Останньою краплею, яка перехилила чашу терезів на користь написання даної статті стала купівля мною ліжка для спальні, адже з розумом підійшовши до справи я зекономив цілих 1000 грн. Як це мені вдалось, зараз розповів вам більш детальніше.
Пружини нашого старого "совєтського" ліжка стали так наминати боки, що ми з дружиною вирішили, що пора купувати нове ложе, адже здоровий сон важливіший ніж декілька тисяч гривень в кишені. Першим ділом я поліз в інтернет, вивчати чим зараз потрібно керуватись у виборі такої важливої штуки як ліжко. Хоча більш правильно буде сказати, що читали ми матчастину з приводу вибору матраців, тому що саме від них залежить ваш нічний комфорт, саме ліжко в наші часи більше виконує роль декору в спальні, аніж функціональну частину.
Так ось вивчивши питання, я як і більшість людей сучасного покоління поліз в інтернет шукати інформацію щодо меблевих магазинів в місті. Тут же виринає перший недолік - наші підприємці взагалі ніяк не працюють над своїм представництвом в глобальній мережі, лише такі меблеві мережі як "Ясен", хоч якось представлені, інформацію про всі інші меблеві магазини доводиться шукати через форуми чи по "сарафанному радіо". Більше того, практично відсутня інформація в місцевих газетах, тобто наші підприємці впевнені, що покупці мають телепатичні здібності і без проблем їх знайдуть в місті. Словом нам довелося 2 дні їздити містом щоб ознайомитись з пропозиціями наших меблевих магазинів.
В більшості магазинів мене дуже дивували продавці-консультанти, деякі абсолютно не проінформовані про те, що продають. Були екземпляри, які навіть не знали, що в наш час можна матраци купляти окремо від ліжка. Добре я перед цим хоч поверхнево ознайомився з матчастиною, а що говорити про людей, які і інтернетом то не вміють користуватись? Їм продають чорт зна що, а потім людина отримує проблеми зі спиною та безсонні ночі.
Ще однієї особливістю наших меблевих магазинів є те, що в деяких навіть ліжок та матрасів в наявності не було. Все, що вони пропонували, це ознайомитись з каталогами, і через них замовляти те що, сподобалось. Я розумію, що площі магазинів не гумові, але бодай пару зразків, того що продаєш має ж бути.
Та ми підходимо зараз до самого цікавого. На другий день ми таки знайшли магазин, де було представлено в наявності більше ніж два ліжка, ми нарешті змогли полежати на матрацах і зрозуміти, що нам необхідно. Продавець-консультант також була доволі проінформована про те, що продає і ми нарешті вперше отримали нормальну консультацію і змогли прийняти рішення щодо того щоб нам потрібно. Ми вже йшли оформлювати покупку матрацу з ліжком-каркасом, але в останній момент я вирішив зайти через свій смартфон в інтернет і ознайомитись з цінами в інших містах. І треба ж таке, саме на модельний ряд цих матраців від виробника надавалась знижка 40%. Це означає, що всі офіційні дилери без виключень, в тому числі і цей шепетівський магазин, в який ми прийшли, мають продавати ці матраци з цією знижкою. Та продавець заявила, що нічого про це не знає і ніяких знижок не буде.
Я би ще зрозумів, якби різниця в ціні не була більшою за 500 грн, все таки витрати на доставку, оренда площ і тд... Але коли різниця сягає більше 1000 грн, ви вже мене вибачте.
Ми пішли із магазину і я в той же день подзвонив в інтернет-магазин, де поцікавився скільки буде коштувати доставка цього матрацу в наше місто. І тут я був шокований вдруге, виявляється доставку цих матраців здійснює сам виробник до вашого під'їзду абсолютно безкоштовно. Тобто наш місцевий магазин, окрім того що отримує чималий відсоток за продажі від виробника, вирішив нас нагріти на 1000 грн на рівному місці.
Я до останнього не міг в це повірити, доки замовлений нами матрас нам не доставили під будинок за суму на 1000 грн меншою, ніж в нашому шепетівському магазині.
Отож, до чого я веду? Із-за бажання швидко нажитись, магазин втратив не тільки покупця, але і отримав удар по репутації. Так само як і економія на рекламі в інтернеті та газетах позбавила інші магазини, які я не відвідав, покупця. Інші ж магазини втратили покупця через те, що не вкладають кошти в персонал, а шукають будь кого хто піде працювати на мізерну зарплатню.
Я розповів цю історію, тому що вона є показовою. Маю знайомого, який торгує у нас на суботньому базарі, так від нього я дізнався, що націнка на товар у нього становить 100-150%. І це далеко не виключення, так працює переважна більшість підприємців.
Саме через це я вже декілька років навіть одяг їду купувати в бутіки Рівного, тому що навіть там дешевші і якісніші речі, ніж в нас на базарі, мовчу вже про комфорт роздягалень та кількість і обізнаність консультантів. Так само там я харчуюсь в кафе та ресторанах, які по співставним з нашими місцевими, а часто і нижчими цінами, пропонують набагато вишуканіші страви, з набагато ліпшим обслуговуванням.
І зараз цей знайомий звинувачує в падінні продажів кризу, війну на сході країни, малу кількість працюючих підприємств, але лише не свою жадібність та небажання покращувати сервіс.
Ще у всій цій історії мене дивують шепетівчани, які вперто продовжують купувати товари по завищеним цінам. Вони жаліються, обурюються, але все одно продовжують купувати, бо якби не купували, то до цих підприємців би швидко дійшла хибність їх стратегії "ліпше хай купить один за 100 грн, ніж троє по 60 грн".
Я би з радістю підтримав би гаманцем місцевих підприємців і купував би товари в них, але вони вперто завищують ціни та не бажають покращувати якість обслуговування.
Для прикладу згадаю ще один випадок, коли в позаминулому році мені потрібно було встановити кондиціонер в квартиру. Так ось мені дешевше обійшлось найняти бригаду з Рівного, заплатити кошти за бензин, ніж наймати місцевих спеціалістів.
А ще, чомусь, у всеукраїнських мережах магазинів будь якої товарної групи, ціни зазвичай нижчі ніж в місцевих торгашів.
Таких прикладів я можу наводити ще безліч, та я сподіваюсь цей матеріал наштовхне на вірні думки як бізнесменів, так і клієнтів. Було би цікаво в коментарях почути думки як підприємців так і звичайних шепетівчан з приводу ситуації, яку я описав в даному матеріалі.