З 2014 року попит на OTT-сервіси в світі виріс у чотири рази — кількість глядачів телебачення нового покоління перевищила позначку в 600 млн людей. В Україні цей показник становить близько 1 млн. В останні місяці зростанню числа користувачів сприяє пандемія COVID-19, адже з впровадженням карантину 38% українців стали частіше дивитися телешоу, фільми та серіали.
Розберемо докладніше, що являє собою інтернет-ТБ і чи замінить воно традиційне мовлення?
Поняття «інтернет-телебачення»
Як видно з назви, мовлення ведеться через мережу інтернет. Існує два типи трансляції — IPTV і OTT. Тут ми будемо докладніше розглядати другий варіант як більш інноваційний і той, що не має жорсткої прив'язки до конкретного провайдера.
OTT-сервіс (over-the-top — «над приставкою») — це інтерактивна платформа для перегляду відеоконтенту через звичайне інтернет-з'єднання. Щоб дивитися серіали, фільми тощо, потрібно лише мати телевізор з функцією Smart TV чи Android-приставку, або ж використовувати спеціальні додатки для мобільних пристроїв.
Як розвиваються ОТТ-сервіси
Технологія OTT зародилася близько 15 років тому і стрімко поширилася по світу на тлі розвитку інтернету. За прогнозами Fortune Business Insights, обіг світових ОТТ-сервісів досягне $87 млрд вже у 2026 році. Щорічно витрати на ОТТ-сервіси в середньому ростуть на 40%.
Щоб виділитися на тлі конкурентів, OTT-сервіси намагаються привабити користувачів оригінальним контентом. Крім того, вони полюють за ексклюзивною кінокласикою та серіалами, які полюбилися мільйонам.
Також деякі OTT-сервіси експериментують зі способами монетизації. Наприклад, вони застосовують можливість покупки безпосередньо в сервісі по тій же банківській картці, яку прив'язали до оплати підписки.
Переваги ОТТ-сервісів
Основною перевагою OTT-сервісів є мобільність — вони дозволяють користувачам отримувати доступ до контенту з одного акаунту на різних пристроях. Для глибших та яскравіших вражень від перегляду OTT-сервіси вводять такі цікавинки, як пропуск вступу до кожної серії чи перегляд всієї реклами на початку фільму, щоб та не відволікала від фільму чи серіалу.
Також ефіром телеканалів можна легко керувати — ставити на паузу, перемотувати або дивитися програму з початку.
Контент групується за типом, тематикою та іншими параметрами, щоб користувач зміг легше та швидше знаходити щось нове. Якщо ж не вдається знайти телеканал, фільм або серіал у пошуку, то сервіс запропонує альтернативний контент, який обирається на основі уподобань користувача.
За інформацією авторитетного видання Performance Research, 70% американців після карантину планують дивитися кіно будинку, а не в кінотеатрах. Є підстави вважати, що ця частка зросте і серед українських користувачів завдяки тому, що телевізори стають доступними та більш функціональними.
Де дивитися інтернет-телебачення
Для перегляду телебачення глядачі користуються традиційними способами — підключають кабельне, супутникове або ж ефірне ТБ. Деякі з цих видів відомі високою якістю картинки та відсутністю збоїв. Однак більше вагомих переваг немає, і тут радше показуються недоліки. Так, для підключення кабельного ТБ потрібно підписати контракт, і прокласти кабель у квартиру. Для супутникового мовлення потрібен дорогий тюнер з маркуванням УТБ. А ефірна «цифра» відрізняється малою кількістю каналів (всього 32) і дуже слабким сигналом у віддалених районах країни.
Тому десятки тисяч українців переходять на інтернет-телебачення. У країні працюють декілька великих операторів ОТТ-телебачення. Одним з найвідоміших є Divan.TV. Цей сервіс дозволяє дивитися телешоу, фільми та серіали всюди, де є інтернет. Якісний контент доступний будь-коли на Smart TV, мобільних пристроях і комп'ютерах. Крім того, кожен користувач отримує доступ до онлайн-кінотеатру з новинками прокату та відомими кінохітами.
Крім того, глядачі можуть користуватися добіркою нових європейських і американських серіалів HBO, CBS, Showtime, Starz та інших студій. За це нічого не потрібно доплачувати. Щоб приєднатися до родини Divan.TV та дивитися телебачення нового покоління, достатньо мати доступ до швидкісного інтернету.