Навіщо дитина псує книги.
- Oleksandr
- Автор теми
- Елітний учасник
Менш
Більше
- Дописи: 196
- Подяка отримана: 35
07 бер. 2015 11:21 - 07 бер. 2015 11:40 #96598
від Oleksandr
Навіщо дитина псує книги. був створений Oleksandr
Чому дитина рве книги
Одні батьки, намагаючись пояснити любов свого малюка до розмальовування книг, говорять: він у нас ще безглуздий і не розуміє, що псує книжку. А інші, навпаки, вважають, що дитина бешкетує, тому що діти взагалі схильні до поганої поведінки і їх потрібно виховувати. Проте насправді не праві в даному випадку ні ті, ні інші. На думку психологів, за уявним руйнуванням книги стоїть акт створення власного твору, що дуже важливо з точки зору розвитку крихітки. Це, звичайно ж, перші проби пера, проба себе в якості художника-ілюстратора і навіть письменника. Малюк, скажемо з великою повагою - "малює", і дивиться - порівнює з віддрукованим в книзі, що вийшло у результаті? Це дорослому здається, що нічого не виходить, а точніше, виходить повне неподобство - псування книжок.
Але дитина бачить ситуацію трохи інакше. По-перше, таким чином вона починає усвідомлювати, що може залишити в книжці свій слід. Для неї це велике відкриття, зазвичай воно відбувається в 1-2 роки, розв'язуючи руки майбутньому художникові або письменникові. Відповіддю на питання "Що він може"? буде уся подальша творча (малювальна, письменницька і інша) діяльність малюка - підлітка - дорослого. Дорослий відразу ж жадає результату - красивої картини, або правильного, із його точки зору, малюнка. Але в даному випадку батькам необхідно навчитися терпінню, тому що тільки повага і трепетне відношення до процесу творчості улюбленої чаду дозволить отримати добрий результат.
Частина і ціле
Не менш пізнавальний процес для малюка - клеїти розірвану книгу. Дозвольте йому допомогти вам в цьому і пам'ятаєте, що вам передусім важливий не результат - ціла книга, а процес пізнання дитиною з'єднання частин в ціле. Необов'язково склеювати усю книгу цілком - зазвичай на це у малюка бракує терпіння. І не засмучуйтеся, якщо він її знову порве, адже цей справжній навчальний посібник, а ваше чадо на нім вчиться, стаючи з кожним днем все розумнішим!
Дуже часто, "малюючи" в книгах, діти замальовують або закреслюють осіб якихось героїв. Швидше за все, таким чином вони висловлюють свій протест. Можливо, ці казкові персонажі їм просто не подобаються, вони хочуть їх переробити, або зовсім прибрати з казки? Наступний крок в творчості книжкових "малювань" - це перероблення вже існуючої казки, вигадування своїх власних історій на основі книжкових. І це теж дуже важливий і обов'язковий етап творчого розвитку дитини.
"Можна" і не "можна"
За уявним руйнуванням книги стоїть акт створення власного твору, що дуже важливо з точки зору розвитку дитини.
Пам'ятайте також, що у будь-якій справі разом з творчістю існує і необхідність в обмеженнях. Поясніть малюкові, що не усі книжки можна розмальовувати. Повірте, вас зрозуміє навіть однорічна дитина. Головне, правильно і доступно усе пояснити. Бачачи, що крихітка "малює" там, де не потрібно, не лайте її, а просто скажіть, що тут малювати не потрібно, оскільки ця книжка вам дуже дорога, вона красива, і т. д. І обов'язково запропонуйте йому що-небудь натомість (наприклад, книжку-розмальовку або порожній аркуш паперу). Можна також купити декілька книжок спеціально для цих цілей - тоненьких, в м'яких обкладинках, недорогих. Можна навіть скласти їх в окремому місці і пояснити малюкові їх призначення.
Якщо ж якусь книжку з тих, що ви не дозволяєте розмальовувати, крихітка все-таки намагатиметься розмалювати і засмучуватиметься через те, що ви не дозволяєте йому це робити, поступіться - значить, саме в ній є щось важливе для розвитку його творчого початку. Втім, дитячі вимоги не мають бути способом маніпуляції дорослими. Якщо сльози і сцени повторюються часто, швидше за все, справа не в конкретній книжці, а просто малюк переживає кризу в стосунках з батьками. В даному випадку буде краще звернутися за очною консультацією до психолога.
Навчальний посібник
Не викидайте розірвану книжку, покладіть її в особливе місце, доступне малюкові. Йому буде цікаво вивчити наново плоди своїх праць наступного дня.
Нові відкриття
Навіщо малюк рве книги? Таким чином він пізнає властивості паперу. Усі діти у віці від 6 місяців до 1,5 року переживають процес захоплення розриванням паперової продукції. У цьому віці їм практично все одно, що зображено на ній, таким чином вони вивчають лише властивості, які має папір. Пізнають на практиці, як вона мнеться і рветься в руках - коли легко, а коли важко; з яким звуком, якої форми виходять обірвані частини. Це важливо для розвитку органів чуття - зору, дотику, слуху, нюху і навіть смаку. Не лайтеся, якщо побачили, що малюк рве щось цінне для вас. Замість цього надайте йому матеріал: звичайний папір або газету, картон різної щільності або кольоровий папір, з якими він може робити усе, що завгодно. Поясніть крихітці при цьому, що ви не хочете, щоб він рвав потрібну вам річ, і що натомість ви даєте йому інше.
Шукайте компромісні варіанти
Книги потрібно берегти. Але і світ малюкові потрібно вчитися пізнавати... Шукайте компромісні варіанти!
Розриваючи папір, дитина починає усвідомлювати, що може порушити її цілісність, і це відкриття дуже захоплює її: спочатку предмет був одним, а він, малюк, зробив з нього щось інше. Крихітка дізнається про свою силу змінювати навколишні предмети, впливати на них. До того ж, розриваючи папір з малюнком на ній, тобто книгу, дитина бачить, що можна порушити цілісність картинки і навіть цілій історії. Усі ці відкриття відбуваються зазвичай у віці 1,5 року. Таким чином, малюк теж дізнається про свою здатність змінювати навколишній світ. Крім того, він розвиває свій інтелект: у нього формується така логічна здатність, як аналіз - уміння розділяти ціле на частини і уявлення про те, що це взагалі можливо. На основі такого розділення створена така гра, як пазли, але доки ще малюкові до збирання пазлів далеко, тому пізнання навколишнього простору відбувається за допомогою підручних засобів.
Психолог Олена Анісімова
Нашим людям десятиріччями прищеплювали дитячу психологію. І ми маємо багато дорослих дітей, які теж постійно намагаються щось зіпсувати, або просто напакостити.
Коли питаєш. Навіщо, ти, це робиш? Чуєш відповідь дитини. Мені так хочеться і мені за це нічого не буде. Або мене теж пиляють, як казав один мій знайомий. Такі люди не хочуть чути жодних аргументів і не сприймають жодних компромісів. Дехто їх навіть заохочує, або грає на їх слабкостях (а слабо тобі...). Можливо вони з того щось мають, або як діти хочуть когось "замальовати, закреслити" - принизити, щоб самову виділитися...
Одні батьки, намагаючись пояснити любов свого малюка до розмальовування книг, говорять: він у нас ще безглуздий і не розуміє, що псує книжку. А інші, навпаки, вважають, що дитина бешкетує, тому що діти взагалі схильні до поганої поведінки і їх потрібно виховувати. Проте насправді не праві в даному випадку ні ті, ні інші. На думку психологів, за уявним руйнуванням книги стоїть акт створення власного твору, що дуже важливо з точки зору розвитку крихітки. Це, звичайно ж, перші проби пера, проба себе в якості художника-ілюстратора і навіть письменника. Малюк, скажемо з великою повагою - "малює", і дивиться - порівнює з віддрукованим в книзі, що вийшло у результаті? Це дорослому здається, що нічого не виходить, а точніше, виходить повне неподобство - псування книжок.
Але дитина бачить ситуацію трохи інакше. По-перше, таким чином вона починає усвідомлювати, що може залишити в книжці свій слід. Для неї це велике відкриття, зазвичай воно відбувається в 1-2 роки, розв'язуючи руки майбутньому художникові або письменникові. Відповіддю на питання "Що він може"? буде уся подальша творча (малювальна, письменницька і інша) діяльність малюка - підлітка - дорослого. Дорослий відразу ж жадає результату - красивої картини, або правильного, із його точки зору, малюнка. Але в даному випадку батькам необхідно навчитися терпінню, тому що тільки повага і трепетне відношення до процесу творчості улюбленої чаду дозволить отримати добрий результат.
Частина і ціле
Не менш пізнавальний процес для малюка - клеїти розірвану книгу. Дозвольте йому допомогти вам в цьому і пам'ятаєте, що вам передусім важливий не результат - ціла книга, а процес пізнання дитиною з'єднання частин в ціле. Необов'язково склеювати усю книгу цілком - зазвичай на це у малюка бракує терпіння. І не засмучуйтеся, якщо він її знову порве, адже цей справжній навчальний посібник, а ваше чадо на нім вчиться, стаючи з кожним днем все розумнішим!
Дуже часто, "малюючи" в книгах, діти замальовують або закреслюють осіб якихось героїв. Швидше за все, таким чином вони висловлюють свій протест. Можливо, ці казкові персонажі їм просто не подобаються, вони хочуть їх переробити, або зовсім прибрати з казки? Наступний крок в творчості книжкових "малювань" - це перероблення вже існуючої казки, вигадування своїх власних історій на основі книжкових. І це теж дуже важливий і обов'язковий етап творчого розвитку дитини.
"Можна" і не "можна"
За уявним руйнуванням книги стоїть акт створення власного твору, що дуже важливо з точки зору розвитку дитини.
Пам'ятайте також, що у будь-якій справі разом з творчістю існує і необхідність в обмеженнях. Поясніть малюкові, що не усі книжки можна розмальовувати. Повірте, вас зрозуміє навіть однорічна дитина. Головне, правильно і доступно усе пояснити. Бачачи, що крихітка "малює" там, де не потрібно, не лайте її, а просто скажіть, що тут малювати не потрібно, оскільки ця книжка вам дуже дорога, вона красива, і т. д. І обов'язково запропонуйте йому що-небудь натомість (наприклад, книжку-розмальовку або порожній аркуш паперу). Можна також купити декілька книжок спеціально для цих цілей - тоненьких, в м'яких обкладинках, недорогих. Можна навіть скласти їх в окремому місці і пояснити малюкові їх призначення.
Якщо ж якусь книжку з тих, що ви не дозволяєте розмальовувати, крихітка все-таки намагатиметься розмалювати і засмучуватиметься через те, що ви не дозволяєте йому це робити, поступіться - значить, саме в ній є щось важливе для розвитку його творчого початку. Втім, дитячі вимоги не мають бути способом маніпуляції дорослими. Якщо сльози і сцени повторюються часто, швидше за все, справа не в конкретній книжці, а просто малюк переживає кризу в стосунках з батьками. В даному випадку буде краще звернутися за очною консультацією до психолога.
Навчальний посібник
Не викидайте розірвану книжку, покладіть її в особливе місце, доступне малюкові. Йому буде цікаво вивчити наново плоди своїх праць наступного дня.
Нові відкриття
Навіщо малюк рве книги? Таким чином він пізнає властивості паперу. Усі діти у віці від 6 місяців до 1,5 року переживають процес захоплення розриванням паперової продукції. У цьому віці їм практично все одно, що зображено на ній, таким чином вони вивчають лише властивості, які має папір. Пізнають на практиці, як вона мнеться і рветься в руках - коли легко, а коли важко; з яким звуком, якої форми виходять обірвані частини. Це важливо для розвитку органів чуття - зору, дотику, слуху, нюху і навіть смаку. Не лайтеся, якщо побачили, що малюк рве щось цінне для вас. Замість цього надайте йому матеріал: звичайний папір або газету, картон різної щільності або кольоровий папір, з якими він може робити усе, що завгодно. Поясніть крихітці при цьому, що ви не хочете, щоб він рвав потрібну вам річ, і що натомість ви даєте йому інше.
Шукайте компромісні варіанти
Книги потрібно берегти. Але і світ малюкові потрібно вчитися пізнавати... Шукайте компромісні варіанти!
Розриваючи папір, дитина починає усвідомлювати, що може порушити її цілісність, і це відкриття дуже захоплює її: спочатку предмет був одним, а він, малюк, зробив з нього щось інше. Крихітка дізнається про свою силу змінювати навколишні предмети, впливати на них. До того ж, розриваючи папір з малюнком на ній, тобто книгу, дитина бачить, що можна порушити цілісність картинки і навіть цілій історії. Усі ці відкриття відбуваються зазвичай у віці 1,5 року. Таким чином, малюк теж дізнається про свою здатність змінювати навколишній світ. Крім того, він розвиває свій інтелект: у нього формується така логічна здатність, як аналіз - уміння розділяти ціле на частини і уявлення про те, що це взагалі можливо. На основі такого розділення створена така гра, як пазли, але доки ще малюкові до збирання пазлів далеко, тому пізнання навколишнього простору відбувається за допомогою підручних засобів.
Психолог Олена Анісімова
Нашим людям десятиріччями прищеплювали дитячу психологію. І ми маємо багато дорослих дітей, які теж постійно намагаються щось зіпсувати, або просто напакостити.
Коли питаєш. Навіщо, ти, це робиш? Чуєш відповідь дитини. Мені так хочеться і мені за це нічого не буде. Або мене теж пиляють, як казав один мій знайомий. Такі люди не хочуть чути жодних аргументів і не сприймають жодних компромісів. Дехто їх навіть заохочує, або грає на їх слабкостях (а слабо тобі...). Можливо вони з того щось мають, або як діти хочуть когось "замальовати, закреслити" - принизити, щоб самову виділитися...
Останнє редагування: 07 бер. 2015 11:40 ким Oleksandr.
Ці користувачі подякували: Dj Os
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Oleksandr
- Автор теми
- Елітний учасник
Менш
Більше
- Дописи: 196
- Подяка отримана: 35
16 бер. 2015 19:35 #96716
від Oleksandr
Відповідь від Oleksandr у темі Навіщо дитина псує книги.
Якщо дитина носиться по квартирі без зупинки, кричить не своїм голосом, катається по підлозі, хаотично махає руками та ногами і зовсім не чує, що ви їй говорите - впіймайте її, обіймаючи і тихим голосом запропонуйте пограти.
1. Малюка попросіть згадати, як кричить корова, жаба, собака. Або показати свою руку, ніс, коліна. Дитині старшого віку запропонуйте порахувати від 1 до 20, а потім від 20 до 1.
2. Замри - відімри. Варіацій цієї гри безліч. Наприклад, по команді "День" дитина стрибає, грає. А по команді "Ніч" робить вигляд, що спить. Або нехай малюк уявить, що він мишка і бігає-грає, поки ви не скажете "Кішка йде!". Замість словесної команди, можна давати звукову - плескати в долоні або дзвонити у дзвоник. З дітьми старшого віку пограти в "Море хвилюється".
3. Шторм-штиль. Варіація попередньої гри. Не вимагає повного завмирання, але "штиль" - це тихі, плавні рухи, шепіт. Що таке шторм, думаю, не треба пояснювати.
4. Домовтесь з малям, що як тільки ви натиснете йому на ніс, віно відразу "зупиняється". Можна розширити цю ідею, намалювавши пульт керування (або використовуйте непотрібний пульт від телевізора). Натисніть кнопку на пульті а ви кажете: "зменшую гучність (вимикаю звук, включаю уповільнення)". Нехай дитина виконує команди.
5. Запропонуйте дитині уявити, що вона тигр на полюванні. Вона має довго нерухомо сидіти в засідці, а потім стрибати і когось ловити. Або разом з дитиною ловіть уявних метеликів, до яких потрібно повільно і дуже тихо підкрастися. Під якимось ігровим приводом, сховайтеся разом під ковдрою і сидіть там тихо-тихо.
6. Запропонуйте дитині уявити себе китом. Нехай вона зробить глибокий подих і пірнає на глибину. Китові можна давати доручення плавати по різних материках або шукати щось на дні.
7. Попросіть малюка закрити очі (якщо він погодиться, зав’яжіть очі хусткою) і сидіть нерухомо, очікуючи певного сигналу. Наприклад, коли третій раз продзвенить дзвіночок. Або попросіть дитину щось зробити з закритими очима (скласти пірамідку, поставити машинку на підвіконня, зібрати з підлоги кубики).
8. Попросіть дитину виконати складний рух, який вимагає зосередженості (провести пальцем по намальованому лабіринту, провезти машину за мотузочку між кеглями). За виконання обіцяйте приз.
9. Спробуйте вправу на чергування напруження і розслаблення. Наприклад, можна уявно рухати важкий диван, а потім падати і відпочивати. Або запропонуйте малюку уявити, що його, і ваші долоні - це сніжинки. Нехай сніжинки плавно падають на землю. А потім візьміть уявний сніг з землі та з силою стискайте руки в кулаки (ліпіть сніжки).
10. Запропонуйте ще й таку гру. Ви говорите слово, а дитина намагається вимовити це слово голосніше, ніж ви. А потім, навпаки, попросіть малюка говорити тихіше, ніж ви.
11. Візьміть простирадло або тонке покривало і щільно запеленайте малюка. Вік дитини значення не має, але важливо, щоб їй ця гра подобалася. Ви можете взяти її на руки, покачати, заспівати пісеньку.
12. Візьміть серветку (або листок дерева) і підкиньте вгору. Скажіть дитині, що поки серветка падає, потрібно якомога голосніше сміятися. Але як тільки впаде, слід відразу замовчати. Грайте разом з дитиною.
13. Краще ще змалечку привчити дитину, що коли ви розставите руки, вона має бігти до вас в обійми (знаю, багато батьків так роблять). Якщо це обійми будуть приємними, до 3-5 років звичка залишиться. Тому розставте руки і, коли дитина до вас прибіжить, міцно-міцно її обіймаючи затримайте обійми на кілька секунд.
14. Запропонуйте дитині бігати й стрибати, але при цьому постійно виконувати якусь просту дію. Наприклад, тримати сполученими вказівні пальці або обертати зап’ястками руки.
15. Зшийте мішечок, величиною з долоню і насипте в нього 3-4 ложки піску або крупи. Запропонуйте дитині бігати, стрибати і дуріти, утримуючи цей мішечок на голові. Обіцяйте їй щось приємне (пригостити чимось, пограти або почитати), якщо мішечок не впаде, поки не продзвенить таймер (в залежності від віку, часовий проміжок 1-5 хвилин).
16. Запропонуйте гру "Капітан і корабель". Капітан повинен віддавати команди ( "Направо", "Ліворуч", "Прямо"), а корабель чітко їм слідувати. Для дитини старшого віку можна вибрати мету (наприклад, доплисти до коридору) і розставити в кімнаті перешкоди (кеглі, м'які іграшки). Дитина може вибрати будь-яку з ролей.
17. Загородіть дорогу або схопіть бігаючу по квартирі дитину. Для того, щоб пройти (звільнитися) вона повинна відповісти на питання, що вимагає зосередження (Наприклад, назвати морську тварину, порахувати кількість вікон в квартирі або придумати п'ять слів на букву "А").
18. Попросіть дитину сісти на корточки і уявити, що вона м'ячик. Легенько хлопайте малюка по маківці і нехай він підстрибує. Прискорюйте і сповільнюйте хлопки, стежачи, щоб малюк стрибав згідно завданому темпу.
19. Попросіть малюка, що бігає по квартирі, виконувати ваші завдання (три рази підстрибнути, два рази збігати на кухню і назад, чотири рази зістрибнути з дивану). Важливо, щоб активні завдання поєднувалися з необхідністю вести підрахунок дій. За кожне виконане завдання малюйте дитині в альбомі квітку або машинку.
20. Запропонуйте дитині повторювати за вами всі слова та дії. Починайте показувати швидкі, різкі рухи або голосно кричіть. Поступово переходьте до більш спокійних, плавних рухів і тихою мовою.
Крім досягнення миттєвого ефекту, ці ігри також допоможуть дитині вчитися себе контролювати. Не забувайте, що і батькам важливо бути терплячими і не втрачати самоконтроль, оскільки дитина бере з вас приклад, відчуває і відображає ваш власний стан.
З дітьми все більш менш зрозуміло, а от що робити з дорослими? В яких теж є свої великі іграшки, які теж інколи носиться без зупинки, кричить не своїм голосом, хаотично махають руками і зовсім не чують, що ви їм говорите...
1. Малюка попросіть згадати, як кричить корова, жаба, собака. Або показати свою руку, ніс, коліна. Дитині старшого віку запропонуйте порахувати від 1 до 20, а потім від 20 до 1.
2. Замри - відімри. Варіацій цієї гри безліч. Наприклад, по команді "День" дитина стрибає, грає. А по команді "Ніч" робить вигляд, що спить. Або нехай малюк уявить, що він мишка і бігає-грає, поки ви не скажете "Кішка йде!". Замість словесної команди, можна давати звукову - плескати в долоні або дзвонити у дзвоник. З дітьми старшого віку пограти в "Море хвилюється".
3. Шторм-штиль. Варіація попередньої гри. Не вимагає повного завмирання, але "штиль" - це тихі, плавні рухи, шепіт. Що таке шторм, думаю, не треба пояснювати.
4. Домовтесь з малям, що як тільки ви натиснете йому на ніс, віно відразу "зупиняється". Можна розширити цю ідею, намалювавши пульт керування (або використовуйте непотрібний пульт від телевізора). Натисніть кнопку на пульті а ви кажете: "зменшую гучність (вимикаю звук, включаю уповільнення)". Нехай дитина виконує команди.
5. Запропонуйте дитині уявити, що вона тигр на полюванні. Вона має довго нерухомо сидіти в засідці, а потім стрибати і когось ловити. Або разом з дитиною ловіть уявних метеликів, до яких потрібно повільно і дуже тихо підкрастися. Під якимось ігровим приводом, сховайтеся разом під ковдрою і сидіть там тихо-тихо.
6. Запропонуйте дитині уявити себе китом. Нехай вона зробить глибокий подих і пірнає на глибину. Китові можна давати доручення плавати по різних материках або шукати щось на дні.
7. Попросіть малюка закрити очі (якщо він погодиться, зав’яжіть очі хусткою) і сидіть нерухомо, очікуючи певного сигналу. Наприклад, коли третій раз продзвенить дзвіночок. Або попросіть дитину щось зробити з закритими очима (скласти пірамідку, поставити машинку на підвіконня, зібрати з підлоги кубики).
8. Попросіть дитину виконати складний рух, який вимагає зосередженості (провести пальцем по намальованому лабіринту, провезти машину за мотузочку між кеглями). За виконання обіцяйте приз.
9. Спробуйте вправу на чергування напруження і розслаблення. Наприклад, можна уявно рухати важкий диван, а потім падати і відпочивати. Або запропонуйте малюку уявити, що його, і ваші долоні - це сніжинки. Нехай сніжинки плавно падають на землю. А потім візьміть уявний сніг з землі та з силою стискайте руки в кулаки (ліпіть сніжки).
10. Запропонуйте ще й таку гру. Ви говорите слово, а дитина намагається вимовити це слово голосніше, ніж ви. А потім, навпаки, попросіть малюка говорити тихіше, ніж ви.
11. Візьміть простирадло або тонке покривало і щільно запеленайте малюка. Вік дитини значення не має, але важливо, щоб їй ця гра подобалася. Ви можете взяти її на руки, покачати, заспівати пісеньку.
12. Візьміть серветку (або листок дерева) і підкиньте вгору. Скажіть дитині, що поки серветка падає, потрібно якомога голосніше сміятися. Але як тільки впаде, слід відразу замовчати. Грайте разом з дитиною.
13. Краще ще змалечку привчити дитину, що коли ви розставите руки, вона має бігти до вас в обійми (знаю, багато батьків так роблять). Якщо це обійми будуть приємними, до 3-5 років звичка залишиться. Тому розставте руки і, коли дитина до вас прибіжить, міцно-міцно її обіймаючи затримайте обійми на кілька секунд.
14. Запропонуйте дитині бігати й стрибати, але при цьому постійно виконувати якусь просту дію. Наприклад, тримати сполученими вказівні пальці або обертати зап’ястками руки.
15. Зшийте мішечок, величиною з долоню і насипте в нього 3-4 ложки піску або крупи. Запропонуйте дитині бігати, стрибати і дуріти, утримуючи цей мішечок на голові. Обіцяйте їй щось приємне (пригостити чимось, пограти або почитати), якщо мішечок не впаде, поки не продзвенить таймер (в залежності від віку, часовий проміжок 1-5 хвилин).
16. Запропонуйте гру "Капітан і корабель". Капітан повинен віддавати команди ( "Направо", "Ліворуч", "Прямо"), а корабель чітко їм слідувати. Для дитини старшого віку можна вибрати мету (наприклад, доплисти до коридору) і розставити в кімнаті перешкоди (кеглі, м'які іграшки). Дитина може вибрати будь-яку з ролей.
17. Загородіть дорогу або схопіть бігаючу по квартирі дитину. Для того, щоб пройти (звільнитися) вона повинна відповісти на питання, що вимагає зосередження (Наприклад, назвати морську тварину, порахувати кількість вікон в квартирі або придумати п'ять слів на букву "А").
18. Попросіть дитину сісти на корточки і уявити, що вона м'ячик. Легенько хлопайте малюка по маківці і нехай він підстрибує. Прискорюйте і сповільнюйте хлопки, стежачи, щоб малюк стрибав згідно завданому темпу.
19. Попросіть малюка, що бігає по квартирі, виконувати ваші завдання (три рази підстрибнути, два рази збігати на кухню і назад, чотири рази зістрибнути з дивану). Важливо, щоб активні завдання поєднувалися з необхідністю вести підрахунок дій. За кожне виконане завдання малюйте дитині в альбомі квітку або машинку.
20. Запропонуйте дитині повторювати за вами всі слова та дії. Починайте показувати швидкі, різкі рухи або голосно кричіть. Поступово переходьте до більш спокійних, плавних рухів і тихою мовою.
Крім досягнення миттєвого ефекту, ці ігри також допоможуть дитині вчитися себе контролювати. Не забувайте, що і батькам важливо бути терплячими і не втрачати самоконтроль, оскільки дитина бере з вас приклад, відчуває і відображає ваш власний стан.
З дітьми все більш менш зрозуміло, а от що робити з дорослими? В яких теж є свої великі іграшки, які теж інколи носиться без зупинки, кричить не своїм голосом, хаотично махають руками і зовсім не чують, що ви їм говорите...
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
Час відкриття сторінки: 0.061 секунд