Продакт-менеджер - це фахівець, який займається створенням і просуванням на ринку нового затребуваного продукту високої якості.
Професія продакт-менеджер, або, якщо по-українськи, менеджер по продукту, для ринку досить нова і дуже перспективна. Особливо цікава вона буде тим, хто цікавиться різними сферами діяльності, тому що об'єднує в собі і бізнес, і технології, і піар, і інші напрямки. Але потрібно враховувати, що доведеться працювати з дуже великими обсягами інформації.
Освіта
Профільної вищої освіти за напрямом продакт-менеджменту поки не існує. В якості базової відмінно підійдуть економіка, менеджмент і маркетинг. Продакт-менеджмент іноді можна вибрати в якості спеціалізації і присвятити йому свій дипломний проект.
Однак у зв'язку з затребуваністю професії починає з'являтися постдипломна і додаткова освіта за цим напрямом. Наприклад, курс для продакт менеджерів Олега Якубенкова під назвою «Product Manager: управління продуктом на основі даних» можна пройти практично не виходячи з дому.
Особливості професії
Якщо спробувати визначити діяльність продакт-менеджера типологічно, то вона в першу чергу управлінська. Управляти доведеться буквально всім і відразу та при цьому не забувати координувати діяльність в усіх напрямках.
Відповідальність продакт-менеджера за продукт починається ще на стадії розробки його концепції. Для початку необхідно проаналізувати вимоги ринку і підготувати продукт, який буде в повній мірі його задовольняти. При цьому не можна забувати і про конкурентів - потрібно знати, як зробити свій продукт унікальним на тлі інших пропозицій. Процес виробництва товару теж знаходиться під контролем продакт-менеджера.
Коли продукт нарешті готовий, починається наступна стадія - маркетинг. На цьому етапі дуже важливо розробити грамотну стратегію і вчасно поставити завдання дизайнерам, маркетологам та іншим співробітникам. Не менш важливо знайти спосіб грамотно представити новий продукт інвесторам, щоб викликати до нього інтерес.
Але і після запуску товару на ринок і його презентації покупцям робота продакт-менеджера не закінчується. Він постійно відстежує зміну позицій продукту на ринку, рейтинги бренду і ефективність вжитих маркетингових кроків. Якщо в стратегію просування вносяться якісь зміни, продакт-менеджер стежить за їх впливом на затребуваність продукту.
Робота за цією спеціальністю, як можна зрозуміти, дуже динамічна. По суті, продакт-менеджер виступає як своєрідний генератор ідей для підвищення популярності продукту і збільшення прибутку від нього. А для досягнення своїх цілей чітко і ефективно управляє величезною командою з самих різних фахівців.
Працевлаштування
Без продакт-менеджера зараз не може обійтися жодна велика компанія або стартап в будь-якій сфері. Наявність такого співробітника значно підвищує шанси проекту на успіх і спрощує комунікацію між співробітниками.
Просування по кар'єрних сходах можливо в двох напрямках. Можна або вирости до управління цілою групою товарів або змінити робочий продукт і перейти в більш великий проект.