Розділ Суспільство

Славутчан обурив текст проекту Закону про зміни меж районів Хмельниччини

14 червня в приміщенні Будинку рад під головуванням міського голови м. Славута Василя Сидора, міського голови м. Нетішин Олександра Супрунюка, голови Славутської районної ради Леоніда Радзивілюка, голови Славутської районної державної адміністрації Богдана Маршука відбулося засідання з обговорення проекту Закону України  «Про зміну меж районів Хмельницької області» (№10348 від 30.05.19 р.).

Причиною такого зібрання послугувала наступна ситуація. Згідно із поданим проектом на Хмельниччині планується створення трьох районів – Хмельницького, Кам’янець-Подільського та Шепетівського.

А ось Славутського району взагалі немає в переліку, який значиться у проекті закону.

Також на зібранні було розглянуто звернення громадської організації «Майдан» щодо переходу Славути та Славутського району до Рівненської області.

Попередньо були направлені листи-запрошення народним депутатам, авторам законопроекту – С. Мельнику, В. Мельниченко, М. Федоруку, представнику нашого округу Р. Мацолі, голові Хмельницької обласної ради М. Загородному, в.о. голови Хмельницької обласної державної адміністрації В. Кальніченку, депутатам Хмельницької обласної ради О. Миклушу, А. Фрідману, І. Гладуняку, С. Микульському, головам Берездівської,  Ганнопільської,  Крупецької,  Улашанівської ОТГ, керівникам громадських організацій.

Своє роз’яснення з піднятого питання надав начальник юридичного відділу Хмельницької обласної ради Сергій Циц:

У статті 92 Конституції України йдеться про те, що адміністративно-територіальній устрій в Україні визначається в порядку, передбаченому та закріпленому Законом України. Проте на сьогоднішній день Верховна Рада самоусунулась від регулювання даного питання. Питання зміни територіальних меж чітко відображено в Земельному Кодексі України (ст. 173, 174), де вказано, що рішення щодо змін меж районів приймає Верховна Рада за подання Кабінету Міністрів. Нам не відомо чи по обговорюваному сьогодні законопроекту було подання Кабміну, але якщо заглибитись, то ще у 2017 році були внесені зміни до даних норм Земельного Кодексу, якими практично самоусунули територіальні громади щодо подальшого вирішення їх долі, змін їхніх меж. Таким чином, обласні ради, обласних депутатів позбавили права брати участь у цьому процесі. У той же час законодавством чітко визначено, що експертиза щодо зміни меж районів  повинна обов’язково відбуватися (але цього зроблено не було). Тому, на мою думку, оприлюднений законопроект не відповідає вимогам чинного законодавства.

Заступник начальника управління регіонального розвитку та будівництва ОДА Світлана Пасічник зазначила наступне:

Те, що в законопроекті не вказано Славутського району – це виключно технічна помилка і, як нам було повідомлено, даний документ буде відкликано і відредаговано. Щодо рішення, чому саме Шепетівку було обрано центром майбутнього району, вплинуло три фактори, якими ми керувалися: це локація госпітального округу, вузлової залізничної станції та кількість населення.

Міський голова м.Славута Василь Сидор висловив свою позицію:

Сьогодні перед нами стоїть питання законності та конституційності прийняття таких важливих рішень.

Коли ми увійшли в процес децентралізації, міста Славута та Нетішин були одними із перших в Україні, які оголосили наміри об’єднатися. Проте, нас викинули з цього процесу. Голова ЦВК відмінив законне рішення і ми не змогли створити Славутську ОТГ п’ять років тому. Це було політично вмотивоване рішення. Чим керувалися – законами, логікою чи політичною доцільністю?

Що сьогодні ми отримали від децентралізації – передачу усіх державних зобов’язань на нас. Окрім цього, маючи атомну електростанцію ми втратили 180 млн. грн через те, що нас не фінансують уже 5 років. Працюючи на цій землі, піднімаючи економіку, розвиваючись, з нами навіть не порадилися, коли утворювали райони.

Те, що Славути сьогодні немає в переліку районів – свідома акція, бо неможливо помилитися, пройшовши всі необхідні процедури через юридичні відділи Верховної Ради, офіційно зареєструвавши проект закону. Чим керувалися, коли частину Нетішинської ОТГ віднесли до 189 округу, а частину до 190? Це все було логічно і законно? Знову ж таки говоримо про політичну спекуляцію. В першу чергу потрібно прийняти закон про адміністративно-територіальний устрій.

За останні 10 років ми бачимо упереджений підхід, неповагу до міста та району.

У нас сьогодні запитання до депутатів Верховної Ради України – «Чому з нами  нічого не погодили, коли утворювали райони?». Приймаючи такі рішення, спершу потрібно радитися з громадами.

Поділився думками з приводу піднятих питань народний депутат Роман Мацола:

Повинна бути створена робоча група із представників Міністерства регіонального розвитку, місцевих громад, активістів – тому що цей закон в першу чергу для тих людей, які проживають на цих територіях. Це мало обговорюватися тільки на місцях, лише після цього розглядатися Верховною Радою, але тут вона по суті може бути тільки статистом. 21 липня Верховна Рада завершить свої юридичні повноваження, а тому не встигне нічого розглянути. Для того, щоб звертатися до Верховної Ради потрібно, щоб громада прийняла своє рішення.

«Народний депутат не статист, народний депутат ініціює прийняття законів», – зауважив Василь Сидор та піддав критиці позицію народного депутата, коли у грудні 2014 року було проголосовано за зміни до Податкового Кодексу, відповідно до яких усі громади не отримали фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає у зоні спостереження Хмельницької АЕС.

Опісля обговорили питання про перехід до Рівненської області.

Першопричину цієї теми пояснив представник ГО «Майдан» Анатолій Казіміров:

Укрупнення районів Хмельницької області – це не кінець адміністративно-територіальної реформи. Уже кілька років обговорюється можливе створення кількох регіонів. Саме Хмельницька область разом із Тернопільською та Вінницькою має ввійти до складу Подільського регіону із центром м. Вінниця; Волинський регіон (орієнтовно Волинська, Рівненська, Житомирська) із центром у м. Рівне або м. Луцьк. Зі створенням укрупнених районів Хмельницької області (їх має бути три), від того, як наш район буде називатися – Славутський чи Шепетівський – цілісність території не змінюється. Але, якщо ми перейдемо на наступний етап адміністративно-територіальної реформи, то ми побачимо, що так званий Славутсько-Шепетівський район буде більш, ніж за 200 км від Вінниці, Луцьк – 120 км, а до м. Рівне – лише 70 км,. Тому зʼявилися такі пропозиції. Ніщо не забороняє нам (ні Конституція, ні закон) робити напрацювання, щоб в рамках третього етапу приєднатися до Волинського регіону, створювати робочі групи та звертатися до народних депутатів з пропозиціями щодо врегулювання законодавчої бази щодо переходу. Це питання не вирішуються за один день, це питання довгострокового майбутнього.

«Про те, що Славутський район потрібно залишити, розмови були не один раз, адже він динамічно розвивається із містами Славутою та Нетішином», – вважає Голова Славутської районної ради Леонід Радзивілюк. «А це 104 тис. населення, десятки діючих промислових підприємств, інвестиції – чи є сьогодні такий потенціал у Шепетівському чи Городоцькому районах?».

Голова Славутської держадміністрації Богдан Маршук:

Впринципі територіально ми погоджуємося, що має бути створений північний регіон Хмельницької області, який включатиме Білогірський, Ізяславський, Полонський, Шепетівський та Славутський райони та місто Нетішин. Проте, виходить, що два райони претендують стати центром регіону, і кожен мотивує це своїми кращими позиціями. На мою думку, необхідно звернутися до інших чотирьох громад з тим, кого вони вбачають центром даної територіальної одиниці: Шепетівку чи Славуту. 

Позицію щодо піднятих питань під час круглого столу висловили й голови ОТГ Славутського району, а саме те, що Славутський район є і повинен існувати, а до самого переходу до Рівненської області потрібно підійти дуже серйозно, адже це може потягнути за собою значні фінансові та інші труднощі.

Міський голова м. Нетішин Олександр Супрунюк:

Сьогодні ми це питання не вирішимо. Ми тільки започатковуємо обговорення. Перехід – це надзвичайно складне і важливе рішення для стратегічного майбутнього нашого регіону. Ми зараз чужі для Хмельницької області, і так само як і Славута… Ми заплатили 144 млн. грн податків (ПДФО), сплачених Хмельницькою АЕС до бюджету області, з яких нам цього року повернулося лише 3,2 млн; до державного бюджету сплачено більш, ніж 700 млн. грн податку на прибуток – що нам повернулося? Нічого. Це випадає із будь-якої логіки. Так само будемо чужими і для Рівного. Нам усім варто запамʼятати, що запорука нашого успіху – активно спільно із усією громадою відстоювати свої права. 

Підводячи підсумки зустрічі очільник м.Славута зазначив:

І Славутський, і Шепетівський райони мають право на існування. Приємно, що сьогодні громада приймає активну участь в тому, якою буде доля нашого краю. Ми підготували звернення, яке буде доопрацьоване та направлене депутатам Верховної Ради України.

Прес-служба Славутського МВК

Останнє редагування 18 червня 2019, 19:56

Відео

0
репостів
0
репостів