Фаст-фуд за франшизою чи без: як обрати найприбутковішу бізнес-модель 

Вибір франшизи для відкриття фаст-фуду (салатерія, бургерна, пекарня, піцерія, млинна, варенична, домашні українські, європейські або східні страви) видається найпростішою ідеєю для підприємців, які тільки-но виходять на ринок. 

Однак у цього варіанту є не лише переваги, а й недоліки, на які слід звернути увагу при прийнятті остаточного рішення про початок ведення бізнесу в такій системі. 

Що таке франшиза і що вона означає для підприємця та його бізнес-середовища? 

Якщо раніше франчайзинг у більшості людей асоціювався виключно з популярними мережами ресторанів швидкого харчування, то зараз такий спосіб співробітництва можна застосувати практично до будь-якої галузі бізнесу. 

Франшиза - це ведення власного бізнесу під ім'ям іншого, уже відомого та впізнаваного бренду. Щоб усе функціонувало як слід, обидві сторони мають бути пов'язані одна з одною спеціальною угодою, в якій чітко визначаються всі їхні права та обов'язки. 

Основні переваги відкриття фаст-фуду за франшизою 

  1. Гарна бізнес-ідея для недосвідчених бізнесменів. Це 100% правда, навіть за відсутності досвіду в бізнесі, роблячи перші кроки у цій галузі, можна розраховувати на успіх і прибуток. Бо в договорі франшизи зазначено, що франчайзер має ділитися усіма ноу-хау та усіляко підтримувати розвиток спільного бренду.
  2. Швидке залучення клієнтів. На початку діяльності кожному підприємцю доводиться запускати комплексну маркетингову кампанію, що включає зовнішню, друковану рекламу, просування в інтернеті. Це довготривалі й дорогі заходи, направлені на впізнаваність бренду та завоювання довіри.
    Франчайзинг повністю звільняє від потреби витрачати гроші на рекламу. Вже не потрібні креативні кампанії й різноманітні акції, щоб клієнти дізналися про заклад. Це давно вже зробив власник бренду. Робота під відомим логотипом змусить клієнтів звертатися до фаст-фуду, що вже має гарну репутацію на ринку.
  3. Зниження ризику банкрутства та провалу бізнесу у перші місяці роботи. Вихід на ринок будь-якої компанії завжди пов'язаний із високим ризиком. Перші моменти діяльності - найважливіші. Саме від них залежить, чи переконаються клієнти в якості обслуговування та продукції. Робота під відомим ім'ям значно знижує цей ризик, бо нікого вже не треба переконувати.
  4. Підтримка на кожному етапі ведення бізнесу. Власник основного бренду завжди перебуває на зв'язку з підприємцем і координує його у впровадженні нововведень, змін та інших речей, які можуть здатися складними у будь-якому бізнесі. Тож, немає потреби наймати бізнес-консультантів і шукати нові бізнес-рішення.

Недоліки відкриття фаст-фуду за франшизою 

  1. Високі витрати на встановлення співробітництва. Щоб мати змогу співпрацювати з відомим брендом, франчайзер має заплатити досить велику ціну. Окрім того, деякі договори франчайзингу зобов'язують виплачувати власнику основного бізнесу певний відсоток від обігу, але не менше від суми, зазначеної у договорі. 
  2. Обмеження для ведення бізнесу. Франчайзинг не дає повної самостійності та свободи. Він примушує підприємця виконувати велику кількість зобов'язань і дотримуватися певних обмежень, прописаних у договорі. Зокрема, вони стосуються колірної гами оформлення інтер'єру закладу й форми персоналу, закупівлі обладнання для фаст-фуду та продуктів для приготування страв у певних постачальників, розробки меню закладу тощо.  
  3. Неможливість повністю працювати на себе. Працюючи під відомим ім'ям, ви не будуєте свій особистий бренд. Навіть якщо цей бізнес виявиться успішним, він асоціюватиметься не з нами, а з тим брендом, який надав ліцензію на його ведення.
  4. Ризик виникнення кризи іміджу основного бренду. Хоча бізнес розвиватиметься за планом, можуть з'явитися тимчасові проблеми, пов'язані з репутацією усієї мережі закладів. Вони можуть негативно вплинути на подальшу діяльність. Це призведе до фінансових втрат. У такому разі власник не зможе нічого вдіяти для покращення стану свого бізнесу, навіть якщо придбає новий найсучасніший гриль для шаурми й замінить усіх працівників.

Самостійне відкриття фаст-фуду з нуля - дуже довгий, енерго- та фінансово затратний процес. Однак його головна його перевага полягає в тому, що власник сам відкриває свою справу, самостійно обирає її концепцію, стратегію розвитку й просування, складає меню закладу. Тобто він повністю керує бізнесом на свій розсуд й отримує дохід, яким ні з ким не ділиться, крім сплати обов'язкових зборів і податків.

0
репостів
0
репостів