Скасовано шкільні етапи учнівських олімпіад та змінено формулу розрахунку конкурсного бала на НМТ

Автор 06 березня 2025, 14:28

Міністерство освіти і науки змінило правила проведення шкільних олімпіад. Одним із нововведень є скасування шкільного етапу щорічних учнівських предметних олімпіад. Усі зміни МОН презентувало в Положенні про учнівський олімпіадний та турнірний рух.

Головними нововведеннями буде скасування шкільного етапу та можливість участі українських учнів з-за кордону: вони приєднуватимуться до ІІ етапу олімпіади і писатимуть її дистанційно з дотриманням академічної доброчесності.

З наступного навчального року всеукраїнські олімпіади проводитимуть у три етапи, а не в чотири, як було раніше:

  • І етап – місцевий з відкритою реєстрацією для всіх охочих. Школярі зможуть взяти участь у ньому без посередництва школи чи вчителів, самостійно пройшовши попередню реєстрацію.
  • ІІ етап – обласний, до якого долучаються учасники з-за кордону та учні наукових ліцеїв. Учасники з усіх областей матимуть однакові завдання.
  • ІІІ етап – державний, в якому змагатимуться також переможці закордонного округу та учні УФМЛ (в олімпіадах з математики, астрономії, фізики).

Зʼявиться також нова STEM-олімпіада. На заміну інтернет-олімпіадам тепер будуть інтелектуальні змагання з дисциплін природничої, математичної, технологічної та інформатичної освітніх галузей серед учнів 9-11 класів шкіл та профтехів. Вона відбуватиметься у 2 етапи: очний і заочний.

Міністерство освіти і науки також змінило формулу, за якою буде розраховуватись конкурсний бал вступників до закладів вищої освіти.

Відповідну оновлену формулу містить Порядок прийому до закладів вищої освіти, оприлюднений МОН.

Зокрема, у розрахунку, як і минулі роки, будуть використовуватись рейтингові бали з чотирьох предметів НМТ, кожен з яких буде помножений на ваговий коефіцієнт цього предмета для конкретної спеціальності.

Водночас у 2025 році ваговий коефіцієнт четвертого предмета у формулі буде обраховуватись за додатковим алгоритмом.

Він передбачає використання суми вагового предметного коефіцієнта та максимально можливого коефіцієнта за четвертий предмет, поділеної на 2.

У Міністерстві освіти наголошують, що такі зміни у формулі дозволять підвищити вагомість профільного четвертого предмета і змусить вступників свідомо підходити до вибору додаткового (четвертого) предмета НМТ.

У МОН очікують, що вступники до вишів на інженерні чи технічні спеціальності тепер частіше обиратимуть у якості четвертого предмета хімію і фізику, які були аутсайдерами минулорічних вступних кампаній.

Останнє редагування 06 березня 2025, 20:07
Коментувати...
Увійти за допомогою ( Зареєструватися? )
або опублікувати як гість
Завантаження коментаря... Коментар буде оновлено через 00:00.

Будьте першим, хто залишить коментар.

0
репостів
0
репостів