Головними нововведеннями буде скасування шкільного етапу та можливість участі українських учнів з-за кордону: вони приєднуватимуться до ІІ етапу олімпіади і писатимуть її дистанційно з дотриманням академічної доброчесності.
З наступного навчального року всеукраїнські олімпіади проводитимуть у три етапи, а не в чотири, як було раніше:
- І етап – місцевий з відкритою реєстрацією для всіх охочих. Школярі зможуть взяти участь у ньому без посередництва школи чи вчителів, самостійно пройшовши попередню реєстрацію.
- ІІ етап – обласний, до якого долучаються учасники з-за кордону та учні наукових ліцеїв. Учасники з усіх областей матимуть однакові завдання.
- ІІІ етап – державний, в якому змагатимуться також переможці закордонного округу та учні УФМЛ (в олімпіадах з математики, астрономії, фізики).
Зʼявиться також нова STEM-олімпіада. На заміну інтернет-олімпіадам тепер будуть інтелектуальні змагання з дисциплін природничої, математичної, технологічної та інформатичної освітніх галузей серед учнів 9-11 класів шкіл та профтехів. Вона відбуватиметься у 2 етапи: очний і заочний.
Міністерство освіти і науки також змінило формулу, за якою буде розраховуватись конкурсний бал вступників до закладів вищої освіти.
Відповідну оновлену формулу містить Порядок прийому до закладів вищої освіти, оприлюднений МОН.
Зокрема, у розрахунку, як і минулі роки, будуть використовуватись рейтингові бали з чотирьох предметів НМТ, кожен з яких буде помножений на ваговий коефіцієнт цього предмета для конкретної спеціальності.
Водночас у 2025 році ваговий коефіцієнт четвертого предмета у формулі буде обраховуватись за додатковим алгоритмом.
Він передбачає використання суми вагового предметного коефіцієнта та максимально можливого коефіцієнта за четвертий предмет, поділеної на 2.
У Міністерстві освіти наголошують, що такі зміни у формулі дозволять підвищити вагомість профільного четвертого предмета і змусить вступників свідомо підходити до вибору додаткового (четвертого) предмета НМТ.
У МОН очікують, що вступники до вишів на інженерні чи технічні спеціальності тепер частіше обиратимуть у якості четвертого предмета хімію і фізику, які були аутсайдерами минулорічних вступних кампаній.