Білборд із написом «Андрій Садовий НАСТУП 2019», проте без відомостей про установу, що здійснила друк, його тираж, дані про осіб, відповідальних за випуск, як того вимагає ч. 3 ст. 59 Закону України «Про вибори Президента України», спостерігач ОПОРИ виявив 10 січня на перехресті вулиць Героїв Небесної сотні та Чкалова у місті Шепетівці. Вказану інформацію розмістили на конструкції ще в листопаді 2018 року, проте після реєстрації 08 січня 2019 року Андрія Садового кандидатом її так і не зняли. На рекламній конструкції відсутня будь-яка інформація про власника рекламної площі. А оскільки білборд був розміщений ще до моменту реєстрації Андрія Садового кандидатом, є підстави вважати, що він був виготовлений не за кошти виборчого фонду.
Щоб зафіксувати порушення, представник ОПОРИ викликав поліцію. Правоохоронці, які прибули на виклик, здійснили фотофіксацію білборда з агітацією. У Шепетівському райвідділі поліції спостерігач подав заяву про адміністративне правопорушення та надав пояснення слідчому.
Нагадаємо, що згідно із ч. 1 ст. 58 Закону України «Про вибори Президента України» передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата на пост Президента України. Передвиборна агітація може здійснюватися у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.
Згідно з ч. 16 ст. 64 цього ж Закону забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів, а відповідно до ч.4 ст. 58 - передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів, для цілей, визначених цим Законом, та коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України.
«Кандидат на пост Президента України може на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду, – говорить Андрій Попик, координатор громадського спостереження ОПОРИ за виборами у Хмельницькій області. – В іншому випадку слід вбачати порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами і притягувати винних до відповідальності відповідно до норм Кодексу України про адміністративні правопорушення».
Тетяна Юзвяк, радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА, зазначає, що за розповсюдження друкованої передвиборної агітації без вихідних даних та розміщення її без оплати з виборчого фонду (в окремих випадках — за кошти державного бюджету) настає адміністративна відповідальність, передбачена відповідно ст. 212-13 та ст. 212-14 Кодексу про адміністративні правопорушення України. Відповідно до статті 212-13 КУпАП настає відповідальність за виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Статтею 212-14 КУпАП встановлено відповідальність за порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях.