Розділ Бізнес

До 65 гривень і вище? Що буде з цінами на пальне в Україні цього літа

Автор 23 червня 2025, 18:22

Цінники на українських автозаправних станціях впевнено лізуть догори. За прогнозами експертів, подорожчання триватиме і надалі. То скільки доведеться платити за літр пального? І чи варто чекати зниження цін, дізнався Центр громадського моніторингу та контролю. 

Середня ціна — в межах 60 гривень

Лише за минулий тиждень дизель на українських АЗС подорожчав на гривню, а бензин — на цілих дві. За словами директора, Консалтингової групи А-95 Сергія Куюна, це подорожчання зумовлене суттєвим зростання світових цін на нафту — з 65 до 75 доларів за барель.

“Я думаю, що ще пару гривень бензин може додати й дизельне пальне, я думаю, що теж гривня-півтори. Думаю, що протягом тижня цілком можливо, що це станеться”, — прогнозує Куюн.

Попри це, значного стрибка цін експерт не передбачає і певен, що середня ціна залишиться в межах 60 грн за літр бензину.

“Компанії не захочуть переходити цю межу, будуть триматися до останнього. Ціни на ринку — у великому діапазоні. Відповідно, частина мереж може перетнути 60 грн, але решта буде 57–58 грн. Тобто середня ціна за 60 грн не перейде”, — пояснив він.

Також на його думку, якщо ціна на нафту на світових ринках повернеться до попередніх значень, то і бензин на українських АЗК подешевшає слідом за нею. 

Причина зростання — війна на Близькому Сході

Менш оптимістичний у своїх прогнозах засновник групи компаній “Прайм” Дмитро Льоушкін. За його словами, ціни на бензин та дизель можуть зрости на близько 5 гривень за літр через подорожчання нафти та газу на світових ринках, а також зростання курсу євро.

“Можемо говорити що ціни мають потенціал зростання до 5 гривень на літр на сьогодні по бензину та дизелю, і 3,5-4 гривні — по газу. По газу, можливо, трохи менше, оскільки падають його продажі через “наступ електричок” (поширення електромобілів, — ред). Тому, можливо, газ будуть намагатися підкручувати”, — розповів Льоушкін.

Ще однією причиною, яка матиме вплив на ціни, експерт називає бажання гравців ринку підвищити свій прибуток — різницю між закупівельними цінами на паливо та його роздрібною вартістю на АЗС.

На думку аналітика консалтингової компанії “НафтаРинок” Олександра Сіренка, ринок пального в Україні дуже чутливий до інформаційного тиску і змін у геополітичному середовищі. Як тільки з’являється новий ризик, одразу цінники на АЗС починають зростати. Причиною ж нинішнього зростання він називає ескалацію конфлікту на Близькому Сході,  і як наслідок — загрозу блокування Ормузької протоки — ключового маршруту для транспортування нафти.

Те, що нафта (а з нею й ціни на пальне) може рости в ціні і далі, припускає й директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

“Якщо брати базовий сценарій, що не буде масованої атаки на судна в Ормузькій затоці, конфлікт буде продовжуватися декілька тижнів в середній напруженості, такий, як він зараз приблизно є. І тоді ціна може бути на такому рівні — 75-80 доларів плюс-мінус декілька відсотків (за барель)”, — пояснив експерт.

Якщо ж ситуація в регіоні загостриться, зокрема, якщо Іран розпочне військову відповідь або заблокує протоку, ціни можуть піднятися ще вище, певен Омельченко.

А що з біопаливом?

Між тим, Верховна Рада відтермінувала до 1 січня 2026 року вступ у дію штрафів для АЗС за недотримання частки 5% біоетанолу до складу бензинів. 16 червня цю правку терміново ухвалили на засіданні податкового комітету. Як розповіла на своїй сторінці у соцмережі народна депутатка Ніна Южаніна, першим аргументом для такого рішення учасники засідання називали необхідність швидкої заміни втрачених потужностей одного із НПЗ. Як зазначала Южаніна, цей завод раніше постачав на ринок у межах 25-33% бензину і до 10% дизелю. Другим аргументом депутати наводили те, що цей обсяг пального можна закупити у Греції чи Туреччині — а звідти його постачатимуть без частки біоетанолу.

Сергій Куюн, в свою чергу, серед причин відтермінування називає те, що Україна увійшла в сезон підвищеного споживання пального, а  європейські виробники бензину — наші постачальники — задовільнити цей попит не можуть. Адже для України мають виробляти бензин з вмістом етанолу 5%, тоді як для себе роблять 10%.

“А по біо процес буде йти, точно знаю, що дехто розпочав проектування потужностей для змішування бензину зі спиртом в Україні (наразі більшість трейдерів віддають перевагу імпорту готової суміші). А в цілому вважаю, що це гарна нагода переходити з наступного року на Е10. Буде легше купляти і будемо більше споживати свого продукту. Споживач це ніяк не відчує, а стимул економіці надасть непоганий”, — написав Куюн на своїй сторінці у соцмережі.

Також додав, що необхідні обсяги бензину до кінця літа вже законтрактовані, тому дефіциту не буде. 

Нагадаємо, із 1 травня цього року набрала чинності вимога про обов’язкове додавання до бензину 5% — “спирту” з рослинної сировини. За словами посадовців, впровадження такого пального позитивно вплине на українську екологію та економіку.

До речі наявність палива та ціни на АЗС Шепетівки ви можете моніторити на цій сторінці.

Коментувати...
Увійти за допомогою ( Зареєструватися? )
або опублікувати як гість
Завантаження коментаря... Коментар буде оновлено через 00:00.
  • Цей коментар не опублікований.
    · 00:48 24/06/2025
    Нафта Українська!!!
    До чого Іран?..???
  • Цей коментар не опублікований.
    · 00:47 24/06/2025
    Дивно!!!
    Колиціни на нафту , впали ....
    Нафтотрейдери тримали ціну, розпродували пальне закуплене до падіння ціни на нафту.
    Та коли ринок нафти , через військові дії зазнав не стабільності . Ціни на пальне виросли митьєво !!!
    Огидно !

    Живучи в ТАКІЙ КРАЇНІ !!!! 
    Р


0
репостів
0
репостів