...Здається, все так просто. Звичайний колієукладальний кран знімає рейко-шпальну решітку 25 метрів завдовжки і йже 10 тонн вагою із залізничного полотна, де намічено встаановити стрілку. Потужні бульдозери відгортають старий щебінь і готують майданчик для нової конструкції. І ось, нарешті, в горловину висувається спеціальний укладач рілочних переводів. І один за ним вони укладаються на земляне полотно. Монтери вправно скріплюють їх між бою. Все! Завдання виконані! Але щоб справитися з ним, витрачено чималі зусилля батьох десятків інженерно-технічних працівників, робітників. Але все це, зрештою, буде пізніше...
Ті результати, що фігурують згодом у звітах про фінансово-господарську діяльність підприємства, все-таки починаються, либонь, із самісінького його серця — виробничої зони. До речі, тим, хто не знає, де розташована КМС-193, роз’яснимо, що поблизу автошляхопроводу, який перетинає залізницю на трасі Шепетівка—Київ. Отже, на чималенькій території найбільше місця тут займає ланкоз-биральиа база, що займається ремонтом старопридатних колійних решіток, монтажем нових колійних решіток та стрілочних переводів. Людині, яка вперше потрапила серед штабелі сотень топи готових до відправлення решіток і стрілок, рейок та шпал, з яких будуть незабаром монтуватися решітки, якось навіть лячно стає.
Та в цьому нагромадженні бетону і металів вправно і чітко розбираються старший виконроб Олексій Васильович Дейнеко, майстри Олена Семен і ви а Тимошишина, Богдан Володимирович Да-пильчук, Петро Федорович Троц, бригадири Ігор Григорович Стецюк, Василь Олександрович Бойко, Олександр Євгенович Оніщук, Олександр Леонідович Мартишок, монтери колії Володимир Іванович Лясковський, Олександр Іванович Кузнєцов, Микола Володимирович Казмір-чук, Микола Пилипович Стецюк та інші.
Робота із металом та бетоном vkservice.com.ua/betononasos — важка, і особливо, якщо вона стосується колійного господарства. Але виконують її нарівні із чоловіками у цьому виробничому підрозділі представниці прекрасної статі Тетяна Миколаївна Безкоровайна, Тетяна Іванівна Огородпік, Галина Іванівна Піколайчук, Надія Іванівна Омельчук, Олена Йосипівна Служива, Ганна Петрівна Верещак, Наталія Петрівна Гончарук — слюсарі зі збирання металевих частин.
Капітальним та поточним ремонтом електрообладання та козлових кранів займається електроцех, колектив якого очолює майстер Сергій Миколайович Самолюк. Про завдання й обсяги викопуваних цим підрозділом робіт не варто нагадувати. Коротше кажучи, немає напруги — немає роботи. Та керівництво КМС-193, колеги па роботі впевнені, а так воно і є насправді, що електромонтер Василь Васильович Ліщии-ський, пала годжу вальник колійних машин та механізмів Іван Павлович Федас, машиністи козлових кранів Олена Петрівна Артеменко, Антон Миколайович Пяскорський, Лілія Василівна Юрєва, Микола Васильович Швець, Наталія Володимирівна Попова, В’ячеслав Романович Добропольський, такелажник Ігор Володимирович Васильченко та інші ніколи не підведуть і зривів у роботі не допустять.
Більшість працівників КМС-193 виконують так звані роз'їзди і роботи, іноді за сотні кілометрів віддомівки. Це стосується насамперед цеху машин важкого типу, що, зокрема, налічує 4 бульдозери Т-1 ЗО і 2 автогрейдери. Колектив займається підготовкою земляного полотна для вкладання колійної решітки. Окрім переліченої техніки, у роботу задіюються два вкладальних крани УК- 25/ 9-18 та п’ять самохідних моторних платформ для демонтажу старогіридатної колійної решітки та вкладання нової.
Під керівництвом досвідченого майстра Миколи Миколайовича Дреуса цю техніку обслуговують справжні фахівці: машиністи бульдозерів Микола Степанович Палій, Сергій Васильович Плакса, Віктор Васильович Хотячук, Володимир Володимирович Рибак, машиністи автогрейдера Леонід Васильович Лахай, Микола Іванович Мельник, машиністи вкла-дального крана ЧК-25/8-18 Олександр Іванович Опла-тииеький, Василь Олексійович Мазур, Володимир Андрійович Служивий, Анатолій Іванович Барановський, Володимир Іванович Поліщук.
Будівельна група, очолювана майстром Романом Михайловичем Поліщуком, за кількістю працюючих невелика, але обсяг виконуваних робіт значний. Це перш за все, поточний ремонт будівель та приміщень. Із своїми обов’язками добре справляються рамник Олександр Олександрович Бейзимов, тесляр Валерій Леонідович Кротович, слюсар-сантехнік Володимир Іванович Дембіцький.
В обов’язки колективу автотранспортного цеху входить перевезення на об’єкти робітників та матеріалів верхньої будови колії. У розмові з нами майстер Богдан Олександрович Волкович розповідає, що свою відповідальну спеціальність поважають і сумлінно працюють водій автобуса ЛАЗ-695 Микола Анатолійович Кошетар, водій автомашини ГАЗ-66 Михайло Миколайович Рабчевський, водії Григорій Політович Лецта Олександр Феодосійович Рабюк, машиніст екскаватора Василь Васильович Захарчук, слюсар-ремонтник Олександр Вікторович Олійник.
Завдання колективу колійно-машинної станції № 193 передусім полягає у реконструкції та модернізації колій та стрілочних переводів. Підприємство — одне з небагатьох споріднених на Південно-Західній залізниці, тож географія діяльності досить таки обширна. Завершальну стадію усіх запланованих колійних робіт виконує ремонтна колона під керівництвом старшого виконроба Олексія Івановича Салєнка. Тон завше задають майстри Володимир Миколайович Пшеничний і Василь Олександрович Ляшук, бригадири Анатолій Микола й о в и ч Гол о ва ць к и й та Віктор Михайлович Семе-нов, монтери колії Ігор Іванович Терещук, який має стаж роботи більше десятка років, Павло Григорович Гіетрук, Віктор Петрович Пасчник.
Саме ці трудівники роблять вагомий внесок у підготовку столичної магістралі до впровадження європейських швидкостей для вітчизняних експресів. Саме ці колійних справ майстри наближають старт швидкісного руху між Києвом і Львовом. Цьогоріч шепетівські колійники спільно з колегами Короестенської КМС-122 модернізували 25,9 км колії на дільниці Київ — Коростень, а на дільниці Коростень - Шепетівка шепетівчанами модернізовано 5,7 км колії.
Спільно з усіма колективами всіх колійних машинних станцій Південно-Західної залізниці КМС-193 виконувала роботи з посиленого капітального ремонту на дільниці Київ — Коростень і зокрема, на станції Пост Обвідний, де загалом намічено полагодити 50 км колії. Якщо ж окреслити географію виконаних тільки цього, року робіт, то згадаємо, що шепетівські колійники працювали на ділянках Бориспіль —ст. Георгія Кірии, Васильки—Боярка, Чоповичі — Малин, Курне — Смолка, Степок — Стапішовка, Біла Церква — Раток, на станціях Шепетівка, Фастів, Кожанка, Ольшаниця та інших.
Якщо ж вдатися до статистики, то результати фінансово - господарської діялності КМС-193 з початку року задовольняють сповна керівництво підприємства, а також Південно-Західної залізниці. Доходи склали 3940 тис. гривень, отримано прибутку 1154 тис. гривень.
Зрештою, якщо ми надалі будемо наводити цифри, пересічному читачеві вони все одно нічого конкретного не скажуть. Найголовніше те, що шепетівські колійники, як мовиться, задніх не пасуть, працюють у нормальному робочому ритмі.
О. Свердлюк.