Тенденції розвитку рітейлу в Україні

На роздрібну торгівлю впливають багато факторів: політична та економічна ситуація в світі, дохід споживачів, розвиток технологій. Тому тренди в роздрібній торгівлі постійно змінюються. Щоб виявити головні споживчі тренди, рітейлери проводять опитування та маркетингові дослідження. Це допомагає утримувати старих і залучати нових покупців. Компанія Мегапос допомогла нам розібратися у цьому питанні.

Розвиток роздрібної торгівлі в Україні багато в чому залежить від ситуації в країні. Аналіз ринку товарів щоденного споживання показує, що люди намагаються скоротити кількість необов'язкових покупок до мінімуму. Зниження доходів вплинуло на купівельну спроможність. Олексій Дорошенко (глава Асоціації постачальників торговельних мереж) заявив, що у 2 кварталі 2016 року, люди купили на 15% менше товарів, ніж у першому кварталі 2016.

Боротьба за покупців призвела до посилення конкуренції між торговими мережами. Українські рітейлери зайнялися розробкою ніші дискаунтерів (магазини з найнижчими цінами). До вже існуючих АТБ і Ашан приєдналася мережа THRASH! від корпорації Fozzy Group. Станом на жовтень 2016 року, магазини мережі були відкриті в Києві, Харкові, Львові, Запоріжжі, Черкасах, Кременчуці.

Сьогодні споживачі цілеспрямовано приходять в магазин у пошуках акцій. Більше 40% українських споживачів заявили, що прийшовши в магазин, шукають акційний товар. Наприклад, в мережі АТБ в 2016 році на частку промопродаж припадає 5% від загального товарообігу мережі.

Така практика вимагає постійної зміни цін, а відповідно і друку цінників. Добре що зараз існує величезний асортимент принтерів етикеток та штрих-кодів, як от для прикладу в цьому каталозі.

Серед головних тенденцій - збільшення числа приватних торгових марок (private label). Для торгових мереж це відмінний спосіб залишитися на плаву в період кризи. Вперше приватна марка з'явилася в торговій мережі «Наш край» в 2002 році. З кожним роком їх кількість збільшувалася. Експерти прогнозують зростання конкуренції між відомими брендами і приватними марками. За першими варто гучне ім'я, за другими низька ціна. У 2016 році серед private label (СТМ) особливо зросли продажі непродуктових категорій.

Вибір приватних марок - популярний споживчий тренд. У 2016 році було проведено опитування про ставлення споживачів до private label. 16% українських споживачів заявили, що навіть якщо їх фінансове становище поліпшиться, вони продовжать користуватися приватними марками.

Крім того, споживачі вважають за краще купувати приватні марки у добре відомих мереж. Завдяки ритейл-брендингу, такі мережі створили позитивне враження у споживачів і тепер асоціюються з якісною продукцією.

0
репостів
0
репостів