Про нові правила призначення субсидій, які спрощення, позитивні новації у призначенні субсидій відбулись цього року?
З травня цього року завершено монетизацію субсидій. Тепер люди отримують їх грошима на свій банківський рахунок. Також цього року відбулось автоматичне перепризначення субсидій домогосподарствам, які отримували їх в минулому опалювальному сезоні. Людям нікуди не потрібно було йти, подавати документи. В цьому році розширено коло людей, які можуть отримувати субсидії. Включено до переліку загальних підстав призначення субсидії ті випадки, які раніше потребували окремого розгляду та рішення комісій органів місцевого самоврядування. Це випадки, коли хтось із членів домогосподарства офіційно працює за кордоном, або знаходиться за кордоном, але доглядає дитину до трьох років, або є безробітним, але зареєстрований у центрі зайнятості та інші життєві ситуації.
Багато запитань виникає щодо наявності житла, іншого майна, чи впливатиме це на можливість отримати субсидію?
Надано право отримати субсидію на загальних підставах людям, які мають у власності два і більше житлових приміщення, але при цьому мають життєві обставини, за яких все одно потребують допомоги у сплаті за комунальні послуги. Зокрема, наприклад, якщо житлові приміщення отримані нещодавно у спадщину та не здаються в оренду, або знаходяться у сільській місцевості, на тимчасово окупованій території, у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, у випадках, коли житло належить людині на праві сумісної або часткової власності. Субсидію також отримають власники кімнат у гуртожитках.
Про соціальну справедливість – хто не може розраховувати на субсидії?
Субсидії за рахунок інших платників податків мають отримувати всі люди, які дійсно не можуть самостійно сплатити за комірне. Допомогу не повинні отримувати заможні родини або люди, які можуть, але не хочуть працювати. Так, субсидія не призначається, якщо у складі домогосподарства є працездатні люди, які тривалий час не працюють, і не мають поважних причин не працювати. Також субсидія не надається власникам великих квартир (понад 130 кв. м.) або будинків (понад 230 кв.м.). Таке обмеження не поширюється на дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї, багатодітні родини, родини, у яких проживає троє і більше дітей. Не призначається субсидія власникам декількох автомобілів, декількох квартир або будинків з винятками, про які зазначалося вище, депозитів на суму більше 100 тисяч гривень або облігації внутрішньої державної позики на загальну суму, що перевищує 100 тис. гривень. Також субсидія не призначається, якщо були здійснені дороговартісні покупки на суму понад 50 тисяч гривень. Не отримають субсидію і люди, які принципово не хочуть сплачувати і мають прострочені борги за комунальні послуги більше, ніж три місяці. Але я хочу звернути увагу: якщо борг несправедливий або якщо людина заборгувала через те, що справді не мала можливості сплачувати за комунальні послуги, то вона може отримати субсидію.
Як отримати субсидію?
Людина, що зареєстрована або проживає у приміщенні, має: зібрати документи, подати їх поштою, в електронному або в паперовому вигляді на вибір. Оформлення субсидії можна відстежити онлай через сайт Мінсоцполітики www.mps.gov.ua. Інформацію про призначення субсидії заявник зможе отримати в Єдиному держреєстрі отримувачів житлових субсидій www.subsidii.ioc.gov.ua. Заяву про призначення субсидії, декларацію про доходи та витрати можна подати особисто до органу соцзахисту населення, через ЦНАП громади , або через представника територіальної громади.
Чому економити – це вигідно? Якщо людина отримала субсидію, але спожила менше енергії чи води і заплатила менше, чи має вона повертати залишок грошей?
Якщо родина спожила, наприклад, менше електроенергії або гарячої води, то зекономлені кошти залишаються у родині і отримувачі можуть використовувати їх на свій власний розсуд. Нещодавно з’явилася інформація, що отримувачів субсидії перевірятиме новий орган. Хто та як це робитиме? Жоден новий орган не перевірятиме людей, не ходитиме по квартирах. З 2016 року верифікацію всіх соціальних виплат проводить Мінфін. Міністерство щомісяця надає рекомендації щодо виявлених неточностей та розбіжностей. На основі цих рекомендацій проводяться перевірки органів соціального захисту, які призначали ті соцвиплати. Такі перевірки здійснює Національна соціальна сервісна служба України. Вона перевіряє не людей, не отримувачів субсидій, а органи соціального захисту на предмет правильності призначення житлових субсидій та інших видів соціальних допомог.
За правилами, у регіонах, які потрапили до «червоної» карантинної зони, субсидії мають нараховувати за збільшеними соціальними нормативами. Але поки що так відбувається не у всіх регіонах. Чому?
Нарахування субсидії здійснюється щомісяця до 25-го числа, тому, якщо певний регіон увійшов до «червоної» зони наприкінці жовтня, то перерахунок для отримувачів з цього регіону буде зроблено у листопаді. Звертаємо увагу, що громадянам, які звернуться за оформленням житлової субсидії протягом двох місяців від початку опалювального періоду, субсидія призначатиметься з початку такого опалювального сезону.
Зателефонувати та отримати консультації можна за телефонами контактних ліній у відділах управління соціального захисту населення Шепетівської районної державної адміністрації
- Шепетівкий район (03840) 4-26-38
- м. Славута (03842) 7-23-38
- м. Ізяслав (03852) 4-29-01
- м. Полонне (03843) 2-08-05
- м. Білогір’я (03841) 2-20-22
Адреса управління:
- вул.Героїв Небесної Сотні, 47, м.Шепетівка, 30400,
- тел./факс 4-26-38, Е-mail: 6818uszn@sheprda.gou.ua