Малий бізнес часто недооцінює важливість інтернету для просування компанії на ринку. Тим часом розширення засобів і невеликі (в порівнянні з друкованими ЗМІ та телебаченням) бюджети на рекламу здатні при грамотному підході дати хороший результат. Крім того, банки активно моніторять інтернет і соцмережі, використовуючи ці ресурси для оцінки своїх партнерів і клієнтів, і з цієї точки зору інтернет-проекти також важливі для компанії.
Digital агенство Ilion підготувало кілька правил, які допоможуть керівнику компанії уникнути помилок і дійсно зробити інтернет помічником в просуванні бізнесу, а не зайвою статтею видатків.
По-перше, створіть хороший, працючий сайт. Без нього ніяка реклама в інтернеті працювати не буде.
За даними різних досліджень, сайт мають більше половини українських малих і середніх підприємств. Але на практиці багато компаній відносяться до сайтів формально, не особливо турбуючись про наповнення і розміщуючи лише загальну інформацію. Реально працюючий сайт повинен крім контактів містити розгорнуті відомості про продукцію, ціни, можливість прямого зв'язку з менеджером і покупки товару онлайн. Виготовлення такого сайту найкраще замовити фахівцям, однак тим, хто хоче заощадити, інтернет пропонує безліч безкоштовних конструкторів сайтів. Важливо: сайт повинен бути «живим», тому необхідно часто і регулярно оновлювати на ньому інформацію.
Потрібно пам'ятати, що сайт - це не стільки інформаційний ресурс, скільки торгова площадка вашої компанії. Актуальні прайс-листи, спеціалізовані «продають» сторінки - все це дозволить істотно підвищити інтерес клієнтів до вашого інтернет-ресурсу. Якщо ж ваша компанія займається роздрібними продажами, ви можете добитися істотного їх зростання, реалізувавши на сайті за допомогою банку-партнера можливість приймати банківські картки в оплату товарів і послуг.
Друге. Визначте свою цільову аудиторію, і вже виходячи з цього вибирайте ресурси і способи реклами.
Уникайте реклами «для всіх», в інтернеті це те ж саме, що оголошення «в нікуди». Ваша реклама повинна бути спрямована саме на вашого споживача, а значить, її треба розміщувати на ресурсах, куди він найчастіше заглядає, - на профільних сайтах, в ЗМІ або в спільнотах за інтересами. Так, послугами агентств з підбору домашнього персоналу швидше зацікавляться відвідувачі «жіночих» сайтів або спільнот батьків, а автокосметику має сенс рекламувати у співпраці з автосервісом або на сайтах автоклубів.
Третє. Використовуйте спеціалізваоні інтернет-ресурси, створені для просування сайтів: контекстну рекламу (Google AdWords), біржі автоматичного просування сайтів (Rookee, Seopul, Megaindex). Вельми результативним може бути також співпраця з системами обміну посиланнями або банерами, реєстрація сайту в інтернет-каталогах, які враховуються пошуковими системами . Це на сьогодні найбільш ефективні і популярні інструменти інтернет-маркетингу, доступні кожному.
Четверте. Реклама в соціальних мережах, правильно побудована, може бути дуже ефективна, тому що вона вже таргетована на чітку цільову аудиторію. Правда, актуально це в більшій мірі для великих міст, де люди активно користуються соцмережами.
Спочатку створюється сторінка компанії або товару в соцмережі, потім її просувають, користувачі її «лайкають», а потім реклама компанії автоматично показується тим, хто показав свою зацікавленість, і їх друзям. Є можливість і більш точкової настройки реклами - за віком, статтю, регіоном та ін.
Вартість рекламних кампаній в соціальних мережах істотно нижче, ніж багато інших способів інтернет-реклами. Але компанії потрібно оперативно оновлювати інформацію на сторінці в соцмережі - спілкуватися з користувачами, відповідати на питання. Для цього доведеться виділити окремого співробітника або звернутися за допомогою до професіоналів.
П'яте. Не нехтуйте сайтами безкоштовних оголошень, до того ж як великими так і з невеликою відвідуваністю, регіональними і «за інтересами», наприклад автомобільними або батьківськими. Цей спосіб ефективний і не вимагає витрат.
Шосте. Економте час, найміть професіоналів. Інтернет-реклама за інших переваг у вигляді високої ефективності і низької вартості вимагає від керівника бізнесу певних зусиль і часу, яких у нього, як правило, немає. Але бізнесмен повинен розуміти, що сайт - це обличчя компанії і ставитися до нього треба не тільки як до ефективного способу продажів, але і як до іміджевого продукту. І рано чи пізно власники бізнесу приходять до розуміння, що краще найняти спеціальну компанію, яка займеться просуванням сайту і іншими рекламними проектами в інтернеті.