- Форум
- На дозвіллі
- Автомобілі
- Чи треба балакати з ДАІ-шником? А головне - як і в чому буде сенс розмови?
Чи треба балакати з ДАІ-шником? А головне - як і в чому буде сенс розмови?
- НЕкремлебот
- Автор теми
- Платиновий учасник
Менш
Більше
- Дописи: 603
- Подяка отримана: 156
10 трав. 2015 10:23 #97923
від НЕкремлебот
Чи треба балакати з ДАІ-шником? А головне - як і в чому буде сенс розмови? був створений НЕкремлебот
Із консультацій ГО "Спілка безпеки управління"Антикорупція"":
Правила поведінки при зустрічі з працівником ДАІ
Досить часто водії не знають, як поводитися при зустрічі з працівником ДАІ. Ми прокоментуємо основні правила поведінки водія при зустрічі з ДАІ на основі законодавчих актів:
1.Якщо вас зупиняє будь-який працівник міліції, потрібно обов'язково зупинитись із дотриманням правил дорожнього руху (ПДР). Згідно ст..5 Закону України «Про міліцію» кожен працівник міліції зобов’язаний назвати своє прізвище, ім’я по батькові, звання та пред’явити на вашу вимогу службове посвідчення.
2.При зупинці необхідно: Запитати в даного працівника міліції П.І.Б., звання, посаду, вимагати пред’явити службове посвідчення, запитати про причину зупинки, тобто що саме ви порушили.
Інспектору рекомендовано зупиняти транспортні засоби за наявності ознак правопорушення. Наказ МВС № 111 від 27.03.2009 року, який затверджує інструкцію з діяльності підрозділів ДПС ДАІ МВС України:
13. Підстави для зупинки працівником Державтоінспекції МВС транспортного засобу
13.1. Підставою для зупинення транспортних засобів є:
13.1.1. Порушення ПДР водіями.
13.1.2. Характер руху транспортного засобу викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка та періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму).
13.1.3. Відсутність номерних (го) знаків (а) на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів.
13.1.4. Наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу.
13.1.5. Наявність даних, що свідчать про причетність транспортного засобу або водія до скоєння ДТП чи злочину.
13.1.6. Перебування транспортного засобу в розшуку.
13.1.7. Необхідність опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння ДТП, адміністративного правопорушення, злочину, свідками якого вони є або могли бути.
13.1.8. Необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів.
13.1.9. Проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і
керування транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб і вантаж.
13.1.10. Виконання рішень уповноважених на те державних органів про обмеження чи заборону руху.
13.1.11. Якщо технічний стан транспортного засобу або спосіб закріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників
дорожнього руху.
13.1.12. Порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
3. Після зупинки вам не обов'язково виходити з машини. Ні один нормативно-правовий акт водія до цього не зобов'язує. Наказ №111:
14.1. У разі прийняття працівником підрозділу ДПС рішення про зупинку транспортного засобу останній повинен врахувати всі його наслідки (причину зупинки, дорожні умови, інтенсивність руху, освітлення або видимість ділянки дороги, можливий досвід водія).
14.2. Сигнал про зупинку транспортного засобу подається працівником підрозділу ДПС з тротуару (обочини) у зрозумілій для водіїв формі (сигналів), за допомогою жезла регулювальника, свистка чи рукою. При цьому жезлом (рукою) вказується безпосередньо на транспортний засіб, який зупиняється, та на пропоноване місце зупинки.
14.3. Місце для зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен вказувати так, щоб після повної зупинки останній знаходився попереду патрульного автомобіля (автобуса, мотоцикла) чи поста на відстані до 20 метрів.
14.4. Після повної зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен підійти до водія з дотриманням заходів особистої безпеки.
14.5. Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний привітатися, повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення, чітко й зрозуміло відрекомендуватися (назвати свою посаду, звання та прізвище) та висловити вимогу про передачу водієм посвідчення на право керування транспортним засобом, реєстраційного документа на транспортний засіб та поліса (сертифіката) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів для перевірки.
4. Якщо на безлюдній дорозі (в темний час доби) вас намагається зупинити працівник ДАІ (якщо він здається вам підозрілим), можете не зупинятись. Але ваші шанси доїхати до першого поста ДАІ можуть дорівнювати нулю. Працівники міліції можуть використати табельну зброю. Тому краще зупиніться, але дверцята авто обов'язково зачиніть. «Забороняється зупиняти транспортні засоби на ділянках доріг із обмеженою видимістю, до і після повороту, безпосередньо перед перехрестями, у зоні залізничних переїздів та в інших небезпечних місцях, за винятком випадків необхідності їх невідкладного зупинення для уникнення настання тяжких наслідків».
5. Працівник ДАІ має обов'язково представитись, назвати своє ім'я, прізвище і посаду. Наказ № 111:
27.2. Під час звернення до учасників дорожнього руху працівник підрозділу ДПС повинен чітко відрекомендуватися, назвавши свою посаду, спеціальне звання, прізвище та причину, суть звернення.У разі звернення громадян (одержання інформації про злочин тощо) працівник підрозділу ДПС зобов'язаний вжити заходів щодо надання допомоги і діяти відповідно до своїх службових обов'язків.У розмові з громадянами працівники підрозділів ДПС зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі грубощі, вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії, що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються виконання службових обов'язків.На вимогу громадянина працівник підрозділу ДПС зобов'язаний пред'явити службове посвідчення.
6.Переписати номер жетона працівника ДАІ. Див.п.5
7.Дізнатися про причину зупинки (на основі - п. 2.14 ПДР).
8.У випадку проявлення перших ознак неввічливого відношення вимагати надати службове посвідчення (на основі Наказу МВС №111). Прізвище, ім'я, по батькові та посаду переписати на листок паперу (для можливої подачі скарги до вищого за ієрархією підрозділу, прокуратури та суд).
Щодо неввічливого ставлення:
У розмові з громадянами працівники ДПС зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі: гордовитий тон, грубощі, вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії, що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються виконання службових обов'язків. 17.7. У взаємовідносинах з учасниками дорожнього руху забороняється:
звертатися до учасників дорожнього руху на "ти";
використовувати погрозливі чи ображаючі жести;
допускати при спілкуванні зневажливий тон, грубість,
неввічливе викладення зауважень, вирази або репліки, які ображають
людську гідність, погрози;
пред'являти безпідставні звинувачення.
9.На вимогу показати багажник або салон вимагайте пояснення причин огляду транспортного засобу (на основі пп. "в" п. 2.14 ПДР).
10.Вимагайте пояснити права затриманої особи та надати пояснення в письмовому вигляді
11.Подзвонити за телефоном довіри Департаменту ДАІ МВС України (який має бути записаний у пам'ять телефону) і повідомити про намагання провести незаконний огляд транспортного засобу (нижче нами зазначені телефони довіри Департаментів ДАІ МВС Українини у всіх її областях).
12.Написати скаргу на дії працівників ДАІ у вищестоящу організацію, прокуратуру (суд). Див.п.9.
13.Відрізнити інспектора ДАІ можна за формою. Працівники ДАІ мають бути одягненими в темно-синю форму та кашкети циліндричної форми. У темний час доби – у жилети з жовтими світловідбиваючими смугами на написом «ДПС». Крім того, старі значки на куртках відміняють. Замість них на груди повісять із одного боку п’ятикінечну зірку, з іншого - металеву табличку. На зірці буде назва регіону, а на табличці – прізвище, ім'я та по батькові. У деяких областях така форма вже з'явилася.
14.При складанні протоколу про адміністративне правопорушення після того, як його заповнить інспектор, обов'язково треба написати пояснення. Відмова в дачі пояснення буде прирівняна до визнання правопорушення. Усі пусті графи відмітити «Z». У рядку «Підпис порушника» перекреслити слово «Порушник» і підписатися нижче.
І головне, не порушувати правила дорожнього руху.
Зосередимо увагу на оформленні протоколу.
Якщо би водієві після складання протоколу надали принаймні декілька днів для того, щоб підготувати заперечення на інкриміноване йому правопорушення, порадитись з правознавцем, детально вивчити протокол та фотознімки (відеозаписи), ретельно розібратись із дорожньою ситуацією, яка стала ймовірною причиною вчинення порушення… І тільки після цього виносили постанову по справі. Можна здогадатись, що про такий перебіг подій можна тільки мріяти (Не в правилах наших працівників ДАІ відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні – склав протокол і відразу ж постанову про накладення штрафу виписують (показник по штрафу зроблено!)). Однак, водій власними силами може зробити неможливим винесення постанови одночасно з протоколом, і як наслідок, виграти час для підготовки захисту свої прав.
Цей проміжок часу для водія є дуже важливим – водій, по-перше, заспокоїться та зможе зосередитись на проблемі звинувачення, яке йому фактично пред’явлено у протоколі, по-друге, зможе виразно та грамотно сформулювати пояснення до протоколу, по-третє, отримає можливість самостійно перевірити правомірність дій працівника ДАІ під час зупинки водія та складання протоколу. Для цього не потрібно докладати багато зусиль чи професійно володіти знаннями в галузі права. Необхідно лише знати декілька випадків, коли розгляд справи на місці складання протоколу неможливий в силу закону або ускладнений певними обставинами. Мова не йде про те, що необхідно впасти на проїжджу частину і вдавати, що болить живіт, чи схопила судома, чи стався серцевий напад, і потрібна невідкладна допомога (хоча такі випадки в практиці існують і інколи рятують від покарання за керування в нетверезому стані).
Правова допомога
Розглянемо перший необхідний крок у поведінці водія, який є головним та основоположним всіх наступних. Це право на захист – правову допомогу. Згідно ч.1 ст.268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: ...при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи. Зазначене право на правову допомогу гарантується статтею 59 Конституції України: «Кожен має право на правову допомогу… Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.». Дане право є непорушним та не може бути обмежене в жодному випадку в силу ст.64 Конституції України: «Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень.
Право на правову допомогу мають навіть самі юристи, оскільки, наприклад, юрист з сімейних правовідносин може не володіти знаннями в галузі законодавства про адміністративні правопорушення. Слід також зауважити, що право на правову допомогу гарантоване також міжнародними документами, зокрема, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основних свобод, ратифікованої Верховною Радою України 17.07.1997; статтею 2 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права від 16.12.1966, ратифікованого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 19.10.1973; принципами 1, 19 «Основних принципів, що стосуються ролі юристів», прийнятих восьмим конгресом ООН з питань попередження злочинності і поводження з правопорушниками 27серпня – 7 вересня 1990 року.
Згідно законодавства про адміністративні правопорушення, щоб отримати право на правову допомогу, про це слід заявити клопотання. Якщо водієві буде у цьому відмовлено працівником ДАІ, такі дії будуть визнані незаконними в судовому порядку, а постанову про накладення штрафу без надання права на правову допомогу – скасовано. Адже, водій в такому випадку буде позбавлений свого законного права на отримання кваліфікованої юридичної допомоги, що суперечитиме не лише законодавству України та Основному Закону (Конституції), а й міжнародним правовим актам, що діють і на території нашої держави. Крім того, Пленум Верховного Суду України Постановою №14 від 23.12.2005р. «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті» звертає увагу судів на неприпустимість під час розгляду справ про адміністративні правопорушення ігнорування прав осіб, яких притягають до відповідальності (п.24).
Отже, при складенні стосовно водія протоколу про вчинення ним адміністративного правопорушення, слід обов’язково подати клопотання про надання права на правову допомогу, а в графі протоколу «пояснення» зробити запис: «З обставинами викладеними в протоколі не згоден, порушень правил дорожнього руху не вчиняв. Мною заявлено клопотання про надання права на захист, що додається.»
І це не останній мій допис з довгими копіпастами.... Намагатимуся бути в тренді форуму....
Правила поведінки при зустрічі з працівником ДАІ
Досить часто водії не знають, як поводитися при зустрічі з працівником ДАІ. Ми прокоментуємо основні правила поведінки водія при зустрічі з ДАІ на основі законодавчих актів:
1.Якщо вас зупиняє будь-який працівник міліції, потрібно обов'язково зупинитись із дотриманням правил дорожнього руху (ПДР). Згідно ст..5 Закону України «Про міліцію» кожен працівник міліції зобов’язаний назвати своє прізвище, ім’я по батькові, звання та пред’явити на вашу вимогу службове посвідчення.
2.При зупинці необхідно: Запитати в даного працівника міліції П.І.Б., звання, посаду, вимагати пред’явити службове посвідчення, запитати про причину зупинки, тобто що саме ви порушили.
Інспектору рекомендовано зупиняти транспортні засоби за наявності ознак правопорушення. Наказ МВС № 111 від 27.03.2009 року, який затверджує інструкцію з діяльності підрозділів ДПС ДАІ МВС України:
13. Підстави для зупинки працівником Державтоінспекції МВС транспортного засобу
13.1. Підставою для зупинення транспортних засобів є:
13.1.1. Порушення ПДР водіями.
13.1.2. Характер руху транспортного засобу викликає підозру в спроможності водія керувати ним (різка та періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму).
13.1.3. Відсутність номерних (го) знаків (а) на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів.
13.1.4. Наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу.
13.1.5. Наявність даних, що свідчать про причетність транспортного засобу або водія до скоєння ДТП чи злочину.
13.1.6. Перебування транспортного засобу в розшуку.
13.1.7. Необхідність опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння ДТП, адміністративного правопорушення, злочину, свідками якого вони є або могли бути.
13.1.8. Необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка при оформленні адміністративних матеріалів.
13.1.9. Проведення цільових заходів (операції, відпрацювання, оперативні плани) для перевірки документів на право користування і
керування транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб і вантаж.
13.1.10. Виконання рішень уповноважених на те державних органів про обмеження чи заборону руху.
13.1.11. Якщо технічний стан транспортного засобу або спосіб закріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників
дорожнього руху.
13.1.12. Порушення визначеного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
3. Після зупинки вам не обов'язково виходити з машини. Ні один нормативно-правовий акт водія до цього не зобов'язує. Наказ №111:
14.1. У разі прийняття працівником підрозділу ДПС рішення про зупинку транспортного засобу останній повинен врахувати всі його наслідки (причину зупинки, дорожні умови, інтенсивність руху, освітлення або видимість ділянки дороги, можливий досвід водія).
14.2. Сигнал про зупинку транспортного засобу подається працівником підрозділу ДПС з тротуару (обочини) у зрозумілій для водіїв формі (сигналів), за допомогою жезла регулювальника, свистка чи рукою. При цьому жезлом (рукою) вказується безпосередньо на транспортний засіб, який зупиняється, та на пропоноване місце зупинки.
14.3. Місце для зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен вказувати так, щоб після повної зупинки останній знаходився попереду патрульного автомобіля (автобуса, мотоцикла) чи поста на відстані до 20 метрів.
14.4. Після повної зупинки транспортного засобу працівник підрозділу ДПС повинен підійти до водія з дотриманням заходів особистої безпеки.
14.5. Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов'язаний привітатися, повідомити про причину зупинки транспортного засобу і суть скоєного правопорушення, чітко й зрозуміло відрекомендуватися (назвати свою посаду, звання та прізвище) та висловити вимогу про передачу водієм посвідчення на право керування транспортним засобом, реєстраційного документа на транспортний засіб та поліса (сертифіката) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів для перевірки.
4. Якщо на безлюдній дорозі (в темний час доби) вас намагається зупинити працівник ДАІ (якщо він здається вам підозрілим), можете не зупинятись. Але ваші шанси доїхати до першого поста ДАІ можуть дорівнювати нулю. Працівники міліції можуть використати табельну зброю. Тому краще зупиніться, але дверцята авто обов'язково зачиніть. «Забороняється зупиняти транспортні засоби на ділянках доріг із обмеженою видимістю, до і після повороту, безпосередньо перед перехрестями, у зоні залізничних переїздів та в інших небезпечних місцях, за винятком випадків необхідності їх невідкладного зупинення для уникнення настання тяжких наслідків».
5. Працівник ДАІ має обов'язково представитись, назвати своє ім'я, прізвище і посаду. Наказ № 111:
27.2. Під час звернення до учасників дорожнього руху працівник підрозділу ДПС повинен чітко відрекомендуватися, назвавши свою посаду, спеціальне звання, прізвище та причину, суть звернення.У разі звернення громадян (одержання інформації про злочин тощо) працівник підрозділу ДПС зобов'язаний вжити заходів щодо надання допомоги і діяти відповідно до своїх службових обов'язків.У розмові з громадянами працівники підрозділів ДПС зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі грубощі, вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії, що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються виконання службових обов'язків.На вимогу громадянина працівник підрозділу ДПС зобов'язаний пред'явити службове посвідчення.
6.Переписати номер жетона працівника ДАІ. Див.п.5
7.Дізнатися про причину зупинки (на основі - п. 2.14 ПДР).
8.У випадку проявлення перших ознак неввічливого відношення вимагати надати службове посвідчення (на основі Наказу МВС №111). Прізвище, ім'я, по батькові та посаду переписати на листок паперу (для можливої подачі скарги до вищого за ієрархією підрозділу, прокуратури та суд).
Щодо неввічливого ставлення:
У розмові з громадянами працівники ДПС зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі: гордовитий тон, грубощі, вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії, що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються виконання службових обов'язків. 17.7. У взаємовідносинах з учасниками дорожнього руху забороняється:
звертатися до учасників дорожнього руху на "ти";
використовувати погрозливі чи ображаючі жести;
допускати при спілкуванні зневажливий тон, грубість,
неввічливе викладення зауважень, вирази або репліки, які ображають
людську гідність, погрози;
пред'являти безпідставні звинувачення.
9.На вимогу показати багажник або салон вимагайте пояснення причин огляду транспортного засобу (на основі пп. "в" п. 2.14 ПДР).
10.Вимагайте пояснити права затриманої особи та надати пояснення в письмовому вигляді
11.Подзвонити за телефоном довіри Департаменту ДАІ МВС України (який має бути записаний у пам'ять телефону) і повідомити про намагання провести незаконний огляд транспортного засобу (нижче нами зазначені телефони довіри Департаментів ДАІ МВС Українини у всіх її областях).
12.Написати скаргу на дії працівників ДАІ у вищестоящу організацію, прокуратуру (суд). Див.п.9.
13.Відрізнити інспектора ДАІ можна за формою. Працівники ДАІ мають бути одягненими в темно-синю форму та кашкети циліндричної форми. У темний час доби – у жилети з жовтими світловідбиваючими смугами на написом «ДПС». Крім того, старі значки на куртках відміняють. Замість них на груди повісять із одного боку п’ятикінечну зірку, з іншого - металеву табличку. На зірці буде назва регіону, а на табличці – прізвище, ім'я та по батькові. У деяких областях така форма вже з'явилася.
14.При складанні протоколу про адміністративне правопорушення після того, як його заповнить інспектор, обов'язково треба написати пояснення. Відмова в дачі пояснення буде прирівняна до визнання правопорушення. Усі пусті графи відмітити «Z». У рядку «Підпис порушника» перекреслити слово «Порушник» і підписатися нижче.
І головне, не порушувати правила дорожнього руху.
Зосередимо увагу на оформленні протоколу.
Якщо би водієві після складання протоколу надали принаймні декілька днів для того, щоб підготувати заперечення на інкриміноване йому правопорушення, порадитись з правознавцем, детально вивчити протокол та фотознімки (відеозаписи), ретельно розібратись із дорожньою ситуацією, яка стала ймовірною причиною вчинення порушення… І тільки після цього виносили постанову по справі. Можна здогадатись, що про такий перебіг подій можна тільки мріяти (Не в правилах наших працівників ДАІ відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні – склав протокол і відразу ж постанову про накладення штрафу виписують (показник по штрафу зроблено!)). Однак, водій власними силами може зробити неможливим винесення постанови одночасно з протоколом, і як наслідок, виграти час для підготовки захисту свої прав.
Цей проміжок часу для водія є дуже важливим – водій, по-перше, заспокоїться та зможе зосередитись на проблемі звинувачення, яке йому фактично пред’явлено у протоколі, по-друге, зможе виразно та грамотно сформулювати пояснення до протоколу, по-третє, отримає можливість самостійно перевірити правомірність дій працівника ДАІ під час зупинки водія та складання протоколу. Для цього не потрібно докладати багато зусиль чи професійно володіти знаннями в галузі права. Необхідно лише знати декілька випадків, коли розгляд справи на місці складання протоколу неможливий в силу закону або ускладнений певними обставинами. Мова не йде про те, що необхідно впасти на проїжджу частину і вдавати, що болить живіт, чи схопила судома, чи стався серцевий напад, і потрібна невідкладна допомога (хоча такі випадки в практиці існують і інколи рятують від покарання за керування в нетверезому стані).
Правова допомога
Розглянемо перший необхідний крок у поведінці водія, який є головним та основоположним всіх наступних. Це право на захист – правову допомогу. Згідно ч.1 ст.268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: ...при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи. Зазначене право на правову допомогу гарантується статтею 59 Конституції України: «Кожен має право на правову допомогу… Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.». Дане право є непорушним та не може бути обмежене в жодному випадку в силу ст.64 Конституції України: «Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень.
Право на правову допомогу мають навіть самі юристи, оскільки, наприклад, юрист з сімейних правовідносин може не володіти знаннями в галузі законодавства про адміністративні правопорушення. Слід також зауважити, що право на правову допомогу гарантоване також міжнародними документами, зокрема, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основних свобод, ратифікованої Верховною Радою України 17.07.1997; статтею 2 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права від 16.12.1966, ратифікованого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 19.10.1973; принципами 1, 19 «Основних принципів, що стосуються ролі юристів», прийнятих восьмим конгресом ООН з питань попередження злочинності і поводження з правопорушниками 27серпня – 7 вересня 1990 року.
Згідно законодавства про адміністративні правопорушення, щоб отримати право на правову допомогу, про це слід заявити клопотання. Якщо водієві буде у цьому відмовлено працівником ДАІ, такі дії будуть визнані незаконними в судовому порядку, а постанову про накладення штрафу без надання права на правову допомогу – скасовано. Адже, водій в такому випадку буде позбавлений свого законного права на отримання кваліфікованої юридичної допомоги, що суперечитиме не лише законодавству України та Основному Закону (Конституції), а й міжнародним правовим актам, що діють і на території нашої держави. Крім того, Пленум Верховного Суду України Постановою №14 від 23.12.2005р. «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті» звертає увагу судів на неприпустимість під час розгляду справ про адміністративні правопорушення ігнорування прав осіб, яких притягають до відповідальності (п.24).
Отже, при складенні стосовно водія протоколу про вчинення ним адміністративного правопорушення, слід обов’язково подати клопотання про надання права на правову допомогу, а в графі протоколу «пояснення» зробити запис: «З обставинами викладеними в протоколі не згоден, порушень правил дорожнього руху не вчиняв. Мною заявлено клопотання про надання права на захист, що додається.»
І це не останній мій допис з довгими копіпастами.... Намагатимуся бути в тренді форуму....
Ці користувачі подякували: Dj Os
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Форум
- На дозвіллі
- Автомобілі
- Чи треба балакати з ДАІ-шником? А головне - як і в чому буде сенс розмови?
Час відкриття сторінки: 0.058 секунд