Тепер вживані автомобілі з європейською реєстрацією, старші п'яти років, які були ввезені на територію Україні до кінця 2020 року, оподатковуються за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку.
Сума акцизного податку залежатиме від віку автівки, об’єму та типу двигуна й не залежатиме від її вартості. Базова ставка коливатиметься від нуля до 150 євро, і в більшості випадків вартість розмитнення не перевищуватиме однієї тисячі євро.
Відповідно до нових змін, в Україні на п'ять місяців (180 днів) змінюються правила оподаткування автомобілів на "єврономерах". Ними передбачені пільги:
- для автомобілів, які порушили митне законодавство і які ввезені до України не пізніше 31 грудня 2020 року;
- для автомобілів, яким понад 5 років з дати випуску;
- для легкових автомобілів (віком 5-15 років, які відповідають екостандарту "Євро-2") і вантажівок масою до 3,5 тонн (віком 5-11 років, які відповідають екостандарту "Євро-5");
- для одного власника автомобіля право на пільгове розмитнення лише одного транспортного засобу;
Скористатися пільгами не зможуть:
- користувачі, які ввезли свої автомобілі у 2021 році або які ще планують це зробити;
- власники мотоциклів, вантажівок (вагою понад 3,5 тонни), автобусів та мікроавтобусів;
- якщо транспортний засіб походить із території Росії чи тимчасово окупованих територій України.
Водночас продовжений період пільгового розмитнення (270 днів) отримають військові, які під час дії закону перебуватимуть у зоні бойових дій і які зможуть документально це підтвердити.
Вартість розмитнення
У "пільговий" період розмитнення автомобілів на "єврономерах" його вартість прямо залежатиме від віку автомобіля, об'єму та типу його двигуна. Зокрема чим більшими будуть вік та об'єм двигуна — тим більшою буде вартість. Водночас до розрахунку розмитнення не буде включатися інформація про вартість автомобілів. Він складатиметься з сумування величини акцизного податку, ПДВ (20% від акцизного податку) та обов'язкового внеску у 8,5 тисяч гривень.
Акцизний податок розраховуватимуть наступним чином: ставка (базова) + Vе + Fе.
Ставка (базова) залежатиме від віку автівки:
- "нульова" ставка — якщо транспортному засобу від 5 до 9 років.
- 25 євро — 10 років;
- 50 євро — 11 років;
- 75 євро — 12 років;
- 100 євро — 13 років;
- 125 євро — 14 років;
- 150 євро — 15 і більше років.
Vе — є сумою в євро, яку охочі розмитнити авто отримають, помноживши об'єм двигуна своєї автівки на один із наступних коефіцієнтів:
- 0,2 євро для об'єму двигуна від 2001 до 3000 см3;
- 0,25 євро — до 2000 см3 та від 3001 до 4000 см3;
- 0,35 євро — від 4001 до 5000 см3;
- 0,5 євро — для понад 5 тисяч см3.
Fе — це 100 євро для автівок з дизельним або напівдизельним двигуном. Для решти — 0.
Приклад розрахунку
Як приклад розрахунку, візьмемо 15-річний легковий автомобіль з 5-літровим бензиновим двигуном:
- базова ставка для таких типів транспортних засобів становить 150 євро;
- Vе в такому разі складатиме 1750 євро (5000 см3 множимо на коефіцієнт 0,35);
- Fе становитиме 0, позаяк двигун бензиновий.
У сумі отримуємо акцизний податок у розмірі 1900 євро. До цього додаємо 20% ПДВ від акцизу (380 євро), а також 8,5 тисяч гривень обов'язкового внеску (260 євро). В такому разі загальна вартість пільгового розмитнення становитиме 2545 євро.
За даними Митної служби, наразі в Україні 500 тисяч авто на єврономерах. Дві третини з них, за оцінками, можна розмитнити, вклавшись у тисячу євро. Решта має обійтися до 3 тисяч.