Для того, аби спростити для громадян механізм нарахування та виплат житлових субсидій і пільг та зробити його прозорим, автоматизованим та екстериторіальним, нещодавно Урядом було ухвалено постанову №1041 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України”, згідно якої зазначені функції адмініструватиме Пенсійний фонд України.
Це рішення ґрунтується на тому, що наразі саме органи ПФУ мають найбільш розвинену централізовану базу даних, яка дозволить налагодити обмін інформацією з різними державними реєстрами та значно зменшити кількість паперового документообігу, а також дасть можливість людині в будь-якому місці України звернутися за призначенням відповідної виплати.
Ця необхідність назрівала уже давно, однак особливо гостро питання постало у зв’язку з початком війни. Оскільки призначення виплат здійснювали підрозділи соцзахисту за місцем реєстрації громадян, то через бойові дії, руйнування, окупацію, втрату документів багато людей фактично не могли отримати таку необхідну для них підтримку від держави. Окрім того, передача функцій до ПФУ дозволить також централізувати фінансування виплат, завдяки чому оптимізується та прискориться час проходження коштів.
У ході наради її учасники обговорили основні етапи реалізації постанови в області та практичні питання, що пов’язані з передачею справ від управлінь соціального захисту районів та громад до Головного управління ПФУ в області. Як передбачається, вона відбуватиметься у три етапи. На початку до ПФУ переходять лише функції з виплати призначених пільг та субсидій, а нові звернення протягом жовтня-листопада все ще опрацьовуватимуть органи соцзахисту, аби громадяни вчасно могли подати відповідні документи.
З грудня прийом документів від громадян буде здійснювати вже Пенсійний фонд, через свої підрозділи, ЦНАПи, вебпортал ПФУ, “Дію”, а також буде можливість надсилання пакету документів через Укрпошту. Надалі управління соціального захисту повністю передадуть до ПФУ усі справи одержувачів пільг та субсидій відповідно до актів прийому-передачі, спочатку цьогорічні, а потім – усі за останні п’ять років. Паралельно буде відпрацьовуватися механізм взаємодії та порядок роботи фахівців у всіх громадах області.
Одним із ключових питань порядку денного залишається кадрове, оскільки наразі для Пенсійного фонду ще не визначена нова штатна структура, яка дозволить ефективно виконувати ці нові покладені на нього функції. Отож учасники наради обговорили також першочергові кроки, спрямовані на налагодження взаємодії у період до затвердження штатної структури ПФУ.
Як зазначив заступник голови ОДА Володимир Юр’єв, такі наради будуть регулярними, адже в процесі передачі функцій буде виникати багато робочих питань, які необхідно оперативно вирішувати. Також посадовець подякував усім фахівцям, які у період воєнного стану забезпечили безперебійну роботу з вимушеними переселенцями.
“Ви зараз несете велике навантаження, адже в умовах війни значно зросла кількість звернень, зокрема і від внутрішньо переміщених осіб, яких прийняла Хмельниччина. Зауважу, що на сьогодні у нас проживає понад 100 тисяч вимушених переселенців, і наша область третя в Україні за їх кількістю. При цьому ми другі в державі за кількістю людей, які залишаються в регіоні після прибуття, – зазначив він. – Це говорить про те, що ми змогли створити належні умови для ВПО та приділити їм належну увагу та турботу. Ви спрацювали з максимальною ефективністю для людей, що шукають у нас прихистку, із розумінням того, що немає значення, із заходу людина, чи зі сходу: ми усі українці, один народ”.
Підсумовуючи, Володимир Юр’єв закликав усіх і надалі підтримувати цей високий рівень роботи, адже із настанням холодів в області додатково очікують прибуття до 75 тисяч вимушених переселенців.