працівника до виконання своїх обов'язків. Компанії, які інвестують в адаптацію нових співробітників, отримують значні переваги та сталий розвиток у довгостроковій перспективі.