Розділ Суспільство

Реформи жкг по-шепетівськи

Автор 02 лютого 2012, 16:03

     Ще в березні 2011 року Шепетівська міська організація ВО “СВОБОДА» проводила в Шепетівці акцію протесту та пікетування сесії міської ради проти політичних репресій та необдуманої «комунальної реформи». Рішення про «комунальну реформу» було прийнято не з першого разу. Під тиском мітингуючих рішення підготовлене міським головою та його першим заступником не набрало достатньої кількості голосів. До наступного засідання з частиною незговірливих депутатів було проведено «роз’яснювальну роботу» і «комунальна реформа» пішла по Шепетівці.

    Зараз на ринку послуг панують приватні управлінські компанії «Управдом» (Тихончук Роман) та «Житлофонд» (Цегеля Василь), які на момент проведення конкурсу мали мабуть лише що по одній лопаті, а ні фахівців,  а ні відповідної техніки чи приладдя, проте конкурс в КП «Житлосервіс», якимось дивним чином виграли.

Невідомо до цього часу, чи є приміщення вказані в юридичних документах цих приватних компаній їх власністю, чи вони їх орендують.

      І от вже спорожнів двір колишнього ЖЕКу, виїхала у невідомому для людей напрямку техніка, повивозили і обладнання. Щоправда, нещодавно знайшлися зниклі  книжечки з КП «ЖИТЛОСЕРВІС» про сплату комунальних послуг. Вони якимись незрозумілим способом з’явились в приватному підприємстві «Житлофонд», яке вже поставило на них  свої печатки і, вводячи людей в оману, роздає наліво і направо.

 Як головний аргумент нововведень у комунальній сфері міста  С. Антонюк наводив приклад того, що простому мешканцю це буде обходитися дешевше, бо ж мовляв в цих приватних структурах не буде такої кількості працівників, а це вплине на собівартість. Депутати від ВО «СВОБОДИ» не голосували за ці «реформи», які не мали ні реальної стратегії,  ні плану. За рішеннями депутатів Шепетівської міської ради з промерської більшості вже тоді було видно протекціонізм, та й те, хто саме врешті виграє всі конкурси і на кого будуть працювати новоспечені приватні компанії. І якщо, в чергове ошуканий шепетівчанин, до цього часу ще міг десь повірити в слова С. Антонюка, що цільові кошти йдуть на конкретні роботи і раціонально використовуються, або в те, що приватник не буде відганяти від себе людину, якщо вона хоче замовити якісь послуги, а самі приватники тільки лишень і мріють, як у Шепетівці посприяти створенню ОСББ… . , то, зателефонувавши в довідкову службу приватних управлінських компаній, зможете на собі переконатися, що воно таке цей новий сервіс.

     Велике здивування мабуть викликав у багатьох шепетівчан і договір про надання послуг з утримання багатоповерхових будинків та при будинкових територій нашого міста, який було опубліковано на сторінках «Шепетівського вісника» .

      Управлінські компанії склали його таким чином, що основні наші права, як споживачів, ними було викинуто, а нам залишили лише право платити і з радістю чекати на нові тарифи. До речі, в листопаді  виконком вже включив до свого плану роботи на 2012 рік питання нових тарифів.

Але поки що дещо про інше, а саме, про те, що робити з цими договорами та з платою за комунальні послуги. Плата за послуги згідно з чинним законодавством має залишатися 6 місяців незмінною (як при «Житолосервісі»), а потім будемо чекати її здешевлення.

Яким чином усунути ті прояви несправедливості та відмовитись від недобросовісно підготовлених приватними «жеками» договорів? І що буде, якщо це питання пустити на самотік?

      Саме головне, про що ми повинні пам’ятати, це те, що правовою підставою до впорядкування  відносин між Виконавцями ( теперішніми ПП, якими керують Р. Тихончук та В. Цегеля) та Споживачами (ми з вами) є вимоги Постанови Кабінету Міністрів № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» від 20.05.2009 р. Крім цього, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», кожен власник квартири має право ініціювати процедуру укладення договору з Виконавцем.  Хтось скаже, що навіщо щось там робити, як платив, так і буду платити. Проте, сьогодні ситуація вже кардинально змінилася і не на користь звичайних мешканців. Після появи в Шепетівці приватних компаній на ринку комунальних послуг та внесених Верховною радою змін до Житлового кодексу, які дозволяють проводити виселення з квартир. Незабаром може статися так, що частина мешканців залишиться без даху над головою.

Отож, давайте подивимося, що нам підсунули «реформатори» та зробимо найбільш суттєві зауваження до  Договору:

1) вислів « згідно рішення виконавчого органу місцевого самоврядування», який часто  використовується в договорі, є досить узагальненим для конкретного договору, оскільки виконавчим органом місцевого самоврядування  згідно діючого законодавства є будь-який відділ , чи управління «білого дому» , наприклад, відділ культури, або ж сім’ї ,  молоді та спорту. Тарифи ж затверджує виконком Шепетівської міської ради, отож, саме цей орган має бути вказаним у договорі;

2) в розділі «Права та обов’язки» приватники сором’язливо забули дописати слова з Постанови КМУ, що в разі перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт споживач має право на отримання компенсації  в розмірі, що передбачений чинним законодавством;

3) в розділі 3.4 «Управлінська компанія» зобов’язана» не вписано пункт про те, що вона повинна «відшкодувати споживачеві збитки, завдані його майну та (або) приміщенню, шкоду, заподіяну життю та здоров’ю споживача внаслідок ненаданих послуг або надання послуг неналежної якості»;

4). в розділі  «Відповідальність сторін» договору мало б бути вказано кількість відсотків щомісячної плати за послугу за кожну добу її ненадання;

5). хоча в пункті 1.2,  розділу «Предмет договору» і сказано, що «... невід'ємною частиною договору є витяг рішення виконавчого органу місцевого самоврядування про затвердження тарифів на послуги, які відносяться до договору», даний додаток відсутній ;

 6). забули приватні структури вказати і те, що вони діють згідно Правил утримання житлових будинків і прибудинкових територій, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу Україна № 76 від 17.05.2005р....»;

 7). нічого не сказано про структуру тарифів, періодичність та строки виконання робіт і до договору ця інформація не прикладена.

 

Отже, даний  договір, порушує наші з Вами права, а саме:


1. У запропонованому варіанті Договору не зазначено те, що обов'язково повинно бути зазначено :

- вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг;

- порядок перерахунків розмірів плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості;
            - порядок контролю якісних (кількісних) показників надання послуг та звіту сторін;

- порядок вимірювання обсягів та визначення якості зазначених послуг;

- порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту);

- порядок здійснення планових і капітальних ремонтів (ремонту під'їздів, заміни вікон і дверей у під'їздах, асфальтування прибудинкової території, відповідно до нормативів зазначених у Правилах утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України № 16 від 17.05.2005 р .)
а) графік і терміни надання послуг, їх якісні та кількісні показники;


б) терміни виконання та усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг;

в) порядок відшкодування збитків, завданих майну споживача та / або приміщенню, шкоди, завданої його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного санітарного стану території або неповного надання послуг.


г) порядок зменшення розмірів плати за перевищення строків проведення ремонтно-профілактичних робіт і відшкодування компенсацій за перевищення встановлених термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт


е) пеня, яка сплачується споживачем, у разі несвоєчасного внесення платежів за надані виконавцем послуги.


ж) перелік робіт, виконуваних квартиронаймачем та власником квартири за особисті кошти при проведенні ремонту квартири;


з) вимоги нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг, за які споживач несе відповідальність.


2.  В п 7.1 розділу «Строк дії договору» написано: « Цей договір укладається строком на з роки і набирає чинності з дня його укладання», а в оголошення В. Цегеля та Р. Тихончук пишуть, що договір набуває чинності з 1серпня 2011 року і вважається підписаним споживачем… .

Прочитане Вами є незначною частиною того, що можна поліпшувати та змінювати в таких договорах, залежно від будинку та кількості наданих послуг. Звичайний мешканець повинен пам’ятати, що захист його прав у його власних руках і якщо Ви промовчите на це «правове хамство» з боку приватних компаній та мовчазного потакування міського голови, то вже наступного 2012 року отримаємо нові тарифи ось на таких, а може і ще на гірших умовах.

Для того, щоб запобігти неправовим діям Ви маєте право написати заяву на ім’я  одного з керівників приватних структур, вказавши, що Ви готові платити за надані послуги, і вимагаєте від нього, щоб Вам відповідно до чинного законодавства надіслали договір (в 2-х екз). Свій лист необхідно відправити поштою з повідомленням про вручення. Після отримання договорів складіть нову заяву про Вашу готовність підписати даний договір, але на інших умовах. та акт-притензію щодо змісту договору, перерахувавши в ньому вищевказані пункти. І якщо Ви відстоїте свої інтереси зараз, то в 2012 році зможете платити менше за рахунок розуміння того, які послуги Вам надаються і чому вони стільки коштують.

БОРІТЕСЯ, ПОБОРИМО! 

Останнє редагування 07 січня 2024, 14:46
0
репостів
0
репостів