Змінюємо постачальника: навіщо і як це робити?

Чи не найголовнішим надбанням після набуття чинності нової редакції Закону України «Про ринок електричної енергії» стала можливість вільно обрати енергопостачальника. До цього всі підприємства – непобутові споживачі електричної енергії не мали такої змоги. В них постачальник електроенергії був один, а можливість обирати більш привабливі тарифи була просто відсутньою – така собі монополія обленерго.

Переваги ринкової конкурентної моделі для енергетичного ринку

Тепер постачальникам потрібно дбати про репутацію своєї послуги, її якість, доступність та конкурентоспроможність вартості. З кожним новим таким учасником ринку вимог до якості послуги тільки ростуть.

При цьому ніхто не обмежує постачальників у визначенні прибуткової долі у складі тарифу. Тепер вони орієнтуються виключно на ринкові показники: попит, пропозиції конкурентів, тенденції споживання в залежності від сезону, регіону, та, як показав 2020 рік, вплив форс-мажорних обставин.

Тепер компанії-покупці можуть самі обирати, у кого купувати електроенергію. Вони вивчають пропозиції, які кожен постачальник електричної енергії для непобутових споживачів публікує на власних офіційних сайтах у вільному доступі. Після порівняння умов можна обирати постачальника. При цьому можна продовжити відстежувати нові тарифні плани в інших компаніях. І якщо трапиться більш приваблива пропозиція, змінити постачальника електроенергії.

Як відбувається зміна постачальника?

Перш за все треба повідомити поточного партнера про свій намір. Зробити це необхідно не менш ніж за 21 календарний день до початку нового розрахункового періоду (цей термін визначений Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП). У свою чергу попередній постачальник має надати рахунок для проведення остаточних розрахунків не пізніше, ніж за 5 робочих днів до проведення зміни.

У разі порушення вказаних термінів можуть бути застосовані відповідні санкції, механізм та умови яких зазначаються в договорі про постачання. Якщо суперечок нема, споживач може здійснювати зміну. Щоб новий постачальник електричної енергії мав змогу укласти договір та приєднати нового непобутового споживача, йому необхідно надати такі документи:

  • Заяву на приєднання до послуги;
  • Підтвердження статусу юридичної особи, наприклад, витяг з ЄДРПОУ;
  • Дані про наявні комерційні точки обліку;
  • Підтвердження повноважень представника – установчі документи або наказ про призначення;
  • Дані про відсутність заборгованості перед попереднім енергопостачальником.

Фізичних маніпуляцій з електромережами та точками обліку проводити не потрібно. Переведення відбувається автоматично з початком нового розрахункового періоду. Це відбувається таким чином, оскільки компанія непобутовий споживач залишається клієнтом тієї ж розподільної електромережі.

Наслідком цих змін стало покращення якості надання послуги та запобігання необґрунтованих підвищень тарифів. Звичайно, це не гарантує дешеву енергію – її нижню границю обмежують правила та результати торгів на РДН. Проте вже зараз можна говорити про цивілізований промисловий ринок електричної енергії в Україні.

0
репостів
0
репостів