Насправді нова редакція Закону “Про електронні комунікації” зберігає за користувачем можливість отримувати послугу знеособлено. Про це йдеться у Статті 104:
Кінцевий користувач має право отримувати послугу знеособлено відповідно до правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та умов надання послуг, встановлених постачальником електронних комунікаційних послуг.
Також в Статті 104 зазначено, що рішення про ідентифікацію для отримання електронних комунікаційних послуг залишається за користувачем. Це його право, а не обов’язок:
Кінцевий користувач, не ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг, має право здійснити ідентифікацію в порядку, встановленому регуляторним органом, у тому числі дистанційну із застосуванням відповідно до законодавства про електронні довірчі послуги будь-яких засобів електронної ідентифікації середнього та високого рівнів довіри, передбачених зазначеним порядком ідентифікації.
Єдиний випадок, коли оператор має вимагати в анонімного абонента пройти ідентифікацію, це у разі втрати SIM-карти чи e-SIM. Щоб запобігти випадкам шахрайства з крадіжкою мобільного номеру.
Відновлення послуг у разі втрати електронних ідентифікаційних засобів знеособленим (анонімним) абонентом (у тому числі SIM-карти, е-SIM, налаштування інтернет-роутера тощо) здійснюється за умови ідентифікації цього абонента у постачальника електронних комунікаційних послуг та надання персональних даних.
Отже, ідентифікація або підписання угоди з оператором з наданням йому паспортних даних, залишається на вибір користувачів.
mezha.media