Якими мають бути результати просування сайту? Як зрозуміти, що найнятий SEO оптимізатор у Києві не просто так отримує свою заробітну плату? Основна мета комплексу дій, які називають Search Engine Optimization або SEO – поява вашого ресурсу серед лідерів пошукової видачі.
До успішних результатів роботи, спрямованої на просування сайту також належать:
- зростання трафіку із пошукових ресурсів;
- збільшення кількості відвідувачів на сторінках ресурсу. Логічно, що більше відвідувачів призводить до наступного результату;
- зростання кількості замовлень послуг, продажу товару;
- збільшення прибутку.
Для відстеження цих та інших метрик використовують спеціальне програмне забезпечення або онлайн-ресурси. Фахівці, які надають послуги з просування сайту, зазвичай використовують декілька різних систем. Найпопулярніші з них – Serpstat, Google Analytics.
Для оцінки результативності просування використовується низка показників. До них належать:
- відсоток конверсії, що показує скільки користувачів з усієї кількості відвідувачів сайту здійснили цільову дію. Цей показник обчислюється шляхом розподілу кількості лідів на кількість трафіку з пошукових систем та множенням на 100%. Іноді зростання трафіку саме собою не дає потрібного нам результату, адже кінцева мета – продаж товару та зростання прибутку;
- ціна одного ліда. Не секрет, що у вартість просування сайту крім оплати робота фахівця входять також інші витрати, що становлять бюджет на SEO-просування. Відповідно, що дешевше нам обходиться отримання одного ліда, тим краще. Як дізнатися ціну ліда? Потрібно лише поділити бюджет на SEO на загальну кількість лідів;
- кількість ключових фраз у лідерах. Часто цей показник є основним для оцінки наскільки ефективним було локальне просування сайту в пошуковій видачі. Однак з ним варто бути уважним, оскільки важливо оцінювати не лише кількість фраз, а й їхній склад. Фрази не мають бути однотипними, а їхня оптимальна кількість має бути в межах від 50 до 100 залежно від призначення та обсягу самого ресурсу;
- поведінкові фактори, такі як кількість відмов, активність користувачів на сторінці та час перебування, кількість додавань до закладок тощо.
В аналітичних системах можна знайти безліч інших показників, за якими власники сайту та фахівці з просування можуть оцінити успішність SEO-розкрутки. Які з них застосовувати, а які ні – залежить насамперед від ресурсу.