235423Конструктор впевнено утримує першість серед улюблених іграшок дітей різного віку. Корисність цього заняття не викликає сумніву, але в цій статті ми виділимо певні можливості конструювання, які не завжди в повній мірі використовуються. Наша цільова аудиторія – батьки та діти дошкільного віку.

Партнерство, взаєморозуміння та активне заохочення

  • Знайомство. Ви принесли додому яскраву коробку та поставили її перед дитиною. Не варто розраховувати на те, що, побачивши конструктор вперше, вона відразу приступить до збірки. Навіть при наявності досвіду збирання пірамідки й різних блокових конструкцій, взаємодія з деталями, які скріплюються між собою вимагає певної підготовки. Навчання повинно проходити в невимушеній, доброзичливій обстановці. Починаємо з простого. Розглядаємо пакування, його вміст, обговорюємо особливості кріплення деталей, а також їх форму, колір, порівнюємо елементи за розміром.
  • Розподіляємо обов'язки. Звичайно, дорослий в такій ситуації відчуває себе більш впевнено й часто сам себе призначає начальником, а малюкові дістається роль помічника, якому тільки необхідно виконувати певні доручення. Важливо дотримуватись саме партнерської стратегії, яка передбачає діалог і взаємну підтримку. При першому знайомстві з конструктором головним будівельником буде все-таки дорослий, але при цьому постійно залучайте малюка до роботи, радьтеся з ним. Поступово ускладнюємо завдання. Спочатку попросить дитину знайти аналогічну деталь, потім елемент як на картинці. Припускайтесь помилок при складанні та зверніться по допомогу до юного будівельника. Розвиваємо арифметичні здібності – вибираємо деталі однакової форми та кольору та рахуємо їх кількість, а також запам'ятовуємо технологію виконання окремих дій. Наприклад, з'єднання за допомогою різних елементів або магнітів, закручування й відкручування, кріплення з використанням болтів і гайок.
  • Шаблонне конструювання. Користь такого заняття полягає в візуалізації запропонованого зображення. Отриманий предмет повинен бути зрозумілий, цікавий і надалі мати певне практичне застосування. Часто в комплект входять фігурки, які згодом стають елементами гри. Основне завдання збірки за шаблоном – це прагнення отримати заданий результат.
  • Фантазійне моделювання. Суворе дотримання стандартів на певному етапі набридає дитині, тому вона намагається поєднати елементи не в заданому порядку, а на власний розсуд. У малюка особливе сприйняття, тому результат складання може дуже віддалено нагадувати реальний предмет, який планувалося зібрати. Немає нічого дивного в тому, що готовий будиночок чи машинка не відповідатимуть традиційним шаблонам. Таке моделювання не тільки надає малюкові певну свободу дій, але й вчить його самостійно планувати, ставити перед собою різні завдання, проявляти ініціативу.

Основне завдання батьків полягає в тому, щоб захопити малюка самостійним конструюванням. Головне, щоб підготовчий етап не монотонним, супроводжувався короткими, чіткими рекомендаціями й активним заохоченням, яке спочатку виражається в усній формі, а потім можна використовувати, наприклад, яскраві наклейки чи жетони.

Авторизація