Уже майже третій тиждень школярі 5-11 класів Хмельниччини навчаються вдома, використовуючи дистанційні технології навчання. Наскільки таке навчання є прийнятним для школярів і яке у нього майбутнє – дізнавалися у вчителів та школярів.
У Хмельницькій гімназії № 1 імені Володимира Красицького – втретє за два роки дистанційне навчання. Вчитель української мови і літератури Володимир Корнійчук каже: біля монітора проводить від 8-ми до 12-ти годин в день і був змушений вже одягати окуляри, бо перенапружує зір. І не тільки цей вчитель, говорить директор навчального закладу Святослав Ратушняк:
«Ця ж проблема стосується і дітей. Якщо ми сьогодні будемо говорити про санітарні вимоги, то тут вони порушуються і не один раз. Але ми змушені це робити»
Не всі учні на дистанційному уроці вмикають відеокамери. Володимир Корнійчук каже: не може до цього звикнути.
«Коли вчитель в класі, я бачу дитину, я очі її бачу, що дитина знає, чого вона не знає, де потрібно щось підкоригувати»
Учитель запитує гімназистів, яка форма навчання їм більше до вподоби: очна чи дистанційна. Майже всі старшокласники обирають навчання онлайн.
«Мені здається, що дистанційне навчання більш сплановане», - говорить один із гімназистів.
Утім, каже Володимир Корнійчук, дистанційне навчання підходить не кожній дитині.
«На дистанційному навчанні дитина може дозволити собі десь трошки недовчити, недопрацювати, недописати, в результаті чого рівень знань на порядок нижчий, ніж при очній формі навчання», - пояснює вчитель української мови і літератури.
Дистанційне навчання не замінить живого спілкування вчителя з школярами, вважає вчитель фізики Шепетівської школи-гімназії Сергій Омелянчук:
«Очного навчання дистанційне не замінить, тому що у вчителя є якийсь взаємозв’язок з учнями саме під час спілкування у класі. І тоді набагато краще засвоюються знання»
А от колишня учениця Шепетівської школи №2 Наталія Рула так не вважає. Дівчина перейшла в онлайн-школу зі звичайної і каже: таке навчання їй більше підходить.
Дівчина згадує, що минулого року, під час карантину та дистанційного навчання, вона вступила в Київську онлайн-школу, навчалася і там, і в Шепетівській школі №2. Але з першого вересня цього навчального року вирішила покинути звичайну школу.
«Плюси онлайн-навчання у тому, що ти можеш у будь-якому місці, у будь-якій точці світу робити завдання. Я знаю своїх однокласників, які живуть в Кореї, в США, і вони кажуть, що так вчитися - це зручно», - розповідає Наталія.
Вона розповідає, що саме її не влаштовувало в звичайній школі.
«Багато дітей зривають уроки, і ти сидиш вже шостий урок, хочеш додому, їсти, спати, і взагалі хочеш додому. І тут кричать на того учня, і половина уроку – в нікуди», - скаржиться дівчина.
За словами школярки, вчитися у онлайн-школі можна в будь-який час доби.
«І уроки там цікавіші. Там є ігри іноді, в різній формі навчальні матеріали подаються, тобто, текст, потім відео може бути, і ше може бути аудіо. Я можу виставити такий графік, який я хочу. Я можу сісти ввечері, або вночі, або з самого ранку, коли тільки встало сонце, і я можу виспатися завдяки цьому. Уроки я дивлюся стільки, скільки треба, поки не зрозумію інформацію», - каже Наталія Рула.
Мама Наталі Світлана говорить: її донька - творча особистість, вона багато часу приділяє мистецтву, тому гнучкий графік навчання - це якраз те, що їй потрібне.
«Хвилювало трохи те спочатку, що вона зранку довше спить, довго засиджується, але зараз дуже багато мистецької роботи, вона закінчує художню школу, пише музику, і, я так спостерігаю, що більше під вечір натхнення до неї приходить. Я не хочу заперечити роботу педагогів звичайної школи, її якість, адже є прекрасні педагоги. Та й не всім дітям підходить саме така форма навчання, як онлайн. Наталі підходить, тому що вона організована, дисциплінована, і вона вміє планувати. Гадаю, це чудово, що є різні форми навчання, і дитина може обирати, де і як їй вчитися», - розповідає Світлана Рула.
Майбутнє - за онлайн-навчанням, вважає головний спеціаліст департаменту освіти та науки Хмельницької ОДА Дмитро Карвацький:
«Людство постійно розвивається, і ми йдемо у правильному напрямку, тому що майбутнє - за онлайн-освітою»