На 1893 рік православних прихожан налічувалося 2194 душі (римо-католиків 1000, лютеран 200, євреїв 4000 душ) на 1905 – 3121 православних прихожан (католиків 400, лютеран 100, євреїв – 5168 душ).
При реставрації 1908 року розписи храму виконані Олександром Мурашком та Семеном Івковським – відомими київськими художниками, що належали до мистецьких шкіл Васнецова та Нестерова. Митців було запрошено князем Романом Даміаном Сангушком.
Роботу було зроблено за ескізами розписів Володимирського собору м. Київ, над якими у свій час працювали Мурашко та Івковський.
Художники творили в імпресіоністичному стилі, О.О. Мурашко був президентом Академії мистецтв України, С. К. Івковський брав участь у реставрації Софії Київської та був членом Академії мистецтв. Храмовий образ Різдва Богородиці є списком з відомої ікони храму Христа Спасителя, написаної професором Федором Бронніковим.
Інтер’єр храму є яскравим зразком стилю бароко, за багатьма ознаками – це українське (козацьке) бароко: різьблення Царських врат, старовинні медальйони на хоругвах, овальні, виносні подвійні ікони, застосування левкасу та позолоти, форма куполів демонструють урочистість та пишність.
Архітектура
Розташованих в заплаві ріки Утка комплекс Різдва Пресвятої Богородиці, як яскравий представник українського бароко, має самобутній декор з багатьма архітектурними акцентами, які поєднують всі його складові в єдине ціле лишаючи індивідуальність від центральної споруди до надбрамного корпусу.
Сам храм представляє собою центрально-купольну (краї трьох осей прикрашають маленькі подовжені маківки-сигнатурки) складнопрофільну будівлю, що в плані наближується до хреста без апсиди з чотирма ризницями, бабинцем та критим ґанком. Його зовнішній декор складають кутові лопатки, аркатура фронтонів, профільований лобовий карниз, фриз із ширинками, та центральний купол, що покоїться на високому світловому прикрашеному архівольтами на імпостах (горизонтальна раскреповка) барабані з витягнутими арками вікон.
Окреморозташована дзвіниця – триярусна споруда (верхній дерев’яний) під шатровим дахом із щипцями декорована архівольтами аркових прорізів першого ярусу, профільованими карнизами, горизонтальним членуванням другого та простими лиштвами прямокутних вікон третього.
Надбрамний корпус побудований у вигляді трипрольотної споруди з акцентом на двоярусній прикрашеній святими образами, нішами та тумбами під чотирисхилим, стилізованим під вежі перекриттям центральній частині. Бокові одноярусні мають коробові аркові прольоти в обрамлені архівольтів та такі ж самі тумби-вежі.