Семінар-практикум екологічних об’єднань гуртків в ЦЕНТУМ
24 листопада 2011 року в Шепетівському міському центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді відбувся семінар-практикум екологічних об’єднань гуртків з питання «Можливості розвитку учнів в гуртках», в якому взяли участь методист Хотячук Т.М., керівники гуртків ЦЕНТУМ, керівники екологічних гуртків та вчителі біології навчальних закладів міста.
Роботу семінару вела методист ЦЕНТУМ Хотячук Т.М.. Власний досвід роботи презентували вчитель біології НВО № 3 та педагог організатор НВК № 2.
В системі освіти творчі можливості, закладені у кожній дитині природою, мають бути розвинені та педагогічно скориговані. Навчальний заклад, а саме вчитель, повинні закласти підгрунтя розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.
Если вы хотите купить фотообои на стену или заказать фотообои под свой вкус, рекомендуем https://www.art-oboi.com.ua/fotooboi-na-pol. Лучший выбор обоев по самым оптимальным ценам!
Учасники семінару активно обговорили проблеми більшості школярів, які не вміють максимально розкрити свій творчий потенціал, проявити ініціативу, аргументовано відстояти свою точку зору, спираючись на власний життєвий досвід, відхилитися від шаблона та проявити фантазію, оригінальність, завзятість.
Моніторинг діяльності гуртків визначив такі основні психолого-педагогічні умови, які сприяють творчій діяльності учнів, самоорганізації їхньої особистості у навчально-виховному процесі, а саме:
– забезпечення можливості реалізації учнями своїх здібностей у найважливішій сфері його життєдіяльності, а саме в позаурочній діяльності (в гуртках, факультативах за інтересами) з метою самоутвердження учня, розвитку у нього почуття самоповаги;
– сприяння самовизначенню кожного учня в усіх сферах позашкільного життя через індивідуальний вибір;
– сприяння прояву особистості кожного учня у певному виді громадської діяльності для його самовизначення, самореалізації через них;
– створення творчої атмосфери, здорового морально-психологічного клімату в колективі через утвердження принципів педагогіки співпраці;
– своєчасна позитивна оцінка діяльності учня у навчально-виховному процесі для розвитку у нього почуття задоволення;
– уміння педагогів помічати, розвивати й оцінювати неповторну творчу індивідуальність кожного учня.
Досвід підтверджує, що необхідно враховувати специфічні особливості кожної людини, що, звичайно, не протирічить тому, що об’єднує всіх людей. Процес дозвілля не може обійтися без поляризації свободи і порядку. Без мети немає виховання. Але мета, що не досягла повного стандарту освіти, вихованості молодої людини, втрачає сенс.
Ми повинні оволодіти педагогічною творчістю, вершиною якої є вільне, постійне відкрите творення нового процесу навчання і виховання підростаючого покоління.