- Підкажи, як знайти тебе і твою творчість в мережі?
- Під ім'ям stoneturtle в ЖЖ і whitestoneturtle на flickr.
- Твоя професія адже не пов'язана з мистецтвом, як і коли в такому випадку ти навчився малювати?
- У 10 років батьки насильно віддали мене в дитячу художню школу, «щоб заняття у дитини було». Я, до речі, дико туди не хотів всі 4 роки навчання, але, так як був дисциплінованим хлопчиною, все-таки довчився. А за фахом я адміністративний менеджер (або щось на зразок того, точно не скажу), в 17 років мені було все одно на кого вчитися. Після художньої школи практично не малював до вступу до інституту. Продовжив на 1 курсі, завдяки малюющим друзям. І поступово втягнувся по повній. Часто не ходив на пари, малював вранці.
- В якій техніці ти найчастіше працюєш? Чим малюєш?
- Малював багато чим. Але живопис не для мене, занадто складно, та й метушні знову-ж ... А от графіка саме те, з нею мені набагато простіше і спокійніше. Спочатку - олівці, але ними важко домогтися чіткості малюнка, та й стираються з часом. Потім - ручка. Ручки використовую звичайні, всякі там BIC і т.д. Звик вже до них за роки співпраці та й коштують копійки. Ручок, природно, кілька, різних тонів, але в основному використовую в одному малюнку три. Головне, щоб посеред малюнка паста не закінчилася, я таким макаром кілька робіт зіпсував, коли підходить за кольором ручку знайти не міг. Хоча я і аквареллю намагався, і маслом кілька картин є. Ось про техніку нічого не скажу, я слабо розбираюся в техніках і худ. термінах. Малюю, як малюється, загалом, задоволений.
- Ти ж малюєш в молескіні і навіть перебуваєш у спільноті moleskinerie.ru на flickr?
- Молескін мені подарували друзі на 2009 Новий рік. Я до цього жодного уявлення про ці блокнотиках не мав. Зручна штучка для малювання на роботі (я до сих пір тільки там і малюю).
- Як формувався твій стиль? Під чиїм впливом?
- Природно, я цікавився історією образотворчого мистецтва, перелопатив купу усіляких репродукцій, дивився, вивчав, читав ... Але кумирів як таких немає (у сучасному мистецтві так точно, я і не орієнтуюся в ньому). Хіба що китайські майстри живопису - Го Сі, Ван Вей, Бада Шанжень і пр. Але так я все одно не зможу, навіть наслідувати не вийде.
- А джерело натхнення? Де ти черпаєш образи? Розглядаючи твої роботи, я чомусь вирішила, що це література.
- Звичайно, література надихає, про що говорити ... Читаєш-читаєш, картинки в голові виникають, раптом ручки засвербіли, береш олівець і вже знаєш, що будеш малювати :) І друге - музика. Дуже сильно образи народжує. Раніше практично всі роботи були навіяні тієї чи іншої композицією. Зокрема, «Батько яблук» в ЖЖ виник під однойменну пісню «Акваріума». Тому Акваріум, О. Ареф'єва, Пікнік для мене безцінні. Невичерпне джерело. Ну а для «китайського» молескіну використовую китайську музику, в основному, цинь і ерху. А з літератури - Пу Сунліна і даоську літературу.
- У тебе багато східної теми? З чим це пов'язано?
- Культурою сходу захопився ще в старших класах, причому спочатку Індією і індуїзмом. Був крутим Бхакта, правда, питущим :) Потім абсолютно природним чином прийшов до буддизму (спочатку як до джерела далекосхідного мистецтва, потім - як до вчення), і відчув себе вдома. Спокійно і добре. А для всебічного вивчення чань-буддизму необхідно дізнатися умови, в яких він з'явився (культура, історія, географія та ін) Так відкрив Китай. І чим більше дізнавався, тим більше хотілося помалювати на цю тематику.
- Так з'явилися герої твоїх малюнків?
- Героїв у мене немає - там просто той Китай, яким я його собі уявляю, звичайні особи звичайних людей, з фотографій, наритих в інеті, звичайні старовинні будівлі (правда, іноді все це загорнуто в особливу обгортку).
- У кожного учасника є якийсь найвдаліший на його погляд малюнок або проект.
- Вдалий малюнок - напевно, той же батько яблук. Я тоді зв'язки потягнув, удома сидів, і ось так з ранку до вечора «ліпив» ... Я його дуже довго виношував, ще з інституту, починав раз 5, але ніколи не закінчував (не знав, що там має бути), а тут пішло . Дуже радів. І ще радує, що це все з голови. На відміну від китайців :) Ще - Мобі Дік. Здорово, коли вдається зробити так, як хотів. Ну і молескін ... Не скажу, що самий вдалий, але що самий «довгограючий», так би мовити, проект, так точно.
- Можливо, є якісь кумедні або просто запам'яталися історії, пов'язані з твоїми малюнками?
- Та які історії ... Все тихо, скромно. Намалював - поклав у папку. Все дуже зазвичай, нічого особливого.