Зміни до закону про рекламування азартних ігор вступили в дію в жовтні 2023 року. Крім запровадження нових обмежень та штрафних санкцій, законодавець доручив державному регулятору (КРАІЛ) контролювати відповідність рекламних матеріалів та їх розміщення законодавчим нормам. Відповідно до внесених змін, Кабінет Міністрів України наприкінці листопада ухвалив постанову, яка розширює повноваження КРАІЛ.
Основні обмеження щодо просування азартних розваг
Згідно зі статтею 22-1 закону про рекламу, заборонено розміщувати рекламні матеріали на тему азартних ігор в:
- довідкових, наукових та навчальних виданнях;
- друкованих ЗМІ;
- метрополітені та на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспорту;
- місцях проведення заходів, цільовою аудиторією яких є неповнолітні.
На радіо та телебаченні рекламувати гральні компанії та їх послуги можна лише у нічний час — з 23 год до 06 год. У рекламі, як це роблять ліцензійні оператори на кшталт Ферст казино, обов’язково має бути попередження про небезпеку виникнення гральної залежності.
Які права та обов’язки отримав регулятор
Постановою КМУ визначено, що КРАІЛ має право визнавати рекламу недобросовісною чи прихованою, а використані у ній порівняння неправомірними. У разі встановлення таких фактів Комісія повинна вжити заходів, щоб зупинити розповсюдження таких матеріалів. Принагідно зазначимо, що легальні оператори, серед них і Vbet казино Україна, просувають свої послуги відповідно підписаного у 2021 році Меморандуму про доброчесну рекламу.
Своєю постановою Кабмін також урегулював питання стосовно того, як саме КРАІЛ здійснюватиме контрольні функції стосовно дотримання закону рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами.
Відтепер регулятор має такі повноваження:
- виявляти порушення законодавчих норм щодо рекламування азартних ігор. розглядати заяви, скарги, звернення та інші повідомлення, отримані від третіх осіб стосовно наявних порушень закону та реагувати на них;
- розглядати справи про порушення законодавства особами, які замовляють рекламний продукт, виготовляють його та розповсюджують;
- у разі виявлення порушення складати акт;
- надавати/надсилати замовникам реклами, її виробникам і розповсюджувачам обов’язкові для виконання приписи про усунення допущених відхилень від закону.
Для ефективного державного контролю регулятор має право вимагати від осіб (фізичних та юридичних) надати йому:
- документи,
- усні чи письмові пояснення,
- відео- й аудіозаписи.
Більше на цю тему можна дізнатися на сайті Terrikon Online.
Рекламодавці, виробники й розповсюджувачі реклами, які порушили закон та ігнорують законні вимоги КРАІЛ, можуть бути оштрафовані. Під санкції можуть потрапити перевізники, метрополітен, українські друковані ЗМІ, блогери, організатори культурно-розважальних заходів для дітей, оператори теле- і радіомовлення тощо. Максимальний розмір штрафу становить наразі понад 2 млн грн.