Рейтинг інституційної спроможності і сталого розвитку громад Хмельниччини
Порівняно з січневими підсумками місто наростило у рейтингу 0.4 пункт і зараз рейтинг становить 41.68, у січні це було 41.28 пункти. Але якщо порівнювати з показниками серпня 2019 року - 41.84, то ми втратили 0.16 пунктів. Середній рейтинг по Україні становить 21,49 пункти.
Деякі шепетівські сайти вже поквапились ввести людей в оману та повідомити, що Шепетівка взагалі випала з рейтингу інституційної спроможності і сталого розвитку громад. Хоча насправді місто просто не потрапило до списку 200 найкращих в Україні.
Як ми бачимо вище, рейтинг міста практично не змінювався за останній рік. Як же вийшло, що у серпні минулого року ми були на 131 місці, в січні 2020 року на 176 місці, а в серпні вилетіли з другої сотні?
Справа у тому, що у серпні 2019 року місто оцінювали серед 1092 громад, у січні 2020 серед 1321 громад, а в серпні 2020 року вже серед 1540 громад.
Нагадаємо, що інструмент аналізу сучасного стану малих громад розробила Кафедра екології Національного Університету «Києво-Могилянська Академія» спільно з Фондом «Регіональний Центр Економічних Досліджень та Підтримки Бізнесу». Вони надають анкету-опитувальник місцевим муніціпалітетам. Якщо анкету не заповнюють, то використовуються дані з відкритих джерел.
Рейтинг враховує 40 критеріальних показників та відображає інвестиційну привабливість громад у 2020 році.
- Відсутність/наявність корупційних скандалів в муніципалітеті за останні 2 роки.
- Наявність укладених угод про співпрацю з іншими громадами (яких?).
- Готовність муніципалітету працювати над підвищенням рейтингу (наявність фідбеку, заповнення анкет)
- Політична активність голови громади в сфері сталого розвитку.
- Активність громади сталий період (більше 5 років, незалежно від зміни влади)
- Наявність/відсутність амбіційних планів муніципалітету і підтримка їх на рівні громадянського суспільства (проведення громадських слухань, круглих столів, напрацювання дорожніх карт т.і.)
- Приєднання до ініціативи ЄС «Угода мерів».
- Існування прийнятого громадою ПДСЕРК.
- Проведення моніторингу ПДСЕРК.
- Доступність ПДСЕРК на сайті громади для аналізу громадою.
- Наявність впроваджених модернізаційних інфраструктурних проектів в сфері ЖКГ (яких?).
- Участь громади в міжнародних проектах фінансової підтримки, (яких саме ?).
- Участь громади в міжнародних проектах технічної підтримки, (яких саме ?).
- Наявність у громади міжнародних запозичень (яких ?).
- Громадський бюджет.
- Наявність програми «Відкрите місто».
- Наявність програми «Розумне місто».
- Наявність програми «Безпечне місто».
- Інвестиційний паспорт громади (від 2018 р)
- Мапа інвестиційних пропозицій.
- Промо ролики громади.
- Наявність ЕСКО контрактів.
- Наявність структури енергоменеджменту.
- Наявність громадських проектів рівня країни (форуми, фестивалі, конференції т.і.).
- Призначена офіційно календарна дата Дня Енергії в громаді (чи проводиться в реалі ?).
- Спільні проекти між громадами, (які саме?).
- Креативні ініціативи муніципалітету 2017-2019 рр., (які саме?).
- Наявність бренду громади.
- Якість промоушену муніципалітету.
- Наявність та якість сайту громади (інформаційність, доступність пошуку, креативність т.і.).
- Співпраця з бізнесом, проекти державно-приватного партнерства.
- Наявність та якість стратегій розвитку.
- Наявність на територіях громади вітропарків та їхня потужність;
- Наявність на територіях громади сонячних станцій та їхня потужність;
- Власний річний рівень доходів громади.
- Загальний річний рівень доходів громади.
- Наявність комунальних ЗМІ.
- Населення громади.
- Наявність сторінки «Енергозбереження» на сайті громади і її якісне наповнення.
- Наявність інформації по діяльності громади на порталах відкритих даних(реєстри договорів КП, звітність виконкому, пропозиції бізнес стартапів т.і)
За інформацією Регіонального центру
економічних досліджень та підтримки бізнесу