Останнім часом все частіше попадається на слух поняття дропшиппінг. Це такий вид бізнесу, суть якого полягає у передачі товару від постачальника до покупця. Можна порівняти це з посередництвом між покупцем та виробником. Проте це трішки різні речі. Обговоримо детальніше.

Суть дропшиппінгу

Як дропшиппінг виглядає на практиці: товар проходить ланцюжок, який зазвичай складається з 3 основних гравців - виробника, гуртового і роздрібного продавців.

Виробники - створюють товар, і більшість з них не займаються безпосереднім продажем. Замість цього вони продають гуртовим і роздрібним торговцям. Для перепродажу найдешевше купувати у виробника. Але для цього потрібен якийсь запас грошей і невеликий склад, де можна зберігати продукцію.

gdn

Гуртові покупці купують товари гуртом у виробників, трохи піднімають ціну на них і перепродують роздрібним продавцям. Як правило, вони співпрацюють з багатьма виробниками в конкретній ніші.

Роздрібні продавці - це ті, хто безпосередньо продає товари покупцям. Якщо ви працюєте за системою дропшипінга, то ви роздрібний продавець.

Дропшіпінг - це послуга, що не роль. Ви бачите, що дропшіппера немає в ланцюжку постачання товару. Будь-який з 3-х - виробник, гуртовий торговець або роздрібний може виступати постачальником.

Якщо виробник готовий поставляти продукцію вашому клієнтові, то ви дропшиппер. Тому дропшиппер, не обов'язково отримує продукцію за гуртовою ціною. Це просто означає, що товари будуть поставлятися від його імені.

Як працює ця система? Наприклад, ви продаєте взуття і працюєте безпосередньо з виробником.

rgth

Крок 1. Покупець залишає вам замовлення на сайті.

Людина приходить на ваш сайт, знаходить те, що їй подобається, залишає замовлення в формі або безпосередньо дзвонить вам. Потім, швидше за все, вона отримає підтвердження електронною поштою, відправлене автоматично. Людина оплачує товар, а гроші автоматично зараховуються на ваш рахунок.

Крок 2. Замовлення на обране взуття передається виробнику.

Цей крок теж простий. Одночасно з листом-підтвердженням замовнику, надсилається лист-замовлення дропшиппинг поставщики. Якщо все правильно налаштувати, це робиться автоматично.

Крок 3. Оплата замовлення.

Уявімо, що все пройшло вдало. Товар є в наявності, а оплата надійшла на рахунок. Продавцю на email приходить рахунок-фактура, а товар надходить замовнику. На пакувальних матеріалах ставлять логотип і назву компанії-продавця, хоча замовлений продукт приходить безпосередньо від виробника. Терміни виконання таких замовлень менші, ніж здається. Часто замовлення приходить покупцеві протягом декількох годин, що дозволяє магазину рекламувати швидку доставку.

Крок 4. Повідомлення клієнту.

Після того, як товар прийшов, покупцеві прийде повідомлення. У ньому вказують номер замовлення і місце, де його можна забрати. Прибуток дропшиппера - різниця між тим, що заплатив клієнт і гуртовою вартістю. Незважаючи на критично важливу роль в системі, компанія-виробник повністю невидима. На товар коштує не їх логотип і не їх назва, замовлення теж приймають не вони.

Переваги дропшиппінгу

Якщо ви вирішили зайнятися дропшиппінгом, то:

  • Вам не потрібен стартовий капітал. Для розвитку бізнесу дропшипперу не потрібні склад для зберігання товарів і офіс з співробітниками. Він не закуповує товар наперед.
  • Немає фінансового ризику.
  • Ніяких зобов'язань по доставці товару замовнику. Цим займається виключно компанія-виробник. Ваша робота - пошук покупців.
  • Можна співпрацювати з багатьма компаніями. Дропшиппер може співпрацювати одночасно з декількома компаніями, що може збільшити його прибуток.
  • Можна створити свою торгову марку. Багато фірм-постачальників воліють приховувати інформацію про джерело відправки товару. При цьому пропонують, відправляти товар від імені посередника.
  • Налагоджена клієнтська база. Після досвіду роботи за такою схемою, у вас вже буде своя перевірена клієнтська база, за допомогою якої ви зможете розкручувати свій бізнес.

При цьому і компанія-виробник має свою плюси від такої співпраці:

  • Не потрібно рекламувати товар. Рекламою і розкручуванням товару займається дропшиппер. Це його головна задача.
  • Не потрібно спілкуватися з покупцями.

Звичайно, дропшиппінг - це неідеальний і не безстресовий спосіб побудувати успішний бізнес. Проте якщо ретельно спланувати облік, то більшість з цих проблем можна вирішити.

В Україні насправді існує безліч прикладів успішного дропшиппінгу. Постачальники радо йдуть на співпрацю. Серед таких прикладів є компанія “Оbuff”, яка не лише займається продажем обувь оптом. А й допомагає молодим підприємцям стартувати у напрямку дропшиппінгу.