Розділ Освіта

Веремієнко Аліна та Шевчук Діана - двохсотбальники з Ізяславської громади

Автор Ірина Верцінська 08 липня 2023, 10:47

Цей навчальний рік був особливо важким та напруженим через умови воєнного стану. Однак наша українська молодь довела, що вона здібна, наполеглива та незламна, бо на своєму освітньому фронті показала чудові результати. Національний мультитест лишився позаду. Серед випускників 2022/2023 н.р. Ізяславської громади є дві учениці, які знають англійську мову та математику краще за інших. Тож нещодавно мені вдалося поспілкуватись із зірковими ексучасницями НМТ – випускницями Ізяславського ліцею №5 Веремієнко Аліною та Шевчук Діаною, які досягли неймовірних результатів, а саме потрапили в число найздібніших учнів України.

Аліна Веремієнко безпомилково виконала всі завдання мультитесту з двох предметів – математики та англійської мови, і отримала 400 балів. Крім того, українську мову склала на 190 балів. З гордістю можна сказати, що Аліна потрапила в кількість учнів по Україні 408, які склали два предмети на 400 балів.

Діана Шевчук досягла висоти з англійської мови, отримавши з цього предмета 200 балів. Прикро, що з української мови до 200 не вистачило лише 5 балів.

Розмова з Аліною Веремієнко

Аліно, розкажи, будь ласка, про свої відчуття після того, як ти побачила свої результати.

Найперше, що я відчула, було полегшення. Полегшення від того, що тест, нарешті, закінчився, що тепер можна буде не просиджувати щодня по три-чотири години за математикою і пробними тестами, що можна буде більше не хвилюватись про результати, бо вони вже є прямо переді мною, на екрані. У мене як камінь з душі звалився. Потім прийшла радість. Чесно кажучи, я спочатку не повірила, коли побачила, що у мене все правильно з математики, бо саме в результатах із цього предмета найбільше сумнівалась. А вже потім мене охопила гордість: ось вони, результати моєї праці, вона таки не пішла в нікуди.

Торішня зима виявилась дуже складною для навчання через перебої зі світлом. І якщо в Ізяславі енергопостачання було дещо кращим , то в селі Васьківці, де ти проживаєш, світла не було по 14-16 годин на добу. Як тобі вдавалось навчатись?

Ліхтарик і планування дня відповідно до графіка відключень світла творять чудеса. Учитися з ліхтариком не було великою проблемою, труднощі виникали швидше на психологічному фоні, особливо в перші тижні відключень, коли навіть графіка нормального не було. Коли все ж таки світло вдома застаєш тільки дві, а, якщо пощастить, чотири години на добу, то хоч-не-хоч мотивація щось робити зникає зовсім. З часом вдалось доволі добре адаптуватись, графік став чотири на чотири, тому навчатись знову вдавалось з комфортом.

Хто для тебе був мотиватором у навчанні: мама, учителі, друзі? А хто для тебе був зразком для наслідування?

Напевно, протягом навчання в одинадцятому класі мене найбільше мотивувало саме те, що цей рік останній. Якщо я вже закінчила попередні класи на відмінно, то чому б і не закінчити на відмінно ще й цей. За всі роки якось навіть приїлося, що це не можливість, а потреба. Також мотивувало те, що я звикла робити справи якісно: якщо вже почала, то потрібно цю справу виконати достойно. Що ж до зразків для наслідування, то ними були мої друзі та деякі вчителі — справді неймовірні й талановиті люди, якими я дуже захоплююся. Вони всі, інколи самі того не знаючи, мотивували мене ставати кращою та гідною людиною.

Аліно, «гризти» граніт науки – це важка праця. Як ти реагувала на труднощі під час підготовки? Чи відчувала ти втрату мотивації і як з цим справлялась?

Звичайно, мотивація часто зникала, особливо коли я допускала забагато помилок у пробних тестах. Я злилася, розчаровувалася, без цього ніяк. Здебільшого це означало, що мені потрібно було зробити перерву і продовжити наступного дня – спокійно зробити аналіз помилок. Також дуже допомагала мама, яка завжди мене підтримувала і спонукала вірити в себе.

Аліно, за тобою будуть «полювати» найпрестижніші університети України. Якими критеріями ти будеш користуватись під час вибору закладу вищої освіти?

Найперше, на що я зверну увагу, - це безпека. Можливо, якби не війна, то націлювалась б у Київ, але зараз якось трохи страшнувато. Також хотілося б навчатися в тому місці, де оцінюють та цінують твої знання і навички, а не те, скільки грошей ти заплатиш. І, звичайно, де є комфортне та доступне житло й робота — все- таки зараз варто бути готовою до всього.

Розмова з Діаною Шевчук

Діано, всі дуже хочуть дізнатись про секрети твого успіху під час НМТ. Як ти готувалась до тестування? Як організовувала час для підготовки? Може, маєш якісь лайфхаки? Поділись ними з майбутніми одинадцятикласниками.

Якщо серед учнів вимовити два заклятих для них слова “підготовка до іспитів”, то в головах у більшості почнуть прокручуватись сірі картинки з відмовою від розваг, друзів, прогулянок та відсутністю сну. Проте це лише міф, який люди самі собі вигадують. Насправді, більшість зазнає невдачі через неправильний розподіл часу. У перший день підготовки ми всі такі мотивовані й думаємо, що можемо вивчити половину обсягу матеріалу за пів години. У результаті забуваємо про відпочинок, а інколи про сон та їжу і, як правило, втомлюємось до такої міри, що очі ледве -ледве тримаються розплющеними. І, звичайно, що після такого стресу організм буде здригатися від першої згадки про математику наступного дня. І тоді велика частина учнів відступає і боїться тієї підготовки як чорт хреста і кадила. А перед самим іспитом намагається пройти всю програму НМТ, вбиваючи свою нервову систему. Отже, так робити - неправильно. Перше, що ви маєте - організувати свій час та створити свою таймдошку, де буде список всього, що потрібно вивчити,адже у всіх є можливість встановлювати собі точне нагадування, як в аптеці. Важливо в процесі розподілу часу між предметами виставити пріоритетність: на складніші предмети для вас - більше часу. Ніколи не забувайте про відпочинок, раціональне харчування та здоровий сон. Ніякого героїзму і подвигів! Це лише зупинить процес підготовки. Наступним кроком буде прибрати усі відволікаючі чинники. У вас вмикається режим “не турбувати” на телефоні. Далі заздалегідь попередьте шумних сусідів і своїх батьків про свої наміри підготуватись у повній тиші. Головне - бути чесними та щирими з собою. Організація, логіка та самовіддача - запорука успіху. Також прогулянки чи спорт можуть непогано вас відволікти, підбадьорити ти підвищити ваш рівень концентрації.

Упродовж навчання в школі ти неодноразово була учасником і переможцем обласного етапу олімпіад з навчальних предметів. Якимось чином вони вплинули на високі результати НМТ?

Насправді, я б радила брати участь в олімпіадах лише з тих предметів, які вам цікаві або є фундаментом вашої майбутньої професії. І тоді підготовка до них буде корисною. До того ж процес проведення олімпіад нагадує тестування, і тому, коли ви зіштовхнетесь з таким вже не вперше, вам буде легше. Організм буде знати, як правильно реагувати на стрес у таких ситуаціях.

Для кожного учасника НМТ – це стрес. Чи варто боятись тестування? Як побороти хвилювання та паніку? Хто підтримував тебе та вселяв надію?

Тестування боятися точно не варто, а ось чого варто - це себе й своїх думок. Усі хвилювання та тривожність народжуються в наших головах. І чомусь багато хто починає усувати симптоми таблетками або ще чимось гіршим. А потрібно всього лиш впоратися із джерелом цих негативних почуттів. Адже проблема не в тестуванні, а у вашому ставленні до нього. Вам необхідно подивитись з іншого боку на іспит та підготовку, думати позитивно про себе і свої результати. Багато в кого тривожність виникає, коли ми бачимо, що хтось робить більше ніж ми. Запам'ятайте - це не привід щось змінювати у своєму графіку. Ніколи не скорочуйте час, відведений на “перезавантаження” організму. Пам'ятайте: у кожного свій рівень витривалості, стресостійкості і відновлення. І тільки ви знаєте себе й свої рамки можливого. Також важливо спочатку не дивитися на результат, адже ви тільки почали і за один день чи тиждень не побачите шаленого стрибку своїх знань. А це може бути таким злим демоном на плечі, який буде сидіти і нашіптувати вам, що ви робите недостатньо і треба зменшувати час відпочинку. Тому концентруйтесь на ваших діях, а не на результаті, і пам'ятайте, що головне - системність. Якщо ви відчуваєте, що вас накриває, то спробуйте зайнятись своєю улюбленою справою, можливо, це малювання або перегляд цікавого фільму. Хочу сказати, що більшість людей лякає невідомість - обдумайте все негативне та спробуйте ставитись до цього спокійно. І найголовніше: мені сильно допомогла щира підтримка та поради моїх найкращих друзів. Моральна та емоційна близькість та усвідомлення того, що завжди є з ким поговорити та обговорити неймовірно допомагають. Тому не соромтеся попросити про допомогу. Друзі - це чудово. А ще якщо ви всі разом готуєтесь до іспиту й розділяєте труднощі підготовки! Підходити до виконання завдання разом - весело та ефективно. Вирішувати задачу гуртом - це коли Глєб сидить шокований нею і бурчить, що нічого не вийде, Дарина знаходить креативні шляхи вирішення, Аня агресивно списує пів зошита, а Аліна знаходить таке геніальне рішення, нестандартність якого дивує навіть вчителів.

На твою думку, такий високий результат дає тобі «зелене світло» для вступу до омріяного вищого навчального закладу? Чи хотіла б ти, щоб незалежне оцінювання скасували?

На мою думку, цьогорічне НМТ - це вміння себе правильно налаштувати. Я гадаю, що технічне забезпечення тесту було не найкращим, рівень складності завдань у різні дні - різний. І тому я не можу сказати, що НМТ - це найоб'єктивніший спосіб оцінювання знань. Але якщо заплющити очі на всі неприємні обставини і не враховувати технічні недопрацьовані елементи, то я хочу сказати, що такий тип оцінювання досить точний і приємний для майбутніх студентів. Можливість вибору предмета за бажанням допомагає перевірити знання, які потрібні для професії. Тому скасування НМТ - точно не моє бажання. Я б лише хотіла, щоб саму систему проведення доопрацювали.

«Часи змінюються – і ми змінюємось разом з ним»,- так говорить латинське прислівя. А якою, на твоє переконання, має бути школа майбутнього?

Школа - не тільки навчання, це важлива сходинка в житті кожної дитини. яка формує певну систему цінностей, погляди на життя, взаємини з іншими. Саме тут відбувається перша глобальна соціалізація людини. Я гадаю, що було б досить доречно впровадити поглиблене вивчення тільки тих предметів у старших класах, які необхідні для майбутньої професії. Виділяючи більше часу на необхідне, дитина зможе отримати більше актуальних знань, і це значно більше підготує її до вступу в омріяний університет. Також мені хотілося б впровадження більшої кількості завдань, які потребують роботу в команді, адже це розвиває комунікабельні навички та здружує дітей.

Дякую учасницям за щирі та відверті відповіді. З вами, як завжди, було дуже цікаво.

Мені пощастило навчати цих «зіркових» учениць. На уроках літератури вони були не просто відповідальними та старанними вихованками, а цікавими співрозмовниками, однодумцями, особистостями, у яких глибоко розвинене критичне мислення. Упродовж навчання в школі повітря над ними було «наелектризоване» колосальною наполегливістю, старанністю та інтелектуальною працею. Від щирого серця бажаю нашим «двохсотбальникам» подальших успіхів та нових зіркових досягнень!

Інтерв’ю підготувала

учитель Ізяславського ліцею №5 імені О.П.Онищука

Ірина Верцінська

Останнє редагування 08 липня 2023, 10:53
0
репостів
0
репостів