Розділ Суспільство

Обличчям до людей

Автор 24 лютого 2012, 01:17

В нашому місті трапляються ситуації, коли без жодного огляду на те, хто ти і чим займаєшся, однаково почуваєш себе з неприємним присмаком меншовартості. Мабуть, кожен здогадався, про які моменти йде мова - про очікування в коридорах влади за потрібним іноді папірцем - звичайною довідкою про склад родини чи документами більшої ваги - дозволу на будівництво, торгівлю, перерахунку пенсії тощо.

Після кількагодинного стояння в темному коридорові, де світло з'являється лише тоді, як відкриваються одна з таких же темних дверей, у багатьох, мабуть, виникає невимовне бажання взяти квиток і майнути геть до справжньої Європи, щоб нарешті забути про хамство та "чінопочітаніє". Але не для всіх це вихід. Колись Юрій Андрухович з цього приводу написав: ""Я живу в країні, яка нікуди мене від себе не відпустить - вона вчепилася в поли мого плаща своїми спазмотичними суглобами, готова роздерти мене на шматки з великої своєї любові".

Так, безумовно, народжується бажання щось змінити, насамперед, повернути чиновників обличчям до людей. Кількість органів, держчиновників постійно збільшується і у нашому місті, а громадяни, фактично, опинилися перед цією армією чиновників, не знаючи, де шукати порятунку в довжелезних коридорах влади. Необхідно щось міняти. І виконавчий комітет Шепетівської міської ради, визнаючи ці проблеми, вирішив вдатися до якісно нових транформацій і зробив це дивним способом, а саме: влаштуванням лабіринту для надання послуг громадянам. Завдяки цьому методу люди вже не стоять перед кабінетами, а бігають коридорами в пошуках цих кабінетів. Як у тій казці: підеш наліво - в управління соцзахсту населення не попадеш, бо двері на 2-му поверсі закриті; підеш направо - до керівництва містом, поготів, не попадеш, бо двері на 3-му поверсі закриті. Якщо ж тобі необхідно папірець в податковій інспекції отримати, то потрібно знати, насамперед саме який він тобі потрібен, бо ідентифікаційний номер видають зліва, а інші довідки з правої сторони. Зручно було громадянам, в тому числі людям похилого віку, придбати бланки довідок внизу у холі, зробити ксерокс, та влада вирішила, що так нецікаво, необхідно рухатися на 5-й поверх приміщення, турбуються, бо знають, рух - то життя. Так і продовжують усі бігати поверхами, опановуючи цей "якісно" новий підхід наближення послуг до споживачів.

Попри численні негаразди і проблеми, що їх нам створює влада, є й певні позитивні моменти, і насамперед у нашому світосприйнятті. Жити так, як ми жили раніше дедалі важче, тому якісні зміни, насамперед, переорієнтування чиновників на їх служіння народу необхідне. Чи готові вони до цього? На сьогоднішній день констатуємо, що ні. Замість того, щоб вихвалятися на сайті про свою роботу, необхідно удосконалювати систему надання послуг шляхом введення регламентів, Реєстру адміністративних послуг як бази для їх електронного одержання. А поки що думка про службовців не вельми висока. Для переважної більшості це зашкарублий [недо]освічений корупціонер, який першим стає на заваді будь-яким змінам.

Ми щиро переконані, що недалекий той час, що це буде не так. І тому закликаємо вас до співпраці. Будемо вдячні усім, хто висловиться у форумі на сайті чи в коментарях.

 

0
репостів
0
репостів